  • 11. Data: 2005-01-23 15:20:20
    Temat: Re: Bezpieczenstwo przegladarek internetowych - raport CERT Polska.
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    Sumik napisał(a):
    > a logicznie rzecz biorac nie myslisz ze ta teza jest sluszna?

    Niekoniecznie. Internet Explorer jest niejako częścią systemu
    operacyjnego. Jego złamanie oznacza przeważnie możliwość dostania się do
    samego systemu i wszelkich jego składników. Natomiast inne przeglądarki
    nie są zintegrowane z systemem, co jest podejściem bezpieczniejszym.
    Fakt, zdarzają się dziury, które pozwalają modyfikować dowolny plik lub
    uruchomić dowolny kod (rzadko), jednak to pikuś w porównaniu z
    możliwością bezpośredniego dostania się do rejestru systemowego, do
    ActiveX itd.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2005-01-23 15:35:04
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2005-01-23 16:20, Użytkownik MarekM napisał:

    > Niekoniecznie. Internet Explorer jest niejako częścią systemu
    > operacyjnego.

    To już problem Microsoftu że tak to rozwiązał...

    > Jego złamanie oznacza przeważnie możliwość dostania się do
    > samego systemu i wszelkich jego składników.

    ...i rozwiązanie to chyba nie jest najlepsze (z punktu widzenia
    bezpieczeństwa).

    p.
    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 13. Data: 2005-01-23 15:43:53
    Temat: Re: Bezpieczeństwo przeglądarek internetowych - raport CERT Polska.
    Od: "v" <p...@b...pl>

    > Może troszkę OT... ale warto się zapoznać, zwłaszcza, że trudno CERT
    > zarzucić jakąś stronniczość.
    >
    > http://www.cert.pl/PDF/Raport_CP_przegladarki.pdf
    >

    > Pozdrawiam,
    >        Bogusz.

    Wiadomo, ze jestes stronniczy i reklamujesz FF.

  • 14. Data: 2005-01-23 19:03:45
    Od: Ralf <r...@i...bezspamu.pl>

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak wrote:

    > Ja tez tak mam.

    Juz wiem. Miałem Acrobata 5.0.
    Na 6.0 działa.

    Pozdrawiam
    Ralf

  • 15. Data: 2005-01-23 19:04:09
    Od: Bogusz <b...@p...onet.pl>

    v napisał(a):
    [ciach]
    > Wiadomo, ze jestes stronniczy i reklamujesz FF.

    Taak?.. A możesz uzasadnić swoją opinię?

    Pozdrawiam,
    Bogusz.

    ---
    Ludzką rzeczą jest błądzić - rzeczą głupców jest trwać w błędzie.

  • 16. Data: 2005-01-24 10:32:21
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-to.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jednak to pikuś w porównaniu z możliwością bezpośredniego dostania się do

    Byłoby dobrze gdybyś nie wypowiadał się na tematy, które są ci całkowicie obce.
    Powyższy Twój tekst oznacza mniej więcej, że wiesz, że dzwonią ale nie masz
    pojęcia gdzie.
    yamma

  • 17. Data: 2005-01-24 11:03:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Mon, 24 Jan 2005 11:32:21 +0100, "yamma" <y...@w...pl> wrote:

    >Byłoby dobrze gdybyś nie wypowiadał się na tematy, które są ci całkowicie obce.
    >Powyższy Twój tekst oznacza mniej więcej, że wiesz, że dzwonią ale nie masz
    >pojęcia gdzie.

    Możesz wskazac gdzie kolega sie pomylił?
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/koty/kropek/

  • 18. Data: 2005-01-24 11:22:23
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...org.pl> napisał w
    wiadomości news:3gl9v0d6cvbmav9ob7besoulc23sn813l5@4ax.com...

    > Możesz wskazac gdzie kolega sie pomylił?

    Kolega przede wszystkim nie ma zielonego pojęcia o tym jak działa Windows a
    wypowiada się co najmniej tonem jakiegoś guru. Po pierwsze MSIE nie jest częścią
    systemu operacyjnego tak jak kernel czy shell - mało tego można go sobie
    odinstalować a system się nie posypie (poszukaj np. programu XPLite). Po drugie
    MSIE nie pracuje w trybie jądra i zdanie "Jego złamanie oznacza przeważnie
    możliwość dostania się do samego systemu i wszelkich jego składników" jest po
    prostu kompletną bzdurą, bo z tego zdania wynika, że nawet pracując na koncie
    użytkownika z ograniczonymi uprawnieniami można rozwalić sobie system. Po
    trzecie zdanie "jednak to pikuś w porównaniu z możliwością bezpośredniego
    dostania się do rejestru systemowego, do ActiveX" świadczy o głębokiej
    nieznajomości tego systemu przez autora. Do rejestru może się dobrać _każdy_
    program jeśli jest uruchomiony z odpowiedniego konta (Mozilla, Firefox i nawet
    notepad). Po czwarte w końcu właśnie jedną z funkcjonalności MSIE jest możliwość
    dostania się do kontrolek ActiveX. Po to właśnie te kontrolki zostały stworzone
    ażeby dowolny kontener COM mógł je osadzić wewnątrz siebie.
    yamma

  • 19. Data: 2005-01-24 11:40:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Mon, 24 Jan 2005 12:22:23 +0100, "yamma" <y...@w...pl> wrote:

> [...]
    >systemu operacyjnego tak jak kernel czy shell - mało tego można go sobie

    Owszem, jest. Ta sama funkcjonalnośc jest używana w graficznej powłoce
    do prezentowania plików i folderów.

> [...]
    >możliwość dostania się do samego systemu i wszelkich jego składników" jest po

    System, to nie jądro. Jądro, to jeden z elementów systemu.

> [...]
    >program jeśli jest uruchomiony z odpowiedniego konta (Mozilla, Firefox i nawet

    Nie każdy, a tylko ten, kóry ma odpowiednie fragmenty kodu, lub może
    wykonac kod obcy. Wypisz-wymaluj IE.

    >Po czwarte w końcu właśnie jedną z funkcjonalności MSIE jest możliwość
    >dostania się do kontrolek ActiveX. Po to właśnie te kontrolki zostały stworzone
    >ażeby dowolny kontener COM mógł je osadzić wewnątrz siebie.

    To, że jedną z funkcjonalności IE jest szeroka brama do instalowanai
    wirusów wiemy. ALe to naprawde nei jest nic chwalebnego.

  • 20. Data: 2005-01-24 12:29:06
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...org.pl> napisał w
    wiadomości news:ifn9v098g4fgkgoqp19q6sm4f41o98k2cu@4ax.com...

    > Owszem, jest. Ta sama funkcjonalnośc jest używana w graficznej powłoce
    > do prezentowania plików i folderów.

    Powtarzam jeszcze raz: MSIE _nie_ pracuje w trybie jądra. Wspólpracuje z
    systemem ale nie jest jego elementem co oznacza, że nie da się rozwalić systemu
    (wywołać BSODa) przy jego pomocy na ograniczonym koncie (tak jak w przypadku np.
    sterowników).

    > System, to nie jądro. Jądro, to jeden z elementów systemu.

    Tiaaa...Powiedz to linuksiarzowi...:-)

    > Nie każdy, a tylko ten, kóry ma odpowiednie fragmenty kodu, lub może
    > wykonac kod obcy. Wypisz-wymaluj IE.

    Tak, tak...A poza tym poprzednia wersja Gadu-Gadu, starsze wersje FireFoxa i
    wiele, wiele innych programów. Wiesz, pod Windowsa napisano wiele aplikacji,
    które potrafią wykonać obcy fragment kodu. Poczytaj sobie o "buffer overflow" -
    wierz mi, to nie jest wyłącznie domena MSIE.

    > To, że jedną z funkcjonalności IE jest szeroka brama do instalowanai
    > wirusów wiemy. ALe to naprawde nei jest nic chwalebnego.

    Chwalebne jest, że MSIE posiada taką funkcjonalność bo łatwiej się tworzy
    interfejsy dla użytkowników. Możliwość osadzenia dokumentu Worda czy Excela w
    przeglądarce jako frontend dla raportów jest nie do przecenienia i chyba nigdy
    nie będzie osiągalne u konkurentów. To nie jest nic chwalebnego jeśli ktoś
    posiada pełne zaufanie do treści stron w Internecie i ustawia poziom
    zabezpieczeń na niski. Jeśli zezwolisz MSIE na instalowanie wszystkich
    ActiveX-ów jakie hulają po sieci, to się potem nie dziw, że Twój komp rozsyła
    spamy po świecie.
    yamma