  • 1. Data: 2009-07-18 12:56:50
    Temat: Bessa wg Roberta Prechtera
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    "Po krótkiej korekcie wzrostowej, która osiągnie szczyt jeszcze w tym
    półroczu, rynki finansowe czeka siedem lat bezprecedensowej bessy - twierdzi
    w rozmowie z "Parkietem" znany analityk giełdowy Robert Prechter.

    Według niego, rządy nie mogą zrobić nic, aby przeciwdziałać recesji, która
    okaże się głębsza niż Wielka Depresja z lat 30.
    Związany z kryzysem niższy popyt na energię sprawi, że ceny ropy naftowej
    spadną do 10 USD za baryłkę. "

    Zrodlo:
    http://gielda.wp.pl/POD,3,a,1,b,1,c,11,index.html?P[
    numer]=11326053&P[obr]=pr

    D.

  • 2. Data: 2009-07-18 13:39:47
    Temat: Re: Bessa wg Roberta Prechtera
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    "Dieter" <d...@a...pl> wrote in message
    > "Po krótkiej korekcie wzrostowej, która osiągnie szczyt jeszcze w tym
    > półroczu, rynki finansowe czeka siedem lat bezprecedensowej bessy -
    > twierdzi w rozmowie z "Parkietem" znany analityk giełdowy Robert Prechter.

    Mi wychodzi szczyt wiosna - lato 2010, a potem jazda w dol.

  • 3. Data: 2009-07-18 15:10:59
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Prechter ma na koncie poważne pomyłki

  • 4. Data: 2009-07-18 18:11:45
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    A kto ich nie ma? Wazne, aby miec ich jak najmniej.

    D.

  • 5. Data: 2009-07-18 18:46:47
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Sat, 18 Jul 2009 20:11:45 +0200, Dieter napisał(a):

    > A kto ich nie ma? Wazne, aby miec ich jak najmniej.

    Czy można rozumieć Twoją wypowiedź że w tym wypadku ma on rację?
    W sumie to mogłoby korelować z Twoją prognozą wzrostu kursu dolara (jakoś
    niedługo miało być ale nie pamiętam dokładnej daty).

  • 6. Data: 2009-07-18 18:52:09
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Zakladalem dolek USD-Index w dniu 29.06.09. Dolek zostal osiagniety dnia
    30.06.09 i jak na razie nie zostal on przebity w dol. Jesli rozpoczalby sie
    wzrost usd-index, to faktycznie potwierdzaloby to prognoze Prechtera.

    Poza tematyka grupy ale moze kogos zainteresuje. Ponizej wstawiam link do
    wywiadu nt szczepionek na swinska grype.

    http://www.youtube.com/watch?v=giqxJOoyg80

    D.

  • 7. Data: 2009-07-18 19:01:12
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Dieter pisze:
> [...]
    > okaże się głębsza niż Wielka Depresja z lat 30.
    > Związany z kryzysem niższy popyt na energię sprawi, że ceny ropy naftowej

    O zaklinacz ... bessy... zapomnial juz o 500pkt na SP500 ktore to
    mielismy minac i zblizac sie do 300?

  • 8. Data: 2009-07-18 19:21:52
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Sat, 18 Jul 2009 20:52:09 +0200, Dieter napisał(a):

    > Zakladalem dolek USD-Index w dniu 29.06.09. Dolek zostal osiagniety dnia
    > 30.06.09 i jak na razie nie zostal on przebity w dol. Jesli rozpoczalby sie
    > wzrost usd-index, to faktycznie potwierdzaloby to prognoze Prechtera.

    Aha.

    Ja tak bardziej obserwuję USD/PLN i póki co
    http://stooq.pl/q/?s=usdpln&c=1m&t=l&a=lg&b=0 to cały czas jedziemy na
    dół. Właściwie to od 5ciu miesięcy.

    Pisałeś też że ludzie zapięci w kredyty będą mieli gorąco.
    Tu interpretuje to jako CHF/PLN bo głównie w tym były kredyty hipoteczne i
    tu także http://stooq.pl/q/?s=chfpln&d=20090717&c=1m&t=l&a=lg
    &b=0 widzę
    ogólną tendencję w dół.

    No ale jeszcze nie ma 22giego (odszukałem tą datę) więc zobaczymy co się
    będzie działo pod koniec miesiąca.

  • 9. Data: 2009-07-18 19:43:48
    Od: jk <j...@g...com>

    On 18 Lip, 14:56, "Dieter" <d...@a...pl> wrote:
    > "Po krótkiej korekcie wzrostowej, która osiągnie szczyt jeszcze w tym
    > półroczu, rynki finansowe czeka siedem lat bezprecedensowej bessy - twierdzi
    > w rozmowie z "Parkietem" znany analityk giełdowy Robert Prechter.

    Oprócz tej wiadomości pojawiły się dziś jeszcze: "Koniec strefy
    euro?", "Czy Polskę czeka los Islandii i krajów bałtyckich?",
    "Katastrofa polskich finansów publicznych w 2010 r.". Nie podaję
    źródeł bo wystarczy wejść na onet, wp czy inne.

    Tak w ciągu jednego dnia: 7-letnia bessa, upadek UE, bankructwo
    Polski? Coś za dużo tych wiadomości żeby to miał być przypadek, IMHO.

  • 10. Data: 2009-07-18 23:36:58
    Od: " ab" <a...@W...gazeta.pl>

    Dieter <d...@a...pl> napisał(a):

    > Zakladalem dolek USD-Index w dniu 29.06.09. Dolek zostal osiagniety dnia
    > 30.06.09 i jak na razie nie zostal on przebity w dol. Jesli rozpoczalby sie
    > wzrost usd-index, to faktycznie potwierdzaloby to prognoze Prechtera.

    nieprawda ze dolek zostal osiagniety 30.06, bylo wtedy 80.11 a na piatkowym
    zamknieciu 79.49 i to jest aktualny dolek. chocaiz oczywiscie roznice sa tak
    minimalne ze tak naprawde od poczatku czerwca USD index stoi w miejscu.

    w kazdym razie zanim ruszy w gore to zaliczy conajmniej 75 przynajmniej taka
    jest moja "kontrprognoza" wynikajaca z wielkiego klina znizkujacego + obecnie
    korekcyjnego trojkata

    http://stooq.com/q/a/?s=dx.f&i=w&u=294895 (trzeba oddalic wykres)

    zasieg klina to 110, poziom ostatnio widziany w czerwcu 2002 roku. wiazalo sie
    to wtedy z koncowka bessy i mysle ze teraz bedzie podobnie