  • 11. Data: 2011-01-10 08:10:34
    Temat: Re: Długi ZUS-u, jeszcze raz .....
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    skippy pisze:
    > Zdefiniuj pojęcie "dług FUS".
    > Nie bardzo wiadomo o co ci biega, o jaki dług.
    > Doprecyzuj.

    Zobowiazania... przyszle.... tyle ze tym to mozna sie bawic... obetniemy
    1 rewaloryzacje i kilkanascie mld mniej.

  • 12. Data: 2011-01-10 08:51:20
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > Zobowiazania... przyszle.... tyle ze tym to mozna sie bawic... obetniemy
    > 1 rewaloryzacje i kilkanascie mld mniej.

    Może ktoś wie dlaczego liczy się tylko zobowiązania przyszłe a nie liczy się
    przyszłych wpływów? Co jest takiego fascynującego w pokazywaniu sprawy tylko
    jednostronnie? Co tak ludzi kręci w rozpatrywaniu samych wydatków przyszłych
    zakładając jednocześnie, ze państwo nie będzie pobierało podatków na to.
    Może by tak policzyć o ile wzrośnie dług z tytułu wydatków na służbę zdrowia
    na najbliższe 137 lat zakładając, że jutro NFZ przestanie istnieć i podatki
    na leczenie nie będą pobierane. To jest dopiero dramat.

  • 13. Data: 2011-01-15 20:40:56
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Dług FUS równa się wszystkim przyszłym zobowiązaniom z tytułu należnych
    > świadczeń emerytalnych i rentowych oraz (chyba) zasiłków pogrzebowych - w
    > zależności od przyjętego horyzontu czasowego praktycznie można podać
    > dowolną liczbę.

    Anatol nie graj w pręta. Ja nie pytam się co będzie za sto lat, tylko ile
    wynosi dług ZUS-u na dzień dzisiejszy:

    Bankructwo systemu emerytalnego
    http://nczas.home.pl/wazne/bankructwo-systemu-emeryt
    alnego/

    "[...] Biorąc pod uwagę, że aktywa OFE wynoszą już ponad 220 miliardów
    złotych (stan na koniec grudnia), z czego 116 miliardów w obligacjach i
    prawie 10 miliardów w obligacjach autostradowych - akcja skoku na kasę OFE
    może się skończyć obniżeniem prawie 800-miliardowego zadłużenia o ok. 125
    miliardów. Pozostałe 95 miliardów rząd może przekazać do ZUS, co nie stanowi
    na dzień dzisiejszy nawet jednego rocznego budżetu tej instytucji [...]".

    W Radiu Maryja padłą podobna kwota sięgająca około 1 biliona złotych, od
    której to włos mi się na głowie zjeżył .....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 14. Data: 2011-01-15 20:55:08
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > W Radiu Maryja padłą podobna kwota sięgająca około 1 biliona złotych, od
    > której to włos mi się na głowie zjeżył .....

    Nie ma żadnej kasy OFE (chyba że mówisz o ich prowizjach).
    Konkurencyjność na rynku OFE jest zerowa, co widać po prowizjach.
    Dlaczego nie wszczęto jeszcze żadnego postępowania w celu zbadania, czu tu
    nie ma zmowy cenowej?

    A ZUS to nie jakiś niezależny wytwór, tylko część budżetu państwa której
    nadano taką a nie inną nazwę.

    1) Pieniądze idą do OFE
    2) OFE bierze tłustą prowizję
    3) Po odcięciu kuponu bodaj ok. 60% tych pieniędzy wraca do budżetu po
    wykupieniu obligacji, po czym nimi budżet finansuje ZUS czyli bieżące
    emerytury.

    Czy to nie jest chore?
    Na czym polega sens przekazywania tych 60 % kasy do OFE, skoro ona wraca po
    ogoleniu z prowizji?

    Gdzie tu piszę nieprawdę?

    Dołączasz do naganiaczy grubasa.

  • 15. Data: 2011-01-15 20:55:24
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 15-01-2011 o 21:40:56 Endriu <n...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > z?otych (stan na koniec grudnia), z czego 116 miliardów w obligacjach i
    > prawie 10 miliardów w obligacjach autostradowych - akcja skoku na kase
    > OFE
    > mo?e sie skonczyae obni?eniem prawie 800-miliardowego zad?u?enia o ok. 125
    > miliardów. Pozosta?e 95 miliardów rz?d mo?e przekazaae do ZUS, co nie
    > stanowi
    > na dzien dzisiejszy nawet jednego rocznego bud?etu tej instytucji [...]".
    >
    > W Radiu Maryja pad?? podobna kwota siegaj?ca oko?o 1 biliona z?otych, od
    > której to w?os mi sie na g?owie zje?y? .....

    dalej radia słuchaj.
    Anatol ma racje. A zadłużenie o którym mowa, to pewnie zaokrąglone mocno w
    górę kwoty długu publicznego.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 16. Data: 2011-01-15 21:08:38
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Dołączasz do naganiaczy grubasa.

    Skip. Jak już coś to uważam, że OFE należałoby zlikwidować a kasę z OFE
    należałoby oddać właścicielom - czyli nam. Ty jesteś jak widzę zwolennikiem
    Platformianego proTuskowego rozwiązania sprzed reformy - czyli wszystko do
    wspólnego wora.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 17. Data: 2011-01-15 21:10:21
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > należałoby oddać właścicielom - czyli nam. Ty jesteś jak widzę
    > zwolennikiem Platformianego proTuskowego rozwiązania sprzed reformy -

    Właściwie OFE to niech sobie tam nawet będą, tylko NIEOBOWIĄZKOWE ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 18. Data: 2011-01-15 21:13:00
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > to pewnie

    Widzę, że też jesteś tego "mocno" pewien .....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 19. Data: 2011-01-15 21:17:00
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > należałoby oddać właścicielom - czyli nam. Ty jesteś jak widzę
    > zwolennikiem Platformianego proTuskowego rozwiązania sprzed reformy -

    Nie, kolego.
    Pisałem sto razy: jestem zwolennikiem wolnego wyboru, więc nie piernicz
    głupot.

    Natomiast w wersji 2 która opisałeś to widzę, ze albo nie zrozumiałeś co
    napisałem, albo naganiasz.

    Przetłumaczę:

    Budżet tuskowego czy też kaczego państwa to jest jeden wór razem z ZUS.

    Dawanie komus pieniędzy tylko po to, zeby one wróciły do wora a ten ktoś
    skroił prowizję, jest chore.
    Nie czaisz?

  • 20. Data: 2011-01-15 21:24:18
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Anatol nie graj w pręta. Ja nie pytam się co będzie za sto lat, tylko ile
    > wynosi dług ZUS-u na dzień dzisiejszy:

    To jest tylko kwota różnicy pomiędzy bieżacymi wydatkami ZUS a kwotą
    bieżących wpływów ze składek oraz zaplanowanych w ustawie budżetowej
    dotacji - w ciągu roku to było max. 5-6 mld PLN, które w następnym roku jest
    już oficjalnie zrefinansowane z kolejnej dotacji budżetowej. Żeby było
    śmieszniej, od niedawna takie pożyczki ZUS na sfinansowanie bieżącego
    deficytu mogą być brane od rządu który na ten cel emituje obligacje SP - w
    takiej sytuacji rośnie deficyt finansów publicznych ale nie rośnie deficyt
    budżetowy (pożyczka nie jest wydatkiem budżetu). W kolejnym roku ta kwota
    jest już doliczona do deficytu budżetowego jako wydatek na dotację do ZUS,
    która służy do spłaty pozyczki wobec SP - czyli jest to zabieg czysto
    księgowy bo deficyt finansów publicznych i dług publiczny się nie zmieniają
    z tego powodu.

    Anatol