  • 1. Data: 2011-03-07 21:09:26
    Temat: Co z lokatą jeśli banki zwinie interes (nie mylić z plajtą)
    Od: "KrisB" <...@...pl>

    Zastanawiam się nad takim czymś:
    walne zebranie spółki z o.o. i akcyjnej może "zwinąć interes" czyli zdecydować o
    rozwiązaniu ineresu bo np. się już nie opłaci.

    Taki problem: zakładam zwykłą lokatę na rok podlegającą KNF i BFG w mało znanym banku
    nowicjuszem na rynku (np. FM Bank). Po pół
    roku udziałowcy decydują o zwinięciu interesu. Co z $ ? NIe wiem czy mogą zwinąć ot
    tak interes ? A jeśli tak to podejrzewam że
    dostaję tylko wpłaconą kasę bez % ?

    Krzys

  • 2. Data: 2011-03-07 21:25:01
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    KrisB pisze:

> [...]
    > interes ? A jeśli tak to podejrzewam że dostaję tylko wpłaconą kasę bez % ?

    Jeżeli podjęto decyzję o likwidacji banku, a nie jego "updanięciu", to
    raczej powinieneś dostać całą kasę z odsetkami w terminie zakończenia
    lokaty. Firmy nie zamyka się ot tak. Jeśli firma nie została
    "upadnięta", to jej środki powinny pozwolić na spełnienie wszystkich
    istniejących zobowiązań. :-)

    --
    MiCHA

  • 3. Data: 2011-03-07 21:32:54
    Od: "KrisB" <...@...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zakończenia lokaty. Firmy nie zamyka się ot tak. Jeśli firma nie została
    "upadnięta", to jej środki powinny pozwolić na spełnienie

    Kapuję - jeśli rozwiązuję bez przymusu to nie mogę nagle tylko jak wypełnię np. umowy
    wobec innych podmiotów.
    A były już takie przypadki w PL albo EU ?...

  • 4. Data: 2011-03-08 07:45:39
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    KrisB pisze:

    > Kapuję - jeśli rozwiązuję bez przymusu to nie mogę nagle tylko jak
    > wypełnię np. umowy wobec innych podmiotów.
    > A były już takie przypadki w PL albo EU ?...

    Nie przypominam sobie... Było za to sporo likwidacji poprzez wchłonięcie
    przez inny bank. I to naturalnie nie miało wpływu na istniejące lokaty.

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2011-03-08 07:51:18
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "KrisB" <...@...pl> wrote in message news:il3hhu$283$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > decydują o zwinięciu interesu. Co z $ ? NIe wiem czy mogą zwinąć ot tak
    > interes ? A jeśli tak to podejrzewam że dostaję tylko wpłaconą kasę bez %

    tak sie raczej nie zdarza. Taki start-up sporo kosztuje na początku. Zanim
    osiągnie rentownosc mija spory okres czasu. Anyway jesli inwestorzy
    postanowia o "likwidacji" to raczej poszukają kupca na ten start-up patrz
    inny bank. W momencie przejęcia twoja lokata jest przejmowana wraz z
    dobrodziejstwem inwentarza i ewentualnie mozesz dostać zaproszenie do
    "negocjacji".

    george

  • 6. Data: 2011-03-08 08:22:03
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 8 Mar, 08:51, "george" <g...@v...pl> wrote:

    > inny bank. W momencie przej cia twoja lokata jest przejmowana wraz z
    > dobrodziejstwem inwentarza i ewentualnie mozesz dosta zaproszenie do
    > "negocjacji".

    No i z tego co wynikałoby z prawa bankowego to banki przyjmują tylko
    kasę w depozyt, one nie są jej właścicielami i na żądanie mają
    zwrócić, więc jak się likwidują to tym bardziej muszą zwrócić zanim
    się rozwiążą.

  • 7. Data: 2011-03-08 12:09:52
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 8 Mar 2011 00:22:03 -0800 (PST), Tomek z Wawy napisał(a):

> [...]
    > kasę w depozyt, one nie są jej właścicielami i na żądanie mają
    > zwrócić, więc jak się likwidują to tym bardziej muszą zwrócić zanim

    Tu już byli tacy, co twierdzili, że bank jest właścicielem tych pieniędzy
    :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2011-03-08 14:13:22
    Od: BK <b...@g...com>

    On 7 Mar, 22:09, "KrisB" <a...@...pl> wrote:
    > Zastanawiam si nad takim czym :
    > walne zebranie sp ki z o.o. i akcyjnej mo e "zwin interes" czyli zdecydowa o rozwi
    zaniu ineresu bo np. si ju nie op aci.

    > Taki problem: zak adam zwyk lokat na rok podlegaj c KNF i BFG w ma o znanym banku
    nowicjuszem na rynku (np. FM Bank). Po p
    > roku udzia owcy decyduj o zwini ciu interesu. Co z $ ? NIe wiem czy mog zwin ot tak
    interes ? A je li tak to podejrzewam e
    > dostaj tylko wp acon kas bez % ?
    >
    > Krzys

    warto sie zastanowic jakie sa przepisy dot. likwidacji banku - i czy
    faktycznie mozna go sobie o tak zlikwidowac :)

    podpowiem - nie, bank sam siebie nie moze po prostu zlikwidowac

  • 9. Data: 2011-03-08 16:03:37
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    BK pisze:

> [...]
    > faktycznie mozna go sobie o tak zlikwidowac :)
    >
    > podpowiem - nie, bank sam siebie nie moze po prostu zlikwidowac

    Hę?
    Jasne, że nie bank sam w sobie, tylko jego właściciele, ale... dlaczego
    mieliby nie mieć takiej możliwości? Przecież bank jest spółką akcyjną -
    i jako taka działa między innymi na podstawie Kodeksu Spółek Handlowych,
    a tam jest cały rozdział o likwidacji.

    --
    MiCHA

  • 10. Data: 2011-03-08 17:17:46
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 08 Mar 2011 17:03:37 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

> [...]
    > mieliby nie mieć takiej możliwości? Przecież bank jest spółką akcyjną -
    > i jako taka działa między innymi na podstawie Kodeksu Spółek Handlowych,

    Ale w szczególności na podstawie ustawy Prawo Bankowe. A tam są znacznie
    bardziej szczegółowe regulacje, konieczność zgody KNF, itp. Art. 147 i
    dalej.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl