    From: "minik" <m...@m...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Bank Społem przejmie Wschodni + Podział Lukasa
    Date: Wed, 6 Nov 2002 10:09:38 +0100
    Sender: m...@n...onet.pl@pa131.nowy-sacz.sdi.tpnet.pl

    "Banki W tym roku Społem przejmie Wschodni
    Podział Lukasa

    Look Finansowanie Inwestycji - tak nazywa się spółka, która jeszcze w tym
    roku wchłonie część inwestycyjną Lukasa oraz przejmie kontrolę nad bankami
    Społem i Wschodnim.

    - Lukas zostanie podzielony jeszcze w tym roku - mówi Mariusz Łukasiewicz,
    twórca Lukasa. - Credit Agricole przejmie część bankową spółki, a ja
    inwestycyjną.

    Mariusz Łukasiewicz do końca roku rozstanie się ze spółką, którą już teraz
    kontroluje francuski Credit Agricole. Sprzeda też Francuzom 16,18 proc.
    akcji Lukasa.

    - Pod koniec zeszłego roku powstał w Lukasie oddział ds. inwestycji, który
    zajmował się inwestycjami w różne spółki. Do końca roku zostanie z Lukasa
    wydzielony i połączony z moją spółką - wyjaśnia Łukasiewicz. - Nazwa Lukas
    oraz pośrednictwo kredytowe zostaną w rękach Francuzów. Takie warunki
    rozstania zostały ustalone z Credit Agricole.

    Oddział ds. inwestycji zostanie wchłonięty przez spółkę akcyjną Look
    Finansowanie Inwestycji, która zostanie inwestorem strategicznym w Banku
    Społem.

    Nadzór bankowy wydał zgodę na tę transakcję. - Wszystko już jest
    przygotowane do nowej emisji akcji Banku Społem. Jej wartość wyniesie ponad
    20 mln zł - mówi Łukasiewicz.

    Po podwyższeniu kapitałów Bank Społem przejmie inny bank z poważnymi
    kłopotami finansowymi - Bank Wschodni. W Banku Wschodnim nie będzie, jak
    planowano wcześniej, nowej emisji akcji o wartości ok. 40 mln zł. - Po nowym
    roku podwyższymy kapitały połączonych banków o kilkadziesiąt milionów
    złotych. Trudno mi jest powiedzieć, o ile dokładnie - wyjaśnia Łukasiewicz.

    Dokładna strategia dla nowego banku jeszcze nie została przygotowane. Twórca
    Lukasa nie odstępuje od pomysłu stworzenia internetowego banku dla zamożnych
    klientów. Nie zamierza jednak skupić się na obsłudze tylko wirtualnych
    rachunków. - Kusi nas także obsługa firm mikro, nawet tych jednoosobowych i
    małych - mówi Mariusz Łukasiewicz.

    Bank o nowej nazwie (właśnie trwają badania, czy nowa nazwa zostanie dobrze
    przyjęta przez klientów, przyszły właściciel banku nie chciał jej zdradzić)
    wystartuje wiosną albo jesienią przyszłego roku. EL"

    Za RP