  • 1. Data: 2023-11-21 13:53:11
    Temat: City i express elixir - to jakiś cyrk
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Z natłoku spraw zginął mi czwartek :)
    W piątek koło 23 kapnąłem się, że piątek a w mBanku trochę w debecie
    więc przelałem 1k z Citi express elixirem.

    Przy mojej pierwszej próbie (pi razy oko 2 miesiące temu) pisaliście, że
    ponad 4k mogło spowodować, że 'się nie udało'.
    Od Citi się dowiedziałem jedynie, że wysyłając express elixir nie jestem
    w stanie się dowiedzieć czy faktycznie pójdzie expresem bo ich procedury
    są tajne.
    No to przy mojej drugiej próbie przelałem (około 23:15 w piątek) tylko
    1k - efekt taki sam - dotarły w poniedziałek rano i mBank opisuje, że to
    przyszło expresem :)

    Jak na razie, na podstawie mojej próby (dwie próby, skuteczność 0)
    powinienem postawić hipotezę, że express elixir w ogóle nie działa.
    P.G.

  • 2. Data: 2023-11-21 14:06:15
    Temat: Re: City i express elixir - to jakiś cyrk
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Nov 2023 13:53:11 +0100, Piotr Gałka wrote:
> [...]
    >
    > Jak na razie, na podstawie mojej próby (dwie próby, skuteczność 0)
    > powinienem postawić hipotezę, że express elixir w ogóle nie działa.

    Cos tam podobno działa, ale od 8 do 20:00?
    https://www.mbank.pl/msp-korporacje/obsluga-biezaca/
    przelewy-przekazy/przelew-natychmiastowy/

    i tylko 5 dni w tygodniu?

    https://www.expresselixir.pl/tabela-dostepnosci/

    detal 24h/7, korporacje w mbank 12h/5 ..

    pozostaje BlueCash i "Blik na telefon".

    J.

  • 3. Data: 2023-11-21 15:49:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 21 listopada 2023 o 13:53:12 UTC+1 Piotr Gałka napisał(a):
> [...]
    >
    > Jak na razie, na podstawie mojej próby (dwie próby, skuteczność 0)
    > powinienem postawić hipotezę, że express elixir w ogóle nie działa.

    Wystawiasz ich na ciężką próbę.
    "Co jest kurde, noc jest kurde" ;>
    Więc jak widać nie jest to dopracowane w extremalnych warunkach
    i/lub na linii citek->mbąk (skierowane, bo w drugą stronę może być zupełnie inaczej).

    Ja dziś robiłem EE z citka do santandera na 2,5k - parę sekund i gotowe.

  • 4. Data: 2023-11-21 16:24:55
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-11-21 o 14:06, J.F pisze:

    > detal 24h/7, korporacje w mbank 12h/5 ..

    Czyli konta wspólne z żoną to korporacja :)
    P.G.

  • 5. Data: 2023-11-21 16:26:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Wystawiasz ich na ciężką próbę.
    > "Co jest kurde, noc jest kurde" ;>

    A po co mi Express w dzień?
    Przecież normalny zazwyczaj zdąży dojść.
    P.G.

  • 6. Data: 2023-11-21 16:36:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Nov 2023 16:26:35 +0100, Piotr Gałka wrote:

    > A po co mi Express w dzień?
    > Przecież normalny zazwyczaj zdąży dojść.

    Niekoniecznie.
    W mbanku musisz cos przed 13:00 zlecic.
    Poza tym przechodzic będzie parę godzin.

    J.

  • 7. Data: 2023-11-21 16:42:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Nov 2023 16:24:55 +0100, Piotr Gałka wrote:

    > Czyli konta wspólne z żoną to korporacja :)

    Nie wiem - Ty masz jakies spółki, firmowe itp ...

    A kiedy przyszły?
    Zwykły eliksir przychodzi do mbanku ok 11:00, moze pretensje do Citi,
    że nie wysłał ekspresem.

    J.

  • 8. Data: 2023-11-21 21:04:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-11-21 o 16:42, J.F pisze:

    > Nie wiem - Ty masz jakies spółki, firmowe itp ...

    Spółka ma swój Regon, NIP i konto w innym banku. Nie ma nic wspólnego z
    naszymi prywatnymi kontami (tak przynajmniej mi się wydaje).

    > A kiedy przyszły?
    > Zwykły eliksir przychodzi do mbanku ok 11:00, moze pretensje do Citi,
    > że nie wysłał ekspresem.

    Dokładnie - tak jak i poprzednio to Citi nie wysłał.
    Zleciłem ekpress w piątek koło 23:15.
    W poniedziałek o 7:11 Citi przysłało SMS, że obciążyli konto tym
    przelewem. Więc podejrzewam, że do mBanku już wtedy doszło szybko,
    tylko, że mi chodziło o datę. Za 3 noce mBank naliczy odsetki :(
    P.G.

  • 9. Data: 2023-11-22 00:41:30
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 lis 2023 o 13:53, Piotr Gałka pisze:

    > więc przelałem 1k z Citi express elixirem.
    1kpln zwykle można przelać za freeko BLIKiem na nr telefonu.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 10. Data: 2023-11-22 12:19:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Nov 2023 21:04:00 +0100, Piotr Gałka wrote:

    > Spółka ma swój Regon, NIP i konto w innym banku. Nie ma nic wspólnego z
    > naszymi prywatnymi kontami (tak przynajmniej mi się wydaje).

    Ogolnie bym taki pewny nie byl, ale skoro w innym banku ...

> [...]
    > W poniedziałek o 7:11 Citi przysłało SMS, że obciążyli konto tym
    > przelewem. Więc podejrzewam, że do mBanku już wtedy doszło szybko,

    Jesli sie zrobił zwykly przelew, to doszedl po 11.

    > tylko, że mi chodziło o datę. Za 3 noce mBank naliczy odsetki :(

    Wedle tabelki Citi detal powinno działać szybko.
    Nie było jakies przebudowy systemów własnie?

    A pisze cos w historii/wyciągu, ze to ekspresowy?

    Moze reklamować i domagac sie wypłacenia odsetek :-)
    Albo zwrotu opłaty - jesli odsetki mniejsze :-)

    https://www.citibank.pl/poland/corporate/polish/file
    s/one-pager-express-eliksir.pdf
    " Gdy transakcja nie może być zrealizowana, natychmiast widoczny jest
    status odmowy informujący zleceniodawcę o niezrealizowaniu
    transakcji."

    J.