  • 41. Data: 2008-02-17 17:21:40
    Temat: Re: CVC2/CVV2 częstotliwość
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <j...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:fp9jfv$p2q$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A ja juz nie jestem swojego tak pewiem. Na pierwszy ogien - nie ma

    Ja uważam (choć nie mam pewności), że moje rozwiązania zagadnienia jest
    pooprawne, ale bardzo chętnie wysłucham krytycznych komentarzy. Analizowałem
    to tak aby kolejność miała znaczenie.

    Tylko przypominam zdarzenie którego prawdopodobieństwo liczyłem: "Co
    najmniej trzy numerki spośród 24 będą takie same."

    Co do zbieżności naszych wyników, daje mi ona mocno do myślenia, ale na tym
    etapie jednak obstawiam, że to czysty przypadek.

    marekz

  • 42. Data: 2008-02-17 20:59:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl> writes:

    > Wylosowania ze zwracaniem ze zbioru n-elementowego dwoch takich samych
    > elementow?

    Problem jest "nieco" inny - chodzi o istnienie w zbiorze
    24-elementowym 3 elementow identycznych. Nie o losowanie.

    Pierwszym testem na to, czy rozwiazanie w ogole moze byc sensowne,
    jest jego zaleznosc od a) ilosci kart (24), b) ilosci mozliwych
    wartosci CVC2 (1000).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 43. Data: 2008-02-18 08:25:46
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Pierwszym testem na to, czy rozwiazanie w ogole moze byc sensowne,
    > jest jego zaleznosc od a) ilosci kart (24), b) ilosci mozliwych
    > wartosci CVC2 (1000).

    A ja mysle ze nie ma 1000 mozliwych wartosci stad i wieksze
    prawdopodobienstwo powtorzenia. Byc moze jest tam jakas kobminacja
    samokontroli. Czy komus CVV konczy sie na "0"

  • 44. Data: 2008-02-18 09:25:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jan Strybyszewski <g...@...pl> writes:

    > A ja mysle ze nie ma 1000 mozliwych wartosci stad i wieksze
    > prawdopodobienstwo powtorzenia. Byc moze jest tam jakas kobminacja
    > samokontroli.

    "Kombinacja samokontroli" polega na porownaniu kodu wpisanego na
    stronie WWW z tym znanym bankowi.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 45. Data: 2008-02-18 09:34:29
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@...pl> napisał w wiadomości

    > A ja mysle ze nie ma 1000 mozliwych wartosci stad i wieksze
    > prawdopodobienstwo powtorzenia. Byc moze jest tam jakas kobminacja
    > samokontroli. Czy komus CVV konczy sie na "0"

    Jak najbardziej, nawet na 00. Mam tez CVV2 równy 001 na jednej z kart.

    marekz

  • 46. Data: 2008-02-18 10:05:54
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > "Kombinacja samokontroli" polega na porownaniu kodu wpisanego na
    > stronie WWW z tym znanym bankowi.

    A kto ich tam wie co banki zaszyly w CVV przy generowaniu.

  • 47. Data: 2008-02-21 11:34:34
    Od: Mariusz <m...@w...pl>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Paradoks_dnia_urodzin

    > Prawdopodobieństwo takiego zdarzenia, przy założeniu, że rozkład
    > przydzielanych numerków jest jednostajny wynosi nieco powyżej dwóch
    > setnych procenta, w sumie całkiem niewiele. :-)

    n=24
    k=1000

    prawdopodobieństwo parki: ok. 24%

    M.