  • 1. Data: 2004-10-19 09:14:56
    Temat: BPH - lokata Intrata Plus
    Od: "Adams" <a...@w...pl>

    Cześć, jak mam to rozumieć:
    http://www.bph.pl/pl/klienci_indywidualni/depozyty/i
    ntrata

    Podają: oprocentowanie efektywne 5,73% w stosunku rocznym, a w tabeli w 12
    miesiącu oprocentowanie w stosunku rocznym = 10 (w 13 miesiącu nawet 12%).
    W takim układzie jak wyliczyć odsetki należne po zdeponowaniu pieniędzy na
    okres 1 roku.

  • 2. Data: 2004-10-19 09:31:43
    Temat: Re: BPH - lokata Intrata Plus
    Od: "Adams" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Adams" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W takim układzie jak wyliczyć odsetki należne po zdeponowaniu pieniędzy na

    Ups... Załapałem.... 12 % odnosi się tylko do jednego miesiąca (a jest to w
    stosunku rocznym), toteż odsetki trzeba podzielić przez 12.
    I wychodzi bryndza, ale pomysł banku ciekawy. Szkoda tylko, że nie można
    dalej, poza 13 miesiąc ciągnąć tej lokaty. ;-)

  • 3. Data: 2004-10-19 09:43:50
    Od: "Paweł W." <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > W takim układzie jak wyliczyć odsetki należne po zdeponowaniu pieniędzy na

    No napisali ze masz efektywnie czyli realnie/rzeczywiste 5.73
    _W_SKALI_ROKU. Caly czas zwracam uwage ze oprocentowanie jest w skali roku a
    lokata 13 m-cy.
    Te "ladne procenty" to za poszczegolne miesiace, czyli jak masz 6% w 9
    miesiacu to liczysz tylko 6% dla ((x*6%)/356)*30 w skrocie ( oczywiscie
    minus belkowe)
    Generalnie cala lokata to pic na wode.. nie dosc ze nisko to _13_ miesiecy.

    Jak policzyc...

    kwota start proc odsetki
    podatek realne ods.
    3000 2,00% 4,931506849
    0,936986301 3,994520548
    3003,994521 2,50 6,172591481
    1,172792381 4,999799099
    3008,99432 3,00 7,419438048
    1,409693229 6,009744819
    3015,004064 3,50 8,673299364
    1,647926879 7,025372484
    3022,029437 4,00 9,935439245
    1,887733457 8,047705788
    3030,077143 4,50 11,20713464
    2,129355581 9,077779056
    3039,154922 5,00 12,48967776
    2,373038775 10,11663899
    3049,271561 5,50 13,78437829
    2,619031875 11,16534641
    3060,436907 6,00 15,09256557
    2,867587458 12,22497811
    3072,661885 7,50 18,94106642
    3,598802619 15,3422638
    3088,004149 9,00 22,84277042
    4,340126379 18,50264404
    3106,506793 10,00 25,53293255
    4,851257184 20,68167536

    kwota stop
    3127,188469

    Oczywiscie nie zastosowane tu jest ustawowe zaokraglanie.. ale to tak tylko
    pogladowo ;] tyle ze z tych pogladow jak to zaczniemy porzadnie zaokraglac
    to sie moze calkiem niezle wynik rozjechac.

    Slawna "dziesieciodniowka" ma 5.7% za okres 10 dni, co efektywnie daje 5.86
    rocznie.. nie jest zla lokata .. jak potrzeba miec w miare staly dostep do
    pieniedzy, jesli sie chce lokowac z gory na dluzszy okres to i te 5.86 to
    smiech na sali.