  • 1. Data: 2005-06-09 13:24:07
    Temat: Debet a Komornik
    Od: "Magda" <j...@p...onet.pl>

    Mam konto osobiste i przydzielony przez bank debet /linie kredytową w wys.2000
    zł,którą uzupełniam co miesiąc,ale nigdy nie ma powyżej tego debetu moich
    środków pieniężnych . W związku z tym mam pytanie: Czy bank moze przelać do
    komornika pieniądze, które się znajdują na koncie/ w granicach kwoty
    debetowej/ ,czy kwotę wolną od potrąceń oblicza się tylko z salda dodatniego
    powyżej debetu bankowego, czy też jest brany pod uwagę debet? I co zrobić w
    sytuacji, kiedy bank już wysłał do komornika przydzielony wcześniej debet,
    twierdząc,że mógł, ponieważ te środki tj.debet, zostały mi udostępnione i
    stanowiły moją własność. Proszę o odpowiedź.Dziękuję

  • 2. Data: 2005-06-09 14:11:52
    Temat: Re: Debet a Komornik
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Magda* wrote in <news:30ca.00000479.42a842f6@newsgate.onet.pl> :

    > stanowiły moją własność. Proszę o odpowiedź.Dziękuję

    mogą - debet to są srodki dostepne.

    --
    Jeśli mówisz do boga - to jest modlitwa.
    Jeśli bóg mówi do Ciebie - to nazywa się schizofrenia paranoidalna.

  • 3. Data: 2005-06-09 16:08:12
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 6/9/2005 4:11 PM, _ValteR_ wrote:

    > mogą - debet to są srodki dostepne.

    O ile pamiętam, to w orzecznictwie dostepna jest interpretacja, że nie.

    Pzdr; Catbert

  • 4. Data: 2005-06-09 16:54:07
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Thu, 09 Jun 2005 18:08:12 +0200, Catbert
    <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> wrote:

    >O ile pamiętam, to w orzecznictwie dostepna jest interpretacja, że nie.

    tez mi si wydaje, ze nie, natomiast moga dzwignac wplate na ten
    rachunek, nawet jesli saldo nie przekroczylo zera, albowiem komornik
    ma pierwszenstwo przed bankiem w zaspokajaniu roszczen.

    G.

  • 5. Data: 2005-06-09 17:15:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On 9 Jun 2005 15:24:07 +0200, "Magda" <j...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >twierdząc,że mógł, ponieważ te środki tj.debet, zostały mi udostępnione i
    >stanowiły moją własność. Proszę o odpowiedź.Dziękuję

    Jesli masz debet, to nei masz środków na koncie. Nie ma więc czego
    przelewać.Ale nei wypłacisz nic z tego konta.
    --
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/pregierz/ZLP_2/