  • Data: 2013-07-26 21:43:29
    Temat: Denominacja w Polsce a bicie monet z dużym wyprzedzeniem
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Denominację złotówki przeprowadzono w 1995 roku, a tymczasem nowe monety zaczęto bić
    już w 1990 (sam mam w tej chwili w portfelu 20 gr "z pierwszego tłoczenia").
    Rozumiem, że odpowiedniej ilości bilonu nie dało się wybić w rok, ale czy
    pięcioletnie wyprzedzenie nie było lekką przesadą? Czy w 1990 roku denominacja była
    już "zaklepana", czy była dopiero w fazie planów i miała jeszcze szansę okazać się
    niewypałem? Nie wiem w którym miesiącu zaczęto wytwarzać nowy bilon, ale czy już na
    100% wiedziano wtedy, że ten kraj znów będzie się nazywał "Rzeczpospolita Polska",
    orzeł będzie miał znów na głowie koronę i że taki stan utrzyma się do wprowadzenia
    nowej złotówki do obiegu? Co by się stało z wyemitowaną już kasą w razie fiaska
    reformy - po prostu by poszła na przemiał i nawet byśmy się nie dowiedzieli, że
    kiedykolwiek istniały jakieś nowe złotówki?

    Przez analogię: czy już teraz bije się u nas Euro skoro jeszcze nikt nie wie kiedy ma
    zostać wprowadzone (osobiście mam nadzieję, że nigdy)?