  • 11. Data: 2010-05-14 08:18:50
    Temat: Re: Algorytmy wyznaczające kursy akcji
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:hsj04p$r0$1@node1.news.atman.pl...

    > Chodzi mi o kurs akcji ogłaszany przez Giełdę (instytucję). Z tego co
    > znalazłem jest on kształtowany w taki sposób, aby na podstawie złożonych
    > zleceń, jak najwięcej akcji mogło zmienić właściciela. Szukam szczegółów.
    >
    > Nie chodzi mi o 'przewidywanie' kursów, chodzi mi o to, w jaki sposób
    > Giełda wylicza kurs na dany moment.

    "Na dany" moment nie wylicza, wylicza kurs otwarcia (również TKO -
    Teoretyczny Kurs Otwarcia).

    --
    marfi

  • 12. Data: 2010-05-14 08:27:33
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> napisał w wiadomości

    Myślisz o TKO.
    Najpierw musisz poznac terminologię.

  • 13. Data: 2010-05-14 21:34:13
    Od: rabarbarek <r...@a...pl>

    W dniu 2010-05-14 10:14, Adam Kłobukowski pisze:
    > Chodzi mi o kurs akcji ogĹ?aszany przez GieĹ?dÄ? (instytucjÄ?). Z tego co
    > znalazĹ?em jest on ksztaĹ?towany w taki sposĂłb, aby na podstawie zĹ?oĹźonych
    > zleceĹ?, jak najwiÄ?cej akcji mogĹ?o zmieniÄ? wĹ?aĹ?ciciela. Szukam szczegĂłĹ?Ăłw.
    >
    > Nie chodzi mi o 'przewidywanie' kursĂłw, chodzi mi o to, w jaki sposĂłb
    > GieĹ?da wylicza kurs na dany moment.

    Sytuacja, o którą prawdopodobnie pytasz ma miejsce w przynajmniej dwóch
    przypadkach:
    - wyznaczanie kursu otwarcia (TKO) - w chwili rozpoczęcia obrotu
    - równoważenie rynku (może występować wielokrotnie w trakcie sesji)

    Zyga dał Ci dobrą, zwięzłą, "przetrawioną" odpowiedź:
    http://bossa.pl/index.jsp?layout=2&page=0&news_cat_i
    d=767

    Informacje tam podane pochodzą z regulaminu giełdy i SZOG (szczegółowe
    zasady obrotu giełdowego). Oba dokumenty do pobrania ze strony gpw.pl.

    (Swoją drogą każdy, kto poważnie myśli o handlu na GPW, prędzej czy
    później musi przeczytać te papiery ze zrozumieniem. Raz. Im prędzej tym
    lepiej dla zainteresowanego. Zachęcam.)

    Bardziej szczegółowe informacje (konkretny algorytm zapisany w
    pseudokodzie według którego działa WARSET) nie są publicznie dostępne.

    Pozdrawiam,
    Rabarbarek

  • 14. Data: 2010-05-14 21:37:29
    Od: rabarbarek <r...@a...pl>

  • 15. Data: 2010-05-14 21:54:38
    Od: rabarbarek <r...@a...pl>

> [...]

    Bardziej szczegółowe informacje (konkretny algorytm zapisany w
    pseudokodzie według którego działa WARSET) nie są publicznie dostępne.

    ps teraz kodowanie poprawne

  • 16. Data: 2010-05-14 21:56:30
    Od: rabarbarek <r...@a...pl>

  • 17. Data: 2010-05-17 06:20:14
    Od: "JarekC" <j...@c...mysite.pl>

    Ja znam taki jeden... około 50% skuteczności - powszechnie znany jako
    funkcja random()

  • 18. Data: 2010-05-18 07:09:10
    Od: "NKAB -" <n...@g...pl>

    Adam Kłobukowski <a...@k...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Czy algorytmy na podstawie których wyznaczane są kursy akcji są ogólnie
    > dostępne? Jeśli tak to gdzie?

    Nie, bo każdy programista ma swój kod.

    Kod musi wykonywać założenia dot. ustalania kursu.
    A więc możesz napisać swój kod i jesli będzie zgodny z zasadami
    to będzie to dobry kod.

    Andrzej.