  • 11. Data: 2004-10-19 18:08:35
    Temat: Re: BIK a karty kredytowe.
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2004-10-19 20:00, Użytkownik Kamil Jonca napisał:

    > Czekaj
    > 1. Masz kartę np.BPH ?

    Tak.

    > 2. Masz pozycję zapytanie o np. karte przez BPH

    Tak.

    > 3. I nie masz pozycji opisującej kartę kredytow BPH

    Tak:)

    > Bo jeśli nie ma zapytania i nie ma karty to jest to zrozumiałe.

    No dlatego nie dziwi mnie Raiffi, który niczego (nawet hipotecznych)
    nie sprawdza w BIK, natomiast inne banki (Citi+BPH) zapytanie składały
    , kartę mam, a wpisu o niej w BIK nie.

    > Albo, że banki się do tego nie stosują, ale to by było bardzo dziwne....

    BZ-WBK wpisuje na pewno wszystko, Multibank też, ale nikt (raczej)
    poza nimi.

    Pozdrawiam.
    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 12. Data: 2004-10-19 18:14:27
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Tue, 19 Oct 2004 20:08:35 +0200,
    osoba podpisana: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>
    napisała:
    [...]
    > BZ-WBK wpisuje na pewno wszystko, Multibank też, ale nikt (raczej)
    > poza nimi.

    To mnie zagiąłeś. Serio. :-(

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    Ten tekst powstał w nadziei, ze bedzie komuś przydatny, jednak autor nie

  • 13. Data: 2004-10-19 18:18:23
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2004-10-19 20:14, Użytkownik Kamil Jonca napisał:

    > To mnie zagiąłeś. Serio. :-(

    :)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 14. Data: 2004-10-19 19:14:01
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Tue, 19 Oct 2004 20:18:23 +0200, Marcin Nowakowski
    <m...@w...net.pl> wrote:

    >:)

    Potwierdzam to co napisal Marcin. Wlasnie zagladam do raportu BIK-u.
    Jest zapytanie o karte z BPH i podana jest w tym zapytaniu kwota
    "wniosku kredytowego". Karte te otrzymalem. Informacja o niej nie
    zostala wyslana do BIK-u (raport ma date kilka miesiecy pozniejsza od
    daty otrzymania karty).
    A skad wziales Kamilu swoje przekonanie ze bank musi wyslac info o
    przyznaniu kredytu z okazji ktorego zapytywal?

    G.

  • 15. Data: 2004-10-19 19:49:23
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2004-10-19 21:14, Użytkownik Piotr Gralak napisał:
> [...]
    > "wniosku kredytowego". Karte te otrzymalem. Informacja o niej nie
    > zostala wyslana do BIK-u (raport ma date kilka miesiecy pozniejsza od

    Przy wielu "masowych" produktach Banki nie wysyłają informacji (ING
    przy "pożyczkach okazjonalnych" itp.). Nie wiem, może to są jakies
    koszta (pewnie są, zapytanie w BIK też kosztuje) więc decydują się
    tylko na wpis takich, którzy zalegają...

    p.
    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 16. Data: 2004-10-19 20:07:28
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Tue, 19 Oct 2004 21:49:23 +0200,
    napisała:

> [...]
    > koszta (pewnie są, zapytanie w BIK też kosztuje) więc decydują się
    > tylko na wpis takich, którzy zalegają...

    To że banki nie wysyłają mnie nie dziwi, natomiast to, ze robią
    zapytania, a później nie wpisują kredytu już bardziej...

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    A fanatic is a person who can't change his mind and won't change the subject.

  • 17. Data: 2004-10-19 20:35:45
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2004-10-19 22:07, Użytkownik Kamil Jonca napisał:
    > To że banki nie wysyłają mnie nie dziwi,

    Każde zapytanie kosztuje (banki płacą chyba 1EURO, SKOKI 4,5EURO),
    prawdopodobnie są też inne opłaty...

    > natomiast to, ze robią
    > zapytania, a później nie wpisują kredytu już bardziej...

    BZ-WBK kiedyś wszystko klepał ręcznie (przed fuzją, chociaż tam nadal
    jest straszny bałagan). Jeśli nie ma żadnych automatów kontrolujących
    wpisy, to nic dziwnego że przy takiej ilości produktów banki
    odpuszczają sobie "masówke" w BIK.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 18. Data: 2004-10-20 22:59:56
    Od: "Lonia" <l...@p...onet.pl>

    > To że banki nie wysyłają mnie nie dziwi, natomiast to, ze robią
    > zapytania, a później nie wpisują kredytu już bardziej...

    Podobna sytuacja. Bank Millennium. Dwie karty kredytowe. Brak jakiegokolwiek
    wpisu o posiadanych kartach (co ciekawe debet na rachunku uaktualniaja).

    Czyli w tym momencie wystepujac o kredyt w innym banku moge spokojnie zataic
    informacje o posiadanych kartach kredytowych? Na to by przynajmniej
    wychodzilo...

    Pozdr,