  • 51. Data: 2002-06-27 07:33:47
    Temat: Re: Czy bank mógł tak zrobić ??? Długie
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Jaroslaw Andrzejewski" <j...@d...com.pl> wrote in message
    news:ckcjhussobdvlkj99nikl8m2r0ja9dntbd@4ax.com...
    > umowa zabrania prowadzić rozliczenia z tytułu DG poprzez ROR, ale
    > przecież pieniądze z kasy (np. sklepu) to już pieniądze osoby
    > prowadzącej DG, jej wynagrodzenie. To są jej pieniądze, jej ROR, a
    > więc wpłata nie łamie postanowień umowy.
    >
    > Gdyby klienci wpłacali swoje zobowiązania wobec prowadzącego DG na ROR
    > albo tenże prowadzący płacił np. swoim dostawcom - to bym się zgodził,
    > że to wbrew umowie.

    To jest właśnie punkt sporny w tej dyskusji - wokół którego wszystko się
    kręci :-)))

    K. Kowalski

  • 52. Data: 2002-06-27 12:54:43
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    Thu, 27 Jun 2002 09:26:31 +0200, "Slawek Kos"
    <s...@p...gazeta.pl> napisał(-a):

    >Użytkownik "Jaroslaw Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w
    >wiadomości news:drcjhuseott8knvqeld5rq43aonaagekmd@4ax.com...

    >Stopien waznosci powodu ocenia wypowiadajacy ;-)

    a potem ewentualnie sąd, więc Bank musi brac to pod uwagę.

    >"Nie jest obowiazkowe posiadanie rachunku w naszym banku"
    >;-))

    błąd logiczny: gdyby taka odmowa mogła zostac udzielona, to każdy bank
    mógłby odmówić, a wtedy nie byłoby możliwe spełnienie ustawowego
    obowiązku. Bank przecież otrzymuje zezwolenie na działalność, a ono
    zapewne nie pozwala mu na taką odmowę.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 53. Data: 2002-06-27 12:55:08
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    nie. Mowa była o wpłacaniu utargu.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 54. Data: 2002-06-27 13:34:52
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    > nie. Mowa była o wpłacaniu utargu.

    Nie - wpłacanie utargu to problem zdecydowanie wtórny. Podstawowy problem to
    czy utarg w moich rękach to pieniądze moje czy firmy. Jeśli ja jestem
    zdania, że moje to nie ma problemu z wpłacaniem utargu bo wpłacam moje
    pieniądze. Jeśli ktoś inny twierdzi, że są to pieniądze firmy (cokolwiek by
    to wg takiej osoby znaczyło - i nobla temu kto mi wytłumaczy co to jest
    kapitał DG), czyli że właściciel jest OGRANICZONY we wpłacaniu/wypłacaniu
    sobie zysków z DG (również nobla dla tego kto mi wykarze, który przepis to
    reguluje i zabrania takich transferów - choćby nawet 1000 razy na sekundę
    ;-), no to rzeczywiści pojawia się wtedy problem wtórny wpłacania utargu
    przez ROR. I ja bym się wtedy zgodził, że byłoby to niezgodne z prawem
    (dlatego nie widzę tu problemu podstawowego) - tyle, że nie mogę się zgodzić
    z tym, że są to pieniądze firmy a nie właściela :-)))

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 55. Data: 2002-06-27 14:56:49
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    Thu, 27 Jun 2002 15:34:52 +0200, "Krzysztof Kowalski"

    >Nie - wpłacanie utargu to problem zdecydowanie wtórny. Podstawowy problem to

    eee, mówimy o tym samym

    >czy utarg w moich rękach to pieniądze moje czy firmy. Jeśli ja jestem
    >zdania, że moje to nie ma problemu z wpłacaniem utargu bo wpłacam moje

    ja tak uważam

    >(dlatego nie widzę tu problemu podstawowego) - tyle, że nie mogę się zgodzić
    >z tym, że są to pieniądze firmy a nie właściela :-)))

    no to się okazało, że między nami róznicy zdań nie ma

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski