  • 1. Data: 2003-03-21 15:58:17
    Temat: ???BZWBK przejęcie???
    Od: "Piotrusiontko" <m...@i...pl>

    Co sądzicie o przejęciu przez WBK jakiegos innego banku??? Czy to może
    wpłynąć na wzrost wartości akcji tego banku??? Ponoć ma przejąć albo ING
    albo Millenium

  • 2. Data: 2003-03-21 16:26:39
    Temat: Re: ???BZWBK przejęcie???
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Piotrusiontko wrote:
    > Co sądzicie o przejęciu przez WBK jakiegos innego banku??? Czy to
    > może wpłynąć na wzrost wartości akcji tego banku??? Ponoć ma
    > przejąć albo ING albo Millenium

    Albo ING przejmie BZ WBK - wariant wegiertski wacale nie musi byc
    powtorzony w Polsce - a partzac na pozycje jaka ma ING w Polsce -
    raczej malo prawdopodobny.
    W tym roku raczej jednak zadnych polaczen nie bedzie - wiec sie
    wstrzymaj z kupnem akcji ;)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 3. Data: 2003-03-21 20:43:50
    Od: "Piotrusiontko" <m...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:b5fefb$5l0$1@news.onet.pl...
> [...]
    > wstrzymaj z kupnem akcji ;)
    >
    > To ze ING zostanie przejete to faktycznie jest raczej plotka ( za duzo
    pracy i pieniedzy wpompowala ta firma w Polske zeby to teraz sprzedac ). Ale
    sprawa Millenium jest wg. mnie otwarta chociaz tez nie wierze aby teraz w
    okresie wojny i w przededniu upragnionego przyspieszenia wzrostu
    gospodarczego mieli podejmowac takie decyzje. To rodzi duze
    niebezpieczenstwa. Z reszta w poniedzialek porozmawiam z maklerem CDM BZWBK
    i sprobuje sie czegos dowiedziec. Moze sa jakies informacje z gory (
    przecieki )

    Piotr

  • 4. Data: 2003-03-21 21:34:13
    Od: e...@p...onet.pl

    Jakis czas temu ING faktycznie tez mowil, ze chce kogos przejac. Ale BZWBK
    chyba nie jest na sprzedaz w tej chwili.

    > pracy i pieniedzy wpompowala ta firma w Polske zeby to teraz sprzedac ).

    Tez mi sie wydaje. No i jak na razie zdementowali.

    > sprawa Millenium jest wg. mnie otwarta chociaz tez nie wierze aby teraz w

    Zwlaszcza ze bank chyba slabnie (byly ostrzezenia o obnizeniu ratingu, zaczeli
    mocno pozyczac na miedzybanku, spadl wsp. wyplacalnosci), a ich "strategiczny"
    BPC tez nie ma sie chyba najlepiej i nie kwapi sie cos do zwiekszania swoich
    udzialow...
    Aczkolwiek to nie jedyna mozliwosc. Powiedzieli, ze chca przejac bank z
    grupy "duzych". A warto pamietac, ze juz od dawna spekuluje sie, ktory bank
    jest na sprzedaz (przejmowac go mial juz m.in. Fortis i BPH PBK). I cos mi sie
    zdaje, ze BRE pasowalby do BZ WBK lepiej niz Millenium. WBK jest bankiem
    uniwesralnym, o silnie rozwinietym detalu, sieci oddzialow, chyba dobrej bazie
    depozytowej, zdecydowanie slabszy na duzych rynku klientow korporacyjnych. BRE -
    wrecz przeciwnie. Wiec synergia zapewniona. Do tego dochodza fatalne wyniki,
    ktore pewnie pozwolilyby utargowac wzglednie niska cene, no i klopoty Commerza,
    ktory moze byc jednak skolonny sprzedawac aktywa (ale to juz rzeczy dawno
    walkowane).
    W razie czego, prosze pamietac, kto to wymyslil ;)

    > niebezpieczenstwa. Z reszta w poniedzialek porozmawiam z maklerem CDM BZWBK
    > i sprobuje sie czegos dowiedziec. Moze sa jakies informacje z gory
    >(przecieki )

    Akurat! Jakis maklerzyna bedzie mial przecieki... Moze byc tak, ze sam prezes
    jeszcze do konca nie wie :) Tu raczej bedzie sie dogadywac AIB prosto z BCP
    (jesli oczywiscie mialby to byc ten wariant)

  • 5. Data: 2003-03-22 09:14:48
    Od: "Piotrusiontko" <m...@i...pl>

> [...]
    > (jesli oczywiscie mialby to byc ten wariant)
    >
    > Akurat, akurat.............jak juz tam bede to zapytam. Czasami mozna sie
    czegos dowiedziec na dole o tym co sie dzieje na gorze. Może np.( już
    kiedyś tak gdzieś było ) że kazali pracownikom coś konkretnego robić (
    przeorganizować coś np. ) Z tego można wywnioskować że coś się zaczyna
    dziać. Zwykły kasjer tego nie zauważy ale makler powinien........
    Piotr