-
1. Data: 2002-03-16 10:53:12
Temat: Arbiter bankowy - wplyw na zycie :)
Od: "AMRA" <a...@a...com>
Dwie trzecie bankowców uważa, że dzięki powstaniu instytucji arbitra poprawi
się jakość obsługi klientów banków - wynika z badań Instytutu Pentor. Poza
tym ponad połowa ankietowanych dyrektorów placówek sądzi, że świadomość
możliwości skorzystania z pomocy arbitra, zaowocuje bardziej ugodową postawą
banków wobec klientów. Jednocześnie również, ponad połowa badanych uważa, że
wzrośnie liczba skarg i roszczeń klientów wobec banków.
Większość bankowców jest zdania, że w ich oddziale arbiter nie
będzie miał nic do roboty. Aż 78 proc. pytanych odpowiedziało, że w ich
placówce nie ma spraw, które będą wymagać interwencji arbitra. Co piąty szef
oddziału przyznał, że mogą się u niego trafić pojedyncze skargi. Bankowcy
nie zauważają również, by przybywała liczba spornych przypadków. Tylko 16
proc. podało, że w ubiegłym roku wzrosła liczba skarg, zażaleń czy
reklamacji.
Ponad połowa ankietowanych przez Pentor stwierdziła, że nowe
technologie i usługi nie przyczynią się do wzrostu liczby skarg kierowanych
do arbitra. Z drugiej jednak strony aż 44 proc. obawia się, że liczba
zażaleń wzrośnie z tego powodu.
za expanderem
--
------
Amra the Freelancer
www.amra.pl