  • 1. Data: 2009-05-22 21:35:22
    Temat: Do roboty mosci panowie... do roboty...
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Tak na marginesie dyskusji o OFE i tym, ze ZUS 'zarabia' wiecej dzisiejsza
    informacja prasowa...

    "GP": w kasie FUS może zabraknąć 5 mld zł

    (PAP, dd/22.05.2009, godz. 06:05)

    Jeśli wpływy do Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, z powodu niższego
    wzrostu płac lub spadku zatrudnienia, będą niższe od zakładanych, w kasie
    FUS może zabraknąć około 5 mld zł - przyznaje w rozmowie z "Gazetą Prawną"
    wiceprezes ZUS Maria Szczur.

    Podkreśla jednak, że świadczeniobiorcy nie mają powodu do niepokoju,
    bo wypłata ich świadczeń jest gwarantowana przez państwo i "nie ma
    możliwości, żeby nie otrzymali ich w terminie".

    Wiceprezes mówi, że w pierwszych miesiącach roku nie widać, by kryzys
    dał się ZUS we znaki; wpływy ze składek na ubezpieczenia społeczne za
    styczeń, luty i marzec wyniosły 21,72 mld zł i są realizowane zgodnie z
    planem. W stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku są wyższe o 7 proc.

    Jak wyjaśnia Szczur, wynika to z tego, iż zatrudnienie wciąż utrzymuje
    się na wysokim poziomie. "Przybywa wprawdzie osób bezrobotnych, ale z
    naszych danych nie wynika, aby radykalnie malała liczba osób ubezpieczonych.
    Wciąż też rosną płace" - mówi.

    Dodaje, że trudno jednak przewidzieć, jaka będzie sytuacja na rynku
    pracy w dalszej części roku i jakie będą wpływy ze składek do FUS. W
    przypadku, gdy będą one niższe od zakładanych, Fundusz zostanie zmuszony do
    pokrycia niedoboru z dotacji budżetowej lub ze środków pozyskanych z
    kredytów.

    Zakasajcie rekawy i do roboty, bo ZUS chce dla was jeszcze wiecej zarobic ;)

    MK

  • 2. Data: 2009-05-23 06:41:28
    Temat: Re: Do roboty mosci panowie... do roboty...
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Fri, 22 May 2009 23:35:22 +0200
    "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Tak na marginesie dyskusji o OFE i tym, ze ZUS 'zarabia' wiecej
    > dzisiejsza informacja prasowa...

    (...)

    > Zakasajcie rekawy i do roboty, bo ZUS chce dla was jeszcze wiecej
    > zarobic ;)

    ehhh a już myślałem, że coś nowego w temacie. Mam
    takie nieodparte wrażenie, że te wszystkie "reformy", OFE etc w
    przypadku ZUS to jak gaszenie pożaru benzyną i tylko czekać aż to
    wszystko w końcu pierdolnie w pizdu ;)

    Xenocide

  • 3. Data: 2009-05-23 10:28:39
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    xbartx pisze:

    > ehhh a już myślałem, że coś nowego w temacie. Mam
    > takie nieodparte wrażenie, że te wszystkie "reformy", OFE etc w
    > przypadku ZUS to jak gaszenie pożaru benzyną i tylko czekać aż to
    > wszystko w końcu pierdolnie w pizdu ;)

    I byloby to najlepszym rozwiazaniem.
    Moze wzieliby sie wtedy za te swiete krowy w kraju i wszystkich zaczeli
    traktowac jednakowo.