  • 11. Data: 2013-04-24 09:16:07
    Temat: Re: Debetówka bez pay pass - gdzie?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-04-24 06:26, *Maruda* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Czy (tak naprawdę) chcesz się rozstać z mB?
    > Bo jeśli nie, to może prościej "wyłączyć funkcjonalność bezstykową" za
    > pomocą scyzoryka, jak tu parę razy opisywano?

    Czy przypadkiem nie będzie lepszym (bezinwazyjnym) zabezpieczaniem
    trzymanie kilku kart bezstykowych razem w portfelu? :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 12. Data: 2013-04-24 09:23:27
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości

    > Czy (tak naprawdę) chcesz się rozstać z mB?
    > Bo jeśli nie, to może prościej "wyłączyć funkcjonalność bezstykową" za
    > pomocą scyzoryka, jak tu parę razy opisywano?

    z kart to jest jeszcze VW Bank, ale to trochę egzotyka, aczkolwiek ja nie
    miałem z nimi nigdy większych problemów.

    a co do reszty, to ja zamiast scyzoryka korzystam z wiertełka ;) działa
    padobnie a jest jeszcze dziurka do zawieszki ;)

    yossarian

  • 13. Data: 2013-04-24 10:47:18
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >>
    > Czy przypadkiem nie będzie lepszym (bezinwazyjnym) zabezpieczaniem
    > trzymanie kilku kart bezstykowych razem w portfelu? :)

    Przed kradzieżą i nabiciem kilku tysięcy bezstykowymi operacjami, każda do
    50zł ?
    P.G.

  • 14. Data: 2013-04-24 10:53:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "yoss" <y...@s...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > a co do reszty, to ja zamiast scyzoryka korzystam z wiertełka ;) działa
    > padobnie a jest jeszcze dziurka do zawieszki ;)

    http://www.mbank.pl/porozmawiajmy/blog/artykul,1421,
    karty-platnicze%3A-co-oznaczaja-pojecia-pin-offline-
    oraz-transakcja-offline-.html
    Wypowiedź z 2013-02-26 22:08 wskazuje, że bezstykowość w mBanku daje się
    zablokować (nie sprawdziłem).
    Gdzie indziej było też, że offlajnowość też daje się wyłączyć bo są chyba
    miejsca, gdzie stykowo, offlajnowo do 50zł bez PINu też można seryjnie.
    P.G.

  • 15. Data: 2013-04-24 14:50:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mirek Ptak <n...@n...pl> writes:

    > Czy przypadkiem nie będzie lepszym (bezinwazyjnym) zabezpieczaniem
    > trzymanie kilku kart bezstykowych razem w portfelu? :)

    Czytniki bez problemu są w stanie odczytać dane kolejno z wielu kart.
    Jest do tego specjalny protokół.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2013-04-24 16:03:40
    Od: Klebespachtel <f...@o...pl>

    W dniu 2013-04-24 01:02, Waldek pisze:
> [...]
    Url=n&r,main,newsId=83836

    > Oferta całkiem atrakcyjna IMO - gdyż nie trzeba 2zl za kartę płacić
    > przy niespełnieniu warunków (wpływ 1600? + 200 zakupy kartą)
    > - z drugiej strony po spełnieniu niewygórowanych warunków zyskuje się 1% MB

    Nie jest atrakcyjna. Jak ktoś ma konto zarabiające lepiej niech go nie
    zmienia (najśmieszniejsze to, że taka zmiana kosztuje 20zł ;)).

    W nowej TOIP pojawiły się zapisy:

    1) Pierwsze 2 wypłaty w dowolnym bankomacie w
    Polsce zaksięgowane w danym miesiącu każdorazowo 0 zł
    2) Kolejne wypłaty w dowolnym bankomacie w Polsce
    zaksięgowane w danym miesiącu każdorazowo 0zł

    Co to oznacza chyba nie muszę pisać.

  • 17. Data: 2013-04-24 16:57:04
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Apr 2013 06:26:15 +0200, Maruda napisał(a):

    > Czy (tak naprawdę) chcesz się rozstać z mB?
    > Bo jeśli nie, to może prościej "wyłączyć funkcjonalność bezstykową" za
    > pomocą scyzoryka, jak tu parę razy opisywano?

    Tak naprawdę to nie chcę się rozstawać z mBankiem. Ale nie lubię jak
    ktoś mi usiłuje włazić na głowę, więc na początek rozstanę się z kartą -
    ostatecznie, jeśli klienci nie zagłosują nogami (w tym przypadku,
    powiedzmy, jedną nogą), to znaczy że im to nie przeszkadza. A mi akurat
    bardzo przeszkadza jakiekolwiek rozwiązanie narzucone siłą. Robienie z
    karty breloczka nie da nic bankowi do myślenia.

    A co z kontem, to się okaże po rozpatrzeniu złożonej dwa tygodnie temu
    reklamacji. Mają jeszcze 16 dni ;->

    Tak btw - nie jestem przeciwniczką pay passa. Uważam że sympatyczne
    rozwiązanie jak są jasno określone reguły gry i jak wiadome są wszystkie
    okoliczności, np. takie
    (tu miał być link do filmiku jak przy pomocy mocniejszego czytnika można
    na ulicy w ciągu paru minut ściągnąć dane z trzydziestu przechodzących
    obok kart - ale filmik się zrobił 'prywatny' ;)
    i bank jest na to przygotowany.

    Ale mając wybór mBank/Citi będę używać pay passa Citkowego. O.

    --
    Imka

  • 18. Data: 2013-04-24 17:45:23
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Apr 2013 16:03:40 +0200, Klebespachtel napisał(a):

> [...]

    > Jak ktoś ma konto zarabiające lepiej niech go nie
    > zmienia (najśmieszniejsze to, że taka zmiana kosztuje 20zł ;)).

    Ale jak ktoś nie ma Zarabiającego i jak potrzebuje pomocniczego konta
    bezpłatnego bezwarunkowo na "manie" drobnych do bankomatu i do tego
    karty bez paypassa, to jest wręcz idealna :)

> [...]
    > 2) Kolejne wypłaty w dowolnym bankomacie w Polsce
    > zaksięgowane w danym miesiącu każdorazowo 0zł

    Jasssne.
    Dzięki za ostrzeżenie - zawsze będzie można zamknąć jak im się coś
    zmieni ;)
    A teraz idę czytać regulamin... ;/

    --
    Imka

  • 19. Data: 2013-04-24 18:04:00
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-24 16:57, Imka pisze:

    > Tak naprawdę to nie chcę się rozstawać z mBankiem. Ale nie lubię jak
    > ktoś mi usiłuje włazić na głowę, więc na początek rozstanę się z kartą -
    Oj-oj... ależ zapachniało nieprawomyślną niechęcią do instytucji :)
    Chyba mogę zaocznie powitać Cię wśród prawicowców. (Patrz potężny flejm
    "naród itp" na p.soc.prawo)
> [...]
    > bardzo przeszkadza jakiekolwiek rozwiązanie narzucone siłą. Robienie z
    > karty breloczka nie da nic bankowi do myślenia.

    Bank będzie "widział", że nie wykonujesz transakcji bezstykowych.
    Niestety, faktycznie im to wisi. Tak, jak parę lat temu zżymaliśmy się
    na chipy (a ja dokładniej na zapis "transakcje z użyciem PIN uważa się
    za dokonane przez właściciela karty") i cóż - teraz karty bezcipowej ze
    świecą szukać...

    > Ale mając wybór mBank/Citi będę używać pay passa Citkowego. O.
    Hmmm... Citek ma tu chyba od nastu lat (łyknięcia BH) nienajlepszą prasę...

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 20. Data: 2013-04-24 18:07:59
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > No właśnie - na jaki?
    > W jakich bankach znajdują się jeszcze w ofercie takie artefakty?
    > Namierzyłam na razie dwa - BGŻ i Millenium.

    Ale w czym problem? Nożyk w ręke i do dzieła.
    Skutecznie "wyłączyłem" transakcje zbliżeniowe tą metodą w kartach:
    - Multibank,
    - Millenium,
    - Alior Sync.