  • 1. Data: 2010-07-17 10:38:56
    Temat: Czy ktoś może pomóc z wyliczeniami
    Od: FTaQ <f...@w...pl>

    Chciałbym wziąć kredy na na 36 rat na auto roczne. Ofertę Getin
    otrzymałem następującą:
    kwota kredytu: 30.000
    oprocentowanie kredytu: 9.0%
    stopa rzeczywista: 9.36%
    całkowity koszt: 4.200

    Czy te wyliczenia są rzeczywiste i czy jest to możliwe że bank udziela
    tak taniego kredytu? Czy też można się spodziewać dodatkowych opłat i
    ukrytych prowizji.

    Proszę o informacje o waszych doświadczeniach w tej kwestii.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2010-07-17 10:42:10
    Temat: Re: Czy ktoś może pomóc z wyliczeniami
    Od: "Chlorek potasu" <3...@3...com>

    "FTaQ" <f...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > taniego kredytu? Czy też można się spodziewać dodatkowych opłat i ukrytych

    Faktycznie podejrzanie tani kredyt, tym bardziej ze inne banki oferują ok.
    18% .

    --
    Radek

  • 3. Data: 2010-07-17 10:43:12
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "FTaQ" <f...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Chciałbym wziąć kredy na na 36 rat na auto roczne. Ofertę Getin otrzymałem
    > następującą:
    > kwota kredytu: 30.000
    > oprocentowanie kredytu: 9.0%
    > stopa rzeczywista: 9.36%
    > całkowity koszt: 4.200

    A dostałeś wysokość raty? Jak dasz wysokość raty, to policzymy ci prawdziwe
    oprocentowanie. Z całkowitego kosztu oraz znanego oprocentowania nominalnego
    też się da, ale jest to bardziej pracochłonne i nie wiem czy się komuś
    będzie chciało.

  • 4. Data: 2010-07-17 10:58:39
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

> [...]
    .pl...
    > Chciałbym wziąć kredy na na 36 rat na auto roczne. Ofertę Getin otrzymałem

    Albo może tak:
    jeśli dla kwoty 30.000 zł masz 36 rat po 954 zł, to kredyt ma prawdziwe
    oprocentowanie nominalne równe 9%.

  • 5. Data: 2010-07-17 11:03:49
    Od: FTaQ <f...@w...pl>

    W dniu 2010-07-17 12:58, MarekZ pisze:
> [...]
    .pl...

    > Albo może tak:
    > jeśli dla kwoty 30.000 zł masz 36 rat po 954 zł, to kredyt ma prawdziwe

    Zgada się raty są po ok 954 zł
    bo wyliczyłem jakimś kalkulatorem i zadzwoniłem do banku.

    Dziękuję za pomoc

  • 6. Data: 2010-07-17 11:16:13
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "FTaQ" <f...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Zgada się raty są po ok 954 zł
    > bo wyliczyłem jakimś kalkulatorem i zadzwoniłem do banku.
    >
    > Dziękuję za pomoc

    Przed ostatecznym podpisaniem umowy sprawdź czy się coś nie pojawiło, jakieś
    ubezpieczenie albo jednorazowa prowizja. Bo oferta jest podejrzanie dobra, a
    Getin to jeden z droższych kredytodawców. Typowym mechanizmem przekręcania
    klientów jest przykładowo metoda polegająca na wliczaniu prowizji do kwoty
    kredytu (prowizja kredytowana) i wmawianiu klientowi, że tak naprawdę nie
    pożycza 30k tylko np. 32k (2k to prowizja). A oprocentowanie liczymy sobie
    już potem dla niby-pożyczanych 32k i wychodzi świetne.

    Opłaty za ubezpieczenia od niczego, za cesję praw z polisy, a może jakaś
    wręcz obowiązkowa polisa - to wszystko bierz pod uwagę.

  • 7. Data: 2010-07-17 16:49:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarekZ wrote:
> [...]
    >
    > Opłaty za ubezpieczenia od niczego, za cesję praw z polisy, a może jakaś
    > wręcz obowiązkowa polisa - to wszystko bierz pod uwagę.

    prowizja od wpłaty raty np.
    albo 10 zł miesiecznie obsługi kredytu

  • 8. Data: 2010-07-17 20:09:34
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 17 Jul 2010 11:49:37 -0500, witek napisał(a):

    > prowizja od wpłaty raty np.
    > albo 10 zł miesiecznie obsługi kredytu

    Do tego może być obowiązek wpisania banku jako współposiadacza do DR.
    Dolicz koszt wymiany dowodu (i tablic?). Praktykowane przy kredytach na
    samochód.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl