  • 11. Data: 2002-10-08 09:43:51
    Temat: Re: Czy warto - Citibank...
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:20021008083536.GL7757@diuna.pingwin.waw.pl...

    > Rob jak uwazasz, ja nawet w desperacji nie biore tego pod uwage ;-)

    > Po prostu - ten bank nie ma zmiluj. Koszty kredytu bywaja w sumie
    > mniejsze niz oplaty manipulacyjne (np. za splate w 1 dzien po terminie
    > placisz 49zl + jakies_tam_idsetki, razem pewnie nie wiecej niz 49.50).

    Mylisz się. Płacisz 49 złotych plus odsetki naliczane od _daty
    transakcji_.

    Miałem taką sytuację, że pewnego razu zadłużyłem się na powiedzmy 5000
    zł. Na tę kwote składały się transakcje sprzed kilkudziesięciu dni z
    wycieczki do Izraela i Egiptu oraz zakupów internetowych za granicą.
    Postanowiłem w terminie spłacić tylko wymagane minimum 5% kwoty.
    Myślałem, że odsetki policzą od następnego dnia po terminie. Chciałem
    resztę spłacić to po ok. 7 dniach, gdy dostanę wypłatę. Oczywiście
    naliczyli odsetki _od dnia transakcji_ i wyszło tego z 200 zł. Byłem
    bardzo wkurzony, ale wyjaśnili mi, że to zgodnie z regulaminem :-((((.
    Nadal korzystam z VISY, ale spłacam 100% kwoty w terminie. IMHO tylko
    wtedy to ma sens.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 12. Data: 2002-10-08 09:57:43
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Oct 08, 2002 at 11:43:51AM +0200, BaLab wrote:

    > Mylisz się. Płacisz 49 złotych plus odsetki naliczane od _daty
    > transakcji_.

    Nie myle sie - zeby sie mylic bym musial o tym nie wiedziec, a ja to
    wiem juz dawno.

    > Nadal korzystam z VISY, ale spłacam 100% kwoty w terminie. IMHO tylko
    > wtedy to ma sens.

    A czy ktos kiedykolwiek twierdzil inaczej? Poza citi rzecz jasna.

    --

    --w

  • 13. Data: 2002-10-08 10:09:47
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Nie myle sie - zeby sie mylic bym musial o tym nie wiedziec, a ja to
    > wiem juz dawno.

    No to nie wiem, jak Ci wychodzi 50 groszy, cytuję:

    > (np. za splate w 1 dzien po terminie
    > placisz 49zl + jakies_tam_idsetki, razem pewnie nie wiecej niz 49.50).

    Spłata 1 dzien po terminie pociąga za sobą naliczenie odsetek od dnia
    transakcji (a nie od dnia terminu spłaty) wg zbójeckich stawek. Żeby to
    było 50 groszy to zadłużenie karty musiałoby być niemal zerowe.

    BaLab

  • 14. Data: 2002-10-08 10:26:50
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Oct 08, 2002 at 12:09:47PM +0200, BaLab wrote:

    > No to nie wiem, jak Ci wychodzi 50 groszy, cytuję:

    Ladnie cytujesz.

    > Spłata 1 dzien po terminie pociąga za sobą naliczenie odsetek od dnia
    > transakcji (a nie od dnia terminu spłaty) wg zbójeckich stawek. Żeby to
    > było 50 groszy to zadłużenie karty musiałoby być niemal zerowe.

    A nie chcesz brac pod uwage faktu pokazania _przepasci_ pomiedzy
    odsetkami a oplata manipulacyjna?

    --

    --w

  • 15. Data: 2002-10-08 11:18:57
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) writes:

    (Mowa o wybieraniu gotowki na karte kredytowa z bankomatu)

    > Po prostu - ten bank nie ma zmiluj. Koszty kredytu bywaja w sumie
    > mniejsze niz oplaty manipulacyjne (np. za splate w 1 dzien po terminie
    > placisz 49zl + jakies_tam_idsetki, razem pewnie nie wiecej niz 49.50).

    Co ma oplata manipulacyjna i splata po terminie do kwestii pobierania
    gotowki? Branie gotowki jest bardzo kosztowne nawet wtedy, jak sie
    wszystko splaca w terminie.

    MJ

  • 16. Data: 2002-10-08 11:19:53
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "BaLab" <b...@p...com> writes:

    > resztę spłacić to po ok. 7 dniach, gdy dostanę wypłatę. Oczywiście
    > naliczyli odsetki _od dnia transakcji_ i wyszło tego z 200 zł.

    Ale to chyba wszystkie karty kredytowe tak maja?

    MJ

  • 17. Data: 2002-10-08 11:20:28
    Od: Krzysiolek <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.jego.banda.tez.rotfl.pl.eu.org>

    On Tue, 8 Oct 2002 10:36:41 +0200, "B@ton" <k...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Mozesz konkretniej?

    jak przeglądniesz archiwum grupy to znajdziesz parę osób skarżących
    się na te "specjalne" oferty dla firm, po których okazywało się że
    jednak papierzyska trzeba wypełniać. Część ludzi rezygnowała, część
    bawiła się dalej w formalności. i o to pewnie chodzi - ktoś się
    załapie na "promocję".

    >??? ... jak to sie wiec ma do tego co napisales wyzej?

    Było tu parę osób zdziwionych tym że wniosek został odrzucony, pomimo
    zarobków przekraczających minimum podawane przez Citi.
    Ale nie wiem jak bank zareaguje w przypadku gdy funkcja=członek
    zarządu. Może inaczej?

    >;-))) Juz tego zamiaru zaniechalem ;-)

    I dzięki bogu.
    Uchroniliśmy kolejną duszyczkę przed samobójstwem ;-)

    --
    Krzysiołek

    -------------- Nie zgadzam się ze swoją wypowiedzią --------
    krzysiołe...@b...pl
    Wywal polskie literki z adresu!
    On Tue, Oct 08, 2002 at 01:18:57PM +0200, Michal Jankowski wrote:

    > Co ma oplata manipulacyjna i splata po terminie do kwestii pobierania
    > gotowki? Branie gotowki jest bardzo kosztowne nawet wtedy, jak sie
    > wszystko splaca w terminie.

    Zesz ... nic nie ma ;-)

    --

    --w

  • 19. Data: 2002-10-08 11:31:56
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Ladnie cytujesz.

    Dziękuję, staram się.

    > A nie chcesz brac pod uwage faktu pokazania _przepasci_ pomiedzy
    > odsetkami a oplata manipulacyjna?

    Chęć chęcią, ale tej przepasci nie ma - obie stawki są lichwiarskie.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 20. Data: 2002-10-08 11:45:00
    Od: darek ciesla <d...@W...pl>

    B@ton wrote:
    > Uzytkownik "darek ciesla" <d...@W...pl> napisal w wiadomosci

    > Jaka wziales Vise czy Mastercard i dlaczego? ;-)

    Podchwytliwe pytanie? Wzialem MC.

    --
    darek ciesla
    d...@d...pl