  • 1. Data: 2003-04-08 14:03:01
    Temat: Czy mam podstawy wkurzyc sie na bank ? I na jaki zmienic jesli tak ?
    Od: Katanka <k...@i...pl>

    Ech .. historia bardzo swierza i szukam rozstrzygniecia. Czy dobrze
    robie ze chce zmienic bank na inny ? Czy mam podstawy sie wkurzac ? Ale
    spokojnie, opowiem cala historie i podsumuje :)

    Moja osoba:
    25 letni pracownik (pracuje juz 2 lata, umowa na czas nieokreslony)
    Zona bez pracy i jedno dziecko
    Konto: CitiBank

    Wlasciwie historia sie zaczela 3 lata temu gdy bylem studentem i
    musialem wplacic za egzamin jakas kake JUZ :) Wszystkie banki zamkniete,
    jedynie Citibank byl otwarty :) wiec zaproponowali zalozenie konta, wiec
    zalozylem :) Przez rok sie malo na koncie dzialo, byly jakies pieniadze
    (maksymalnie 200 PLN) ale szybko je wykorzystywalem :)

    Zmienilo sie wszystko kiedy znalazlem prace, ozenilem sie i urodzilo mi
    sie dziecko :)
    Najpierw przez pierewsze 3 miesiace wplywy do banku to 1000 PLN, potem
    kolejna umowa i przez kilka miesiecy wplyw to byl 1500 PLN, potem
    kolejna umowa i wplyw juz 1750 a od roku wplyw mam regoralnie co miesiac
    1971 PLN. rowniutko i ani zlotowki mniej lub wiecej :) Oprucz tego na
    rachunek skladam rozne rzeczy (premie, przelewy od rodziny okazjonalne,
    duzo handluje na allegro). Dwa razy sie zdazylo ze w ciagu roku 2002
    mialem na koncie -2 PLN kiedy wyplacilem gotowke do zera a naliczyli mi
    jakies oplaty (oczywiscie zaraz pierwszego znowu wplynela wyplata)

    No i zachcialo mi sie teraz (w lipcu) jechac na wakacje, wiec zona
    proponuje bym wnioskowal o debet. Debet mial byc w razie czego. Kaska na
    wakacje zostala uzbierana, ale wiadomo ze moze sie roznie stac i debet
    to dobra rzecz :)

    Poszedlem do banku (do tej pory bank byl bardzo fajny, zero komplikacji,
    szybkie przelewy darmowe przez internet) i kazali mi wypelnic wniosek.
    Wypelnilem (pytania bylo tez o zone). Zanioslem i Pan w banku powiedzial
    ze mozna bez klopotu dostac debet na wysokosc 3 wyplat. Taki
    wnioskowalem, a wlasciwie z przedzialu 3 do 7 tysiecy. zlozylem i Pan
    powiedzial ze do 10 dni bede znal odpowiedz. Wiec czekalem. Minely 2
    tygodnie i nic. Dzownilem na infolinie a tam co chwilka mowili ze
    jeszcze decyzja nie zostala podjeta. Po okresie 3 tygodni zadzwonila
    Pani zweryfikowac dane (zapomnialem dodac ze obciazenie rachunku to jest
    jedna rata na 73 PLN miesiecznie. Zreszta mam zaplacone juz pon ad
    polowe kredytu). Pytala sie o firme o zarobki o kredyt. Po 2 dniach
    zadzwonila ze bank moze przydzielic debet w wysokosci maksymalnie 1000
    PLN, czyli polowy wyplaty, ktora wplywa ...

    Wtedy sie zaczalem denerwowac :( Rozmawialem z zona ze moze by zmienic
    bank. Obdzwonilem kilka bankow i mowili ze oczywiscie, ze debet moge
    miec nawet 10.000 PLN jesli tylko przyjde do nich z historia rachunku.
    Wiec postanowilem ze zrobie taka historie i udam sie albo do BPH albo do
    Slaskiego. Zalezy mi aby debet dostac przed lipcem, kiedy chce pojechac
    z rozdzina na wakacje. Wiec zadzwonilem do banku i poprosilem o
    historie, sciagneli mi z konta 10 PLN i przyslali, jednak tylko za
    okres 2002 roku :( A prosilem od poczatku 2002 do teraz (marca wtedy)

    Nie wiem co zrobic, czy fakjtycznie olac Citibank i probowac z historia
    za rok 2002 zdobyc debet gdzies indziej ? Co mi radzicie ? Jest malo
    czasu :( Wazne aby bank, do ktorego sie udal mial mozliwosc przelewow i
    sprawdzania konta w internecie. No i najwazniejsza sprawa bym dostal do
    lipca debet minimalnie 3000 PLN. Czy to jest mozliwe czy zadam zbyt
    wiele ? poradzcie co mam zrobic i czy mam powody do zmartwienia ? A moze
    nie rezygnowac i brac ten 1000 PLN ?

    Zdesperowany mlody tatus i maz, ktory chce dobrze a mu nie wychodzi :(

    --
    \|/ Katanka | k...@i...pl ::...
    \|/ niebawem: www.PALGAMES.of.pl

  • 2. Data: 2003-04-08 14:53:36
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Daj sobie spokój.
    Weź jeszcze historię za 2003 rok, zwykle chcą właśnie za 6 miesięcy w tył.
    Te 10 zl im podaruj.
    Przespaceruj się do jakiegoś innego banku i z tą historią załóż konto.
    Banków masz teraz do wyboru do koloru, po co się denerwować.