  • 1. Data: 2012-03-24 21:55:54
    Temat: Citi limity, walutowe EUR
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    Zastanawiam sie nad zalozeniem konta CitiOne lub Citigold, jednak mam kilka pytan:

    1. Czy dzienny limit transakcji 25k (50k) dla transakcji zlecanych online moze byc
    zwiekszony, czy tez jedynym sposobem wyslania przelewu np. SEPA w EUR na kwote wyzsza
    niz limit, jest wizyta w banku?

    2. Jaki jest dzienny limit transakcji karta debetowa w punktach sprzedazy (wyplaty z
    bankomatu sa ladnie opisanie w TOiP) i czy moze byc zwiekszany lub autoryzowany na
    telefon (np tak jak w WBK)?

    3. Czy dzienny limit transakcji karta debetowa w internecie (5k) moze byc zwiekszony
    lub autoryzowany via CitiPhone w razie potrzeby?

    4. Jesli podlacze karte do rachunku w EUR, to z tego co rozumiem zakupy w sklepach i
    wyplaty w bankomatach zostana rozliczone 1:1 jesli transakcja rowniez jest w EUR. Co
    jesli podlaczona karta do rachunku w EUR zaplace np w GBP? Czy nastapi bezposrednie
    przewalutowanie GBP -> EUR?

    5. Czy Citigold daje zlota karte debetowa zamiast niebieskiej?

    Pzdr,
    Stiwi

  • 2. Data: 2012-03-25 00:28:55
    Temat: Re: Citi limity, walutowe EUR
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    >5. Czy Citigold daje zlota karte debetowa zamiast niebieskiej?

    tak
    migrujac z nizszej opcji mozna zachowac niebieska

  • 3. Data: 2012-03-25 23:06:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "brum" <s...@n...berdyczow> napisał w wiadomości

    > tak
    > migrujac z nizszej opcji mozna zachowac niebieska

    Mozna tez zamowic karte polaczona z funkcja biletu w miestach gdzie takie sa
    dostepne...

    MK

  • 4. Data: 2012-03-28 15:26:41
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    Poniewaz otrzymalem odpowiedzi od Citi, wiecmoze innym sie przyda:

    > 1. Czy dzienny limit transakcji 25k (50k) dla transakcji zlecanych online moze byc
    zwiekszony, czy tez jedynym sposobem wyslania przelewu np. SEPA w EUR na kwote wyzsza
    niz limit, jest wizyta w banku?

    Maksymalne limity transakcji w bankowosci elektronicznej nie moga byc
    zmienione. Wiekszego przelewu mozna dokonac za pomoca CitiPhone lub w
    oddziale.

    > 2. Jaki jest dzienny limit transakcji karta debetowa w punktach sprzedazy (wyplaty
    z bankomatu sa ladnie opisanie w TOiP) i czy moze byc zwiekszany lub autoryzowany na
    telefon (np tak jak w WBK)?

    Podobno do wysokosci salda rachunku, a limity mozna ustalac samemu w
    bankowosci elektronicznej jak i CitiPhone.

    > 3. Czy dzienny limit transakcji karta debetowa w internecie (5k) moze byc
    zwiekszony lub autoryzowany via CitiPhone w razie potrzeby?

    Co ciekawe nie moze byc autoryzowana wyzsza kwota transakcji. Dziwne,
    gdyz wydaje mi sie ze 5k PLN to stosunkowo niski limit. Moze byc
    czasem problem z kupnem kilku biletow lotniczych lub zaplaceniem za
    hotel przez internet.

    Bezposrednio z EUR na GBP.

    Pzdr,
    Stiwi

  • 5. Data: 2012-03-31 14:28:17
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    Wiec tak, bylem, zalozylem Citigolda. Obsluzony zostalem w okienku jak
    do wyplat, calosc zajela godzine. Karta wydana na miejscu, jak to pani
    okreslila jest pol wypukla. Troszke tandetnie. Plusem w Polsce jest
    mozliwosc samodzielnego przepinania karty miedzy rachunkami i
    ustalanie limitow.

    W Azji cala procedura z otwarciem konta, odebraniem w pelni wypuklej
    karty i tokenu (w PL nie wydaja co ciekawe) zajela jakies 20 minut.
    Nie ma jednak mozliwosci ustalania limitow czy samodzielnego
    przepinania karty.

    Usluga Citi Global Transfers dziala tak jak reklamuja. Przelew
    ksiegowany jest w tej samej sekundzie. Jedynym minusem jest fakt, ze
    to dziala w jedna strone, czyli np z Azji do Polski natychmiast, ale w
    druga strone juz normalny przelew miedzynarodowy trzeba wyslac.

    Polski Citi nie ma rowniez uslugi Global View of Accounts, choc
    podobno planuja wprowadzic w przyszlosci.

  • 6. Data: 2012-04-03 09:55:16
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    Dziwne, ze Citi blokuje kwote wieksza niz faktyczna. Np. wybieram EUR
    z bankomatu, albo place EUR przez internet, a oni na rachunku w EUR
    blokuja kwote wieksza srednio o 4%, ale rozliczaja poprawnie.