  • 51. Data: 2009-02-09 17:54:52
    Temat: Re: Alior - wazelina ;)
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Szymon" <n...@o...pl> wrote in message
    news:gmook3$vet$1@news.dialog.net.pl...

    > Rozumiem Olgierd, że sugerujesz, iż PIN w tych kartach jest umieszczany na
    > karcie. Bo inaczej jak go porównać z właściwym bez połączenia? Wszak na
    > slipie masz "pin zgodny".

    Nie sam PIN, ale odpowiednio zabezpieczone dane do jego weryfikacji.
    Oczywiscie dotyczy to tylko mikroprocerosa, transakcji 'paskowe' sa
    autoryzowane online.

    MK

  • 52. Data: 2009-02-09 19:12:37
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Karta jest po prostu sprawna: szybka (b. dużo transakcji offline)

    Mam wrażenie, że moja KK Alior nie działa offline. Za każdym razem
    po wpisaniu pinu jest conajmniej 2-3 sekundy zanim wydrukuje się
    potwierdzenie. Po czym poznajecie offline'owość, właśnie po czasie?
    Jest natychmiastowy wydruk?

    a.

  • 53. Data: 2009-02-09 20:56:37
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wemif" <w...@a...pl> wrote in message

> [...]
    > po wpisaniu pinu jest conajmniej 2-3 sekundy zanim wydrukuje się
    > potwierdzenie. Po czym poznajecie offline'owość, właśnie po czasie?

    2 czy 3 sekundy to jest czas konieczny na wymiane informacji miedzy chipem a
    POSem.
    Zwroc uwage na kod autoryzacji (1) oznacza autoryzacje online, po drugie nie
    powinienes miec na taka kwote zalozonej blokady.
    http://macka.w.interia.pl/ tu masz przyklad slipa z transakcja offline.

    MK

  • 54. Data: 2009-02-09 21:16:25
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > 2 czy 3 sekundy to jest czas konieczny na wymiane informacji miedzy chipem a
    > POSem.

    Az tyle?

    > Zwroc uwage na kod autoryzacji (1) oznacza autoryzacje online, po drugie nie
    > powinienes miec na taka kwote zalozonej blokady.
    > http://macka.w.interia.pl/ tu masz przyklad slipa z transakcja offline.

    Dzieki.

    Wlasnie przejrzalem potwierdzenia z KK Aliora:

    10 szt: (1) xxxxxx (gdzie x to cyfra)
    2: xxxxxx (1) (2)
    4: xxxxxx (1) (K)

    Czyzby moja karta byla gorsza i dzialala tylko Online?
    Kwoty od 15 (wiekszosc <50) do 150 zl.

    a.

  • 55. Data: 2009-02-09 21:33:40
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wemif" <w...@a...pl> wrote in message

    > Az tyle?

    Zalezy od modelu POSa, niektore zabytki potrafia inicjowac karte przez 10
    sekund. Dawno nie uzywalem mikroprocesorowej to glowy nie dam, bo ludzka
    pamiec zawodna.

    > Dzieki.
    >
    > Wlasnie przejrzalem potwierdzenia z KK Aliora:
    >
    > 10 szt: (1) xxxxxx (gdzie x to cyfra)
    > 2: xxxxxx (1) (2)
    > 4: xxxxxx (1) (K)

    Oznaczenia moga byc rozne u roznych aklajerow, ale u wszystkich (o ile
    pamietam) 1 oznacza autoryzacje online.

    > Czyzby moja karta byla gorsza i dzialala tylko Online?
    > Kwoty od 15 (wiekszosc <50) do 150 zl.

    A mowisz o kacie debetowej czy kredytowej? ;).

    MK

  • 56. Data: 2009-02-09 22:01:00
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > A mowisz o kacie debetowej czy kredytowej? ;).

    :> Kredytowej (wypukłej).

    a.

  • 57. Data: 2009-02-09 22:07:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wemif" <w...@a...pl> wrote in message

    > :> Kredytowej (wypukłej).

    Moze nie cieszysz sie ich zaufaniem ;).

    MK

  • 58. Data: 2009-02-10 07:05:17
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Moze nie cieszysz sie ich zaufaniem ;).

    Może z uwagi na coraz szybsze połączenia niektórzy online traktują jako
    offline?

  • 59. Data: 2009-02-10 07:20:36
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Może z uwagi na coraz szybsze połączenia niektórzy online traktują jako
    > offline?

    Moze... ale to powinno dotyczyc wszystkich kart. Wydaje mi sie, ze przy
    autoryzacji online trzeba poczekac przynajmniej 5 sekund (tak jak przy
    transakcji bankomatowej).

    MK

  • 60. Data: 2009-02-10 08:09:10
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 08:05:17 +0100, Szymon napisał(a):

    > Może z uwagi na coraz szybsze połączenia niektórzy online traktują jako
    > offline?

    Nie, u mnie na takich potwierdzeniach jest nadrukowane (3)F i bez tych
    różnych kodów w rodzaju "1234567".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl