  • 41. Data: 2009-02-17 03:34:24
    Temat: Re: CHFPLN 2
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Złota w przeciwieństwie do papierowego pieniądza jest ograniczona
    > ilość. Jak to wszystko padnie to być może dojdzie do tego, że ilość
    > pieniądza będzie musiała odpowiadać rezerwom (złota na ten przykład).

    Sens istnienia bankowosci w obecnym ksztalcie opiera sie na tym, ze
    pieniadza jest (znacznie) wiecej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 42. Data: 2009-02-17 03:36:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    filip lach <f...@g...pl> writes:

    > teoretycznie tak - ale tylko w przypadku, gdyby ta wojna doprowadziła
    > do na tyle znaczącego spadku wartości usług i majątku w obiegu, by
    > udało się ustalić cenę równowagi wyrażoną w złocie na rozsądnym
    > poziomie. Czyli byłby to powrót do gold standardu

    Uslugi to inna bajka, ale spadek "majatku w obiegu" mialby dokladnie
    odwrotny skutek - ten "majatek" bylby realnie drozszy, a pieniedzmi
    moznaby palic w piecu juz na dobre.

    Chyba ze chodzi o papierowy majatek, ale wtedy wojna zbedna, wystarczy
    pare kryzysikow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 43. Data: 2009-02-17 04:15:03
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Sens istnienia bankowosci w obecnym ksztalcie opiera sie na tym, ze
    > pieniadza jest (znacznie) wiecej.

    Parytet zlota stoi w sprzecznosci z kreacja wirtualnego pieniadza. Dlatego
    tez, kazdego kto wysuwa taki pomysl nawya sie oszolomem, wariatem itd.

    --
    in

  • 44. Data: 2009-02-17 07:07:56
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Mithos" <f...@a...pl> napisał w wiadomości

    Z8

    > To, to już w ogóle bomba, aż sobie ściągnąłem downloaderem. :)

    Zapraszam na warszawski Ursynów na przełomie lipca i sierpnia, albo w
    dowolny długi weekend.

    pozdrawiam,

    mirek

  • 45. Data: 2009-02-17 15:21:14
    Od: z <z...@g...pl>

    filip lach pisze:

    > Zgadzam się z Tobą i dodam do zasady, o której pisałem wcześniej - nie
    > bierz kredytu na 100% wartości i 100% zdolności.
    > A jeśli pominąć kwestię nieruchomości jako zabezpieczenia, to kapitał
    > pozostały do spłaty jest wartością księgową, płynną.

    Ja we frankach bralem 50% wartosci mieszkania (a kusili oj kusili:-)
    Frank byl po 2,40 a splacalem przeciez tez po 2,00 zl
    Teraz mieszkanie jest warte 200% ceny poczatkowej.
    Wiem ze ten wykres jest troche szokujacy ale trzeba spojrzec troche
    szerzej i dlugoterminowo.

    Czego mam sie bac? Chyba tylko pomyslow ministra gospodarki od siedmu
    bolesci.

    zch