  • 11. Data: 2012-04-24 19:46:20
    Temat: Re: BPH dzwoni z zastrzeżonego...
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 24.04.2012 18:29, Kris pisze:
> [...]
    ale bank z reguy potwierdza imie nazwisko(a to chyba nie problem podać?) + jakies
    pytanie weryfikujace(data urodzenia, czy posiadasza taki a taki kredyt itp) To tez
    moim zdaniem żaden problem. Zresztą nie wiem co za problem byłby gdytby oprócz
    imienia i nazwiska podac równiez swój pesel? Przecież te dane do niczego nikomu się
    nie przydadzą.

    > Uważasz że imie nazwisko i pesel wystarczą do pobrnia kasy z konta?
    > podaj nazwe banku w którym to Twoim zdaniem jest możliwe

    Wymieniłeś:
    - imię,
    - nazwisko,
    - data urodzenia,
    - czy posiadasz taki a taki kredyt
    - pesel

    Taki zestaw prawie wystarczy do tego, żeby zmienić hasło do citiphone w
    Citibanku.

    Jeżeliby wyłudzić w innym przebiegu podszywania się pod bank jeszcze
    email (który możemy już znać), nazwisko panieńskie matki, adres
    korespondencyjny, to taki zestaw pozwala na identyfikację "awaryjną"
    chyba w każdym banku.

    p. m.

  • 12. Data: 2012-04-24 20:08:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 kwietnia 2012 19:46:20 UTC+2 użytkownik m napisał:

> [...]
    > - czy posiadasz taki a taki kredyt
    > - pesel
    >
    > Taki zestaw prawie wystarczy do tego, żeby zmienić hasło do citiphone w

    Napisales "prawie". A prawie robi wielką różnicę.
    Wymienileś 5 elementów- a do wstepnej weryfikacji wystrczą imie nazwisko i jeden z
    3pozostałyc. Poza tym bank w żadne sposób nie wymusza podania tych danych- Jesteś
    wrażliwy- nie chcesz nie podajesz- dygasz do oddzialu.
    Niektórzy sa tak "wrazliwi' że karty kredytowej kasjerce do reki nie podadza czy
    dziwi ich to ze na slipie sklepu są pełne, niewykropkowane dane.

> [...]
    > email (który możemy już znać), nazwisko panieńskie matki, adres
    > korespondencyjny, to taki zestaw pozwala na identyfikację "awaryjną"

    Ale to kolejne kilka pozycji do wyludzenia. A identyfikacja awaryjna jak ja nazwałes
    też nie od razu pozwala wyczyścić Tobie konto.
    A do bankowości internetowej nie boisz sie logować?

  • 13. Data: 2012-04-24 20:22:00
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Kris <k...@g...com> writes:

    > Podaj przykład tych "dość wrażliwych" pytań?
    > Jak bank dzwoni z oferta to z reguły nie potrzebuja dokładnie identyfikować klienta
    bo dzonia najczesciej wynajete Call Center i nawet nie maja dostepu/podgladu do konta
    osoby do ktorej dzwonia.
    > Jak dzwonia tak jak do autora tego postu aby potwierdzic zlozenie wniosku to nie
    widzę równiez problemu aby potwierdzić że sie wniosek złozyło.
    > oczywiscie jakies pytania weryfikujace zaddza ale to kwestia "wrazliwości"
    pytanego. Dla niektórych potwierdzenie daty urodzenia, czy potwierdzenie czy sie
    posiada/nie posiada dany produkt to juz "wrazliwe' pytania. Dla mnie np to żaden
    problem- po co popdać w paranoje.

    Pesel to pewnie bardzo tajny nie jest, ale pytanie o posiadanie lub nie
    jakiegoś produktu, to jednak jest używane do uwiarygadniania
    tożsamości i ja np. niekoniecznie chciałbym to powierzać anonimowi.

    KJ

    --
    Gdyby ktoś miał zbędny Toshiba G450 - to chętnie przejmę ;)
    Never trust a computer you can't repair yourself.

  • 14. Data: 2012-04-24 21:18:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 kwietnia 2012 20:22:00 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Pesel to pewnie bardzo tajny nie jest, ale pytanie o posiadanie lub nie
    > jakiegoś produktu, to jednak jest używane do uwiarygadniania
    > tożsamości i ja np. niekoniecznie chciałbym to powierzać anonimowi

    Nawet jak ktoś wyłudzi informację czy posiadasz produkt czy nie to aby ją w jakiś
    sposób wykorzystać wyłudzacz musi zadzwonić do banku(bo bank raczej do niego nie
    zadzwoni)
    A jak taki ktoś zadzwoni DO banku to uwierzytelnianie będzie dokładniejsze a nie na
    zasadzie "posiada pan karte czy nie"
    No i podstawowa sprawa- bank nikogo nie zmusza do podwania danych przez telefon więc
    nie widze sensu informowania KNF jak niektórzy tu proponują.

  • 15. Data: 2012-04-24 21:31:07
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Kris <k...@g...com> writes:
    [...]
    > No i podstawowa sprawa- bank nikogo nie zmusza do podwania danych przez telefon
    więc nie widze sensu informowania KNF jak niektórzy tu proponują.

    Otóż zdziwisz się. Wg panienek (co najmniej 3) z citibanku nie da się
    ustawić hasła telefonicznego po jego zablokowaniu inaczej niż spowiadając się
    anonimowi. Nawet w oddziale się nie da.
    KJ

    --
    ehttp://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swi
    nki-w-new-jersey/

  • 16. Data: 2012-04-24 21:32:24
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 24.04.2012 20:08, Kris pisze:

    > Napisales "prawie". A prawie robi wielką różnicę.

    Tą różnicę złodziej może już znać, może też ją też wyciągnąć przy
    następnej sesji podszywania się pod bank.

> [...]
    >
    > Ale to kolejne kilka pozycji do wyludzenia. A identyfikacja awaryjna jak ja
    nazwałes też nie od razu pozwala wyczyścić Tobie konto.

    Ależ oczywiście że pozwala. W znanych mi bankach, tj - Citibank,
    Multibank, mBank - jeżeli "awaryjnie" zmienisz hasło, masz pełen dostęp
    do usług. W tym - przelew na inne konta.

    > A do bankowości internetowej nie boisz sie logować?

    No jakoś się nie boję. Skąd pomysł że miałbym się bać?

    p. m.

  • 17. Data: 2012-04-24 21:37:53
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 24.04.2012 21:18, Kris pisze:

> [...]
    zadzwoni)
    > A jak taki ktoś zadzwoni DO banku to uwierzytelnianie będzie dokładniejsze a nie na

    Ale "posiada Pan kartę czy nie" będzie jednym z pytań. Odpowiedzi na
    resztę pytań trzeba zdobyć (albo mieć wcześniej, np. z wrzucenia w
    google czyjegoś imienia i nazwiska)[*], w ten sam sposób w jaki zdobywa
    się informację czy "posiada Pan kartę czy nie".

    [*] - kiedyś, nie będąc pewny kontrahenta na rzecz którego wykonałem
    trochę roboty a mi na kilka dni znikł z sieci, postanowiłem go
    wygooglać. I trochę pogrzebawszy, znalazłem na stronach jakiegoś
    uniwersytetu, bodajże UG, podanie o przyjęcie na studia (wypełnione).
    Miałem tam wszystko o człowieku. W zasadzie, do ograbienia go ze
    zgromadzonych na Citi środków, potrzebowałbym:
    - wiedzieć czy ma konto w Citi,
    - wiedzieć właśnie czy ma kartę, konto w CHF, funtach, dolarach .....

    Pewnie podobnie w wielu innych bankach.

    p. m.

  • 18. Data: 2012-04-24 22:01:18
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Kris napisał(a) :

    > Ale to kolejne kilka pozycji do wyludzenia. A identyfikacja awaryjna jak ja
    nazwałes też nie od razu pozwala wyczyścić Tobie konto.
    > A do bankowości internetowej nie boisz sie logować?

    Kto mówi, że pozyskanie potrzebnych danych ma się odbyć w ciągu
    kilkudziesięciu sekund jednej rozmowy? Kto mówi, że ma to być
    podszywanie się tylko pod jeden bank? I kto mówi, że to ma być
    zawsze jakikolwiek bank? Sposobów jest co niemiara. Spersonalizowany
    atak osoby, choćby tylko pobieżnie znającej ofiarę, może być
    skuteczny. Jeśli ta ofiara to "ofiara" i wszystkim cwaniaczkom
    kłapie na lewo i prawo swoimi wrażliwymi danymi.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 19. Data: 2012-04-25 08:47:07
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote on
    2012-04-24_17:09

> [...]
    > bardziej wygadanym firewallom (czyt. zaporom). Jeśli jest czwarty
    > stopień ochrony, to czwarta by pewnie na mnie już krzyczała :-D
    >
    > Pani nr 2 oświadczyła, że może mi jeszcze raz wypełnić, usunięty
    > już, wniosek przez telefon, ale potem zadzwoni do mnie znowu jakiś
    > noname, żeby mnie zweryfikować. Beton, normalnie beton. Albo mogę
    > sobie iść do oddziału.
    >
    > Pani nr 3 raczyła łaskawie przyjąć skargę na procedurę weryfikacji
    > poprzez pytania nonema o dane osobowe inne niż imię i nazwisko.
    > Zażyczyłem sobie pisemnej odpowiedzi. Czas oczekiwania do 30 dni.

    I znowu słusznie - ja już się przekonałem, że telefonicznie plotą,
    co im ślina na język przyniesie - dopiero, gdy się zażąda
    *przeczytania* tekstu odpowiedzi, można się dowiedzieć co naprawdę
    zawiera...

    witrak()

  • 20. Data: 2012-05-08 14:33:43
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 24.04.2012 21:32, m wrote:
    > Ależ oczywiście że pozwala. W znanych mi bankach, tj - Citibank,
    > Multibank, mBank - jeżeli "awaryjnie" zmienisz hasło, masz pełen dostęp
    > do usług. W tym - przelew na inne konta.
    nieprawda
    w mbanku musisz miec karte kodow lub odebrac SMS. Podejrzewam ze w
    pozostalych wymienionych bankach jest podobnie.
    Marx