  • 21. Data: 2003-08-10 21:30:13
    Temat: Re: "Bankructwo państwa" a wypłacalność banków - zagadnienie teoretyczne
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    złodziej podatków <e...@p...onet.pl> napisał w
    news:bh5j9g$s2h$2@nemesis.news.tpi.pl:

    > Czy ktos z Was przezyl bankructwo banku ? Ja przezylem. i pomimo ze
    > bylo to kilka lat temu do dnia dzisiejszego nie odzyskalem swojej
    > kasy. I co mi dalo to ze istnieje BFG.

    Mógłbyś napisać coś więcej na ten temat? W jakim terminie BFG ma Ci
    wypłacić należne pieniądze?

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 22. Data: 2003-08-10 22:18:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > kilka lat temu do dnia dzisiejszego nie odzyskalem swojej kasy. I co mi dalo
    > to ze istnieje BFG.
    > 24 grudnia zostalo wydane polecenie przelania ponad 200 mln / obecnie 20 tys
    > / z tytulu VAT, a 27 grudnia bank oglosil upadlosc. Jak myslicie oni nie
    > wiedzieli ze sa w stanie upadlosci. US to nie obchodzilo. Jedyne co mozna
    > bylo uslyszec t " przykro nam, ale trzeba bylo wybrac inny bank." To
    > wyobrazcie sobie to samo tylko kilkanascie razy zwielokrotnione. Pozostaje
    > jedynie skarpeta albo jakas prywatna lokata.

    Nie bardzo rozumiem, co to za bank i dlaczego nie odzyskales pieniedzy
    (w czesci objetej BFG)?

    Ten przelew to byl podatek czy zwrot? I ktory to rok byl?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 23. Data: 2003-08-10 23:28:55
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 8 Aug 2003 07:52:08 +0100, "michal" <m...@w...op.pl>
    wrote:

    >wydaje mi się, że ciągłe wyposzczanie nowych obligacji i zaciąganie kredytów
    >na spłacanie poprzednich kredytów przez państwo do niczego dobrego nie
    >prowadzi. Chciałbym wiedzieć co takie "bankructwo państwa" oznacza dla

    hmmm, chyba jest to oczywiste dla wszystkich oprócz osób piastujących
    funkcje od wiceministra w górę (a może i nieco poniżej tego pułapu :-)

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 24. Data: 2003-08-10 23:29:05
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 8 Aug 2003 18:23:29 +0200, "Paweł - sklep.pko.pl"
    <b...@u...pko.pl> wrote:

    >pytanie raczej brzmiało - "jak się zabezpieczyć jeśliby doszło do tragicznej
    >sytuacji gospodarczej"
    >
    >a nie : "czy dojdzie do tragicznej sytuacji gospodarczej" .
    >
    >jeśli rozmawiamy o tym czy dojdzie - to podobnie jak ty myślę że nie (i mam
    >taką gorącą nadzieję)

    hmmm, a czy byłbyś takim optymistą, gdyby Twoje osobiste długi
    przekraczałyby mniej więcej dwukrotniec roczne przychody (nawet nie
    dochody, tylko właśnie przychody) i szybko zbliżałyby się do
    trzykrotności, bo zaciągłbyś kolejne pożyczki na spłatę poprzednich?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 25. Data: 2003-08-10 23:29:06
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 8 Aug 2003 08:27:59 +0200, "PiotR" <p...@p...com> wrote:

    >Wiec przy spadku wartosci zlotego nawet z lokaty walutowej dostaniesz
    >zdewaluowane zloowki.

    jak zbankrutuje jeden nieduży bank - być może, ale jeśli zbankrutuje
    kilka dużych i państwo (na dodatek :-) to g*.* dostaniesz.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 26. Data: 2003-08-11 09:18:56
    Od: "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl>

    On 2003-08-11 00:18, Krzysztof Halasa wrote:

    > "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl> writes:
    [...]

    > Nie bardzo rozumiem, co to za bank i dlaczego nie odzyskales pieniedzy
    > (w czesci objetej BFG)?

    Jeśli mowa o VAT to chyba firma. A czy firmowe środki tez sa pod ochroną
    BFG ?(Nie pamiętam, serio)

    > Ten przelew to byl podatek czy zwrot? I ktory to rok byl?
    KJ

    --
    JID: kjonca (małpa) chrome (kropka) pl
    Matryca: OK (na razie)

  • 27. Data: 2003-08-11 12:33:39
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > co w takim momencie z kontem do ktorego mamy karte wypukla? bank
    > ogranicza dzienny limit wyplat, ale zawsze mozna pojechac za granice
    > i placic w zelazku lub tez zamawiac cos przez internet
    >
    > wie ktos jak to sie odbylo w przypadku argentyny?

    O ile czytałem, w Argentynie karty były mało popularne (nawet
    bankomatowe) - gdy się zaczął krach ludzie próbowali wyrabiać karty,
    by coś wyciągać. U nas karty są popularniejsze więc pewnie wyglądałoby
    inaczej (technicznie nie chcę zgadywać ale widoczną konsekwencją
    byłyby po prostu odmowy, transakcje na żelazko nie zostałyby
    rozliczone czyli oberwałby pewnie merchant a może Visa).

  • 28. Data: 2003-08-11 13:01:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> writes:

> [...]
    > dochody, tylko właśnie przychody) i szybko zbliżałyby się do
    > trzykrotności, bo zaciągłbyś kolejne pożyczki na spłatę poprzednich?

    Zalezy od sytuacji, gdyby znakomita wiekszosc kosztow stanowily
    rzeczy zbedne, zas przychody byly gwarantowane przez rzesze pol-
    niewolnikow, to moze nie byloby tak zle.
    (pol-niewolnikow, bo paszport kosztuje 100 zl na 10 lat i za kilka
    miesiecy bedzie mozna z nim kraj opuscic, jesli do tej chwili bylo
    to trudne).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 29. Data: 2003-08-11 13:14:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl> writes:

    > Jeśli mowa o VAT to chyba firma. A czy firmowe środki tez sa pod
    > ochroną BFG ?(Nie pamiętam, serio)

    Tak, takze z wylaczeniami, ale chyba nie o to chodzi.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 30. Data: 2003-08-13 13:45:04
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    To bylo tak dawno ze juz nie pamietam. A teraz serio to byl rok 1993 lub
    1994, a bank nazywal sie( nie moge niestety podac nazwy gdyz aktualnie
    istnieje bank o tej samej nazwie, ale laczy je( podobno ) tylko nazwa i nie
    mam na tyle kasy do stracenia aby uwiklac sie w proces sadowy). Ewentualnie
    jezeli ktos jest zainteresowany watkiem to moge podac te informacje na priv.
    Jako firma wplacilem 12k VAT-u i musialem zaplacic drugi raz. Do dnia
    dzisiejszego nie otrzymalem z tego ani zeta. Prawde mowiac to dawno juz
    zrobilem na tym krzyzyk. Pomimo ze nawet dzisiaj jest to troche kasy to nie
    mam nerwow ani czasu aby dochodzic tej naleznosci. Co jakis czas wysylam
    uprzejme pismo z zapytaniem co dalej z moimi pieniedzmi i otrzymuje rownie
    uprzejma odpowiedz ze rozliczanie jeszcze nie jest zakonczone.

    " złodziej podatków "

    nie kradnij, rząd nie toleruje konkurencji

    Użytkownik Krzysztof K. Maj <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:bh80l8$cl1$...@n...news.tpi.pl...