-
1. Data: 2005-01-31 16:40:10
Temat: DC i AMEX
Od: Tomasz <t...@p...fm>
Orientujecie się może na czyich terminalach można autoryzować już DC, a
gdzie AMEX?
Chodzi mi o POSy firm: POLCARD, eCARD, BZWBK, CITI i PeKaO.
Są jakieś inne swoją drogą?
Tomek
PS. I jeszcze jedno na czyich POSach można autoryzować karty chipowe?
-
2. Data: 2005-01-31 19:06:21
Temat: Re: DC i AMEX
Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>
> Orientujecie się może na czyich terminalach można autoryzować już DC, a
> gdzie AMEX?
>
> Chodzi mi o POSy firm: POLCARD, eCARD, BZWBK, CITI i PeKaO.
> Są jakieś inne swoją drogą?
>
> Tomek
To nie są tajne, ani poufne informacje ;-)
wystarczą google 1-2 minuty...
DC - eService i PolCard
http://www.dinersclub.pl/index.html?id=27
AMEX
PeKaO, PolCard, WBK oraz od niedawna eCard
http://www10.americanexpress.com/sif/cda/page/0,1641
,8028,00.asp?#a3
http://www.ecard.pl/news.php?tp=2&nid=26&m=p&mn=3
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
3. Data: 2005-01-31 20:23:05
Temat: Re: DC i AMEX
Od: Tomasz <t...@p...fm>
> DC - eService i PolCard
> AMEX - PeKaO, PolCard, WBK i eCard
Dzięki za informacje, ale..., taka jest teoria...
Macie może jakieś doświadczenia gdzie faktycznie da się płacić tymi
kartami?...
Miałem kilka problemów z płatnością AMEXem w POSach PEKAO - podobno to
typowe... W POLCARDzie - autoryzowali telefonicznie :-(
W BZWBK - przechodzi momentalnie...
Aby nie robić problemów w końcu i tak często płacę VISĄ...
Napiszcie o Waszych praktycznych doświadczeniach z korzystania i z DC, i
AMEX. Także o lokalizacjach, np. jakie stacje przez kogo są obsługiwane,
sklepy, kina, płatności telefoniczne, itp.
Czy mieliście jakieś problemy z tymi kartami?
Tomek
AMEXem nie mogłem płacić XII/I lub z problemami (nie pamiętam czyje POSy) w:
- Neste24,
- Intermarche,
- EUROApteka (autoryzacja telefoniczna) (PEKAO);
- EUROApteka (odmowa) (PEKAO);
- sklep Iwonicz (odmowa) (PEKAO);
- Park Wodny Kraków;
- Abra (autoryzacja telefoniczna);
- różne sklepiki (autoryzacja telefoniczna) (POLCARD);
-
4. Data: 2005-01-31 21:04:52
Temat: Re: DC i AMEX
Od: "mm" <j...@c...barg.sv>
S.T. <n...@p...onet.pl> wrote:
> DC - eService i PolCard
> http://www.dinersclub.pl/index.html?id=27
Ja juz zrezygnowałem z Dinersa. Od 3 lat zapowiadali, ze zwiększa
akceptacje..... Ja nie doczekałem zmian :)
PJO pisał, ze nadal nie mozna płacić w eService.....
-
5. Data: 2005-01-31 21:36:38
Temat: Re: DC i AMEX
Od: Tomasz <t...@p...fm>
mm wrote:
> S.T. <n...@p...onet.pl> wrote:
>
>> DC - eService i PolCard
>> http://www.dinersclub.pl/index.html?id=27
>
>
> Ja juz zrezygnowałem z Dinersa. Od 3 lat zapowiadali, ze zwiększa
> akceptacje..... Ja nie doczekałem zmian :)
> PJO pisał, ze nadal nie mozna płacić w eService.....
Mnie się chwalili, iż od lutego będzie akceptacja w BZWBK, a potem ma
być (marzec/maj) w PEKAO...
A, że luty już za chwilę...
Tomek
-
6. Data: 2005-01-31 22:11:37
Temat: Re: DC i AMEX
Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>
> Ja juz zrezygnowałem z Dinersa. Od 3 lat zapowiadali, ze zwiększa
> akceptacje..... Ja nie doczekałem zmian :)
Właśnie dziś złożyłem rezygnację ze wznowienia,
musiałem dzwonić bezpośrednio do DC,
bo w PKO mają mniej niż blade pojęcie o tej procedurze
-w oddziale twierdzili, że już za późno,
bo trzeba min. 63 dni przed... (trzeba 33)
-w kartolini twierdzili, że można zastrzec z datą bieżącą,
a tylko zrezygnować ze wznowienia po upływie ważności się nie da...
> PJO pisał, ze nadal nie mozna płacić w eService.....
Fakt, że nie udało mi się trafić na żaden nowy punkt ze znaczkiem DC.
Mniej akceptowalnej karty (m-narodowej) w Polsce chyba nie ma,
może JCB, ale tej u nas chyba nie wydają?
ps. do autora wątku,
ale lepszy pakiet ubezpieczeń niż do DC
będzie Ci ciężko znaleźć, tu daję DC++ ;-)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
7. Data: 2005-01-31 23:18:07
Temat: Re: DC i AMEX
Od: "mm" <j...@c...barg.sv>
S.T. <n...@p...onet.pl> wrote:
> Właśnie dziś złożyłem rezygnację ze wznowienia,
> musiałem dzwonić bezpośrednio do DC,
Ja zrezygnowałem przy okazji umowy o kartę. Poprostu nie odesłałem "umowy",
wysłałem za to na wszelki wypadek wypowiedzenie :)
>> PJO pisał, ze nadal nie mozna płacić w eService.....
> Fakt, że nie udało mi się trafić na żaden nowy punkt ze znaczkiem DC.
Pewnie dodatkowe umowy albo co...
> Mniej akceptowalnej karty (m-narodowej) w Polsce chyba nie ma,
> może JCB, ale tej u nas chyba nie wydają?
JCB tylko w Japonii :)
> ps. do autora wątku,
> ale lepszy pakiet ubezpieczeń niż do DC
> będzie Ci ciężko znaleźć, tu daję DC++ ;-)
Prawdziwy AmEx ma identyczne ubezpieczenie, a na dodatek ma ubezpieczenie
_spóźnienia_ bagażu :)
Szkoda czasu na Dinersa. Ta karta jest bez sensu. Ciągle tylko obiecują
różne rzeczy, a nic sie nie zmienia....
-
8. Data: 2005-02-01 00:08:47
Temat: Re: DC i AMEX
Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>
> > ps. do autora wątku,
> > ale lepszy pakiet ubezpieczeń niż do DC
> > będzie Ci ciężko znaleźć, tu daję DC++ ;-)
>
> Prawdziwy AmEx ma identyczne ubezpieczenie,
Dlatego napisałem _lepszy_ :-)
> a na dodatek ma ubezpieczenie _spóźnienia_ bagażu :)
DC też to ma: do 35.75$ za każdą godzinę opóźnienia
powyżej 6h, max 286$, czyli starczy na jakieś 8h :)
> Szkoda czasu na Dinersa. Ta karta jest bez sensu. Ciągle tylko obiecują
> różne rzeczy, a nic sie nie zmienia....
Tu zgoda.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
9. Data: 2005-02-01 08:02:24
Temat: Re: DC i AMEX
Od: "mm" <j...@c...barg.sv>
S.T. <n...@p...onet.pl> wrote:
>> Prawdziwy AmEx ma identyczne ubezpieczenie,
> Dlatego napisałem _lepszy_ :-)
Hehe :-)
>> a na dodatek ma ubezpieczenie _spóźnienia_ bagażu :)
> DC też to ma: do 35.75$ za każdą godzinę opóźnienia
> powyżej 6h, max 286$, czyli starczy na jakieś 8h :)
Czyli faktycznie to samo :)
>> Szkoda czasu na Dinersa. Ta karta jest bez sensu. Ciągle tylko obiecują
>> różne rzeczy, a nic sie nie zmienia....
> Tu zgoda.
OK :)
-
10. Data: 2005-02-01 13:46:04
Temat: AMEX - prośba o opinie
Od: Tomasz <t...@p...fm>
mm wrote:
> Prawdziwy AmEx ma identyczne ubezpieczenie, a na dodatek ma
> ubezpieczenie _spóźnienia_ bagażu :)
> Szkoda czasu na Dinersa. Ta karta jest bez sensu. Ciągle tylko obiecują
> różne rzeczy, a nic sie nie zmienia....
Coś więcej?...
Ktoś korzystał?
Jakie wrażenie/skuteczność?
W Millenium - moim wydawcy karty (nieporozumienie...) nic nie wiedzą o
dodatkowych ubezpieczeniach. Ich niekompetencja mnie załamała.
W końcu piszą o nich na stronie i odsyłają do TeleMillennium (0801-121-000)
W końcu gdy nie dawałem za wygraną, to znaleźli jakiś numer dot.
ubezpieczeń i tam mnie odesłali.
Pod linię AMEXU, nie szło się jednak dodzwonić (4 próby po 10-12 minut
oczekiwania).
Strona: www.americanexpress.pl jest prehistoryczna...
Tomek
PS. Generalnie, to mam marne wrażenia dot. tej karty... :-(
A i procedura ewentualnego zgłaszania kradzieży jest "pomylona":
http://www.millenet.pl/images/PL/Umowa_Karty_Kredyto
wej_NIE_777688.pdf?_requestid=54201
Regulamin kart kredytowych wydawanych dla osób fizycznych przez Bank
Millennium S.A.
Zastrzeżenie karty § 17.
1. W przypadku zgubienia lub kradzieży karty, Posiadacz karty winien
niezwłocznie powiadomić Bank, w sposób określony przez Bank, w celu
zastrzeżenia karty.
2. (...)
3. W przypadku, jeżeli zastrzeżenie nie zostało złożone w formie
pisemnej, należy je potwierdzić w formie pisemnej najpóźniej w ciągu
trzech dni roboczych od daty zgłoszenia zastrzeżenia.
4. Zastrzeżenie staje się skuteczne od chwili przyjęcia przez Bank
zastrzeżenia, o którym mowa w ust. 1.
5. Kradzież karty powinna zostać niezwłocznie zgłoszona Policji, a
potwierdzenie zgłoszenia dostarczone do Banku.
Próbowałem wyjaśnić szczegóły i poinformowano mnie, że wprawdzie
odpowiedzialność jest przejmowana od razu po zgłoszeniu (§17.4),
tj. zakłada się, iż zastrzegającym jest właściciel karty, jednakże
klient winien to osobiście, bądź faksem potwierdzić w formie pisemnej w
ciągu 3ch dni roboczych (§17.3) inaczej bank może nie uznać zgłoszenia
jako wiążącego. Należy zaznaczyć, iż to pisemne zgłoszenie winno
zawierać kopię zgłoszenia kradzieży karty (w formie dokumentu z policji)
w przypadku jej kradzieży.
Zapewniano mnie jednak, iż jeśli nie będę w stanie dotrzymać powyższego
terminu z ważnych przyczyn, to po powrocie do kraju winienem złożyć
stosowne przekonywające oświadczenie. Po jego pozytywnym rozpatrzeniu
przez Bank będzie to oznaczać utrzymanie mojej maksymalnej
odpowiedzialności do 150EUR (w myśl Ustawy o EIP). Niestety dodatkowe
ubezpieczenie nie będzie wiążące z uwagi na niedotrzymanie warunków
stawianych przez Ubezpieczyciela, tj. PZU S.A. ...
Chyba, iż i jego uda się przekonać... Bank tego jednak nie gwarantuje...
Nie jestem pewny co do procedury ewentualnej reklamacji:
[Wyciągi i reklamacje § 21. i 22.]
Uspakaja zapis: (§ 21.3) "Posiadacz karty zobowiązany jest zgłosić do
Banku wszelkie niezgodności stwierdzone w wyciągu najpóźniej w ciągu 14
dni od daty jego otrzymania, w formie reklamacji."
Zatem liczy się data _otrzymania_ wyciągu przez nas, a nie data jego
_wygenerowania_.
Interesuje mnie jednak, czy za transakcje reklamowane znalezione na
wyciągu należy zapłacić (strategia mBanku i PeKaO), czy też nie (BZ WBK,
CITI i DC)???