  • Data: 2005-12-03 18:39:58
    Temat: Cesja książeczki mieszkaniowej a premia gwarancyjna
    Od: zola3 <d...@o...dd> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich.
    Nie mogąc dokopać się do informacji postanowiłem zapytać na grupie jak to
    jest w przypadku przepisania swojej książeczki na siostrę. Czy to prawda,
    że aby siostra otrzymała pieniądze z premii muszę przepisać na nią
    książeczkę PRZED wykupem przez nią mieszkania?? I czy premia gwarancyjna
    będzie naliczona podwójnie (suma dwóch przemii z dwóch osobnych
    książeczek) czy od sumy wkładów z obu? I czy warto wogóle przepisywać
    teraz książeczkę, czy lepiej trzymać ją na gorsze czasy (za jakieś 5 lat
    też myślę o kupnie mieszkania) a wartość wykupowanego przez siostrę
    mieszkania nie jest zbyt duża. W związku z tym jeszcze jedno pytanie, czy
    płacąc za mieszkanie np. 5tyś. zł premia jest "obcinana" do tej wartości?
    Dodam jeszcze ze książeczki były zakładane w tym samym czasie i mają
    identyczną kwotę (ok. 1700 zł)
    Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie informacje
    Grzesiek