  • 31. Data: 2006-05-31 19:33:18
    Temat: Re: Dokad przeniesc KK?
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > PIN to nawet i moze byc fajny ale jak masz jedna karte, no moze dwie.
    > Wiecej chyba nie jestem w stanie zapamietac. Wiec jak masz kilka kart
    > a do kazdej by trzeba bylo znac PIN to jest to beznadziejne. Wtedy
    > albo bedza PINy zapisane na karteczce albo do wszystkich kart bedzie taki
    > sam PIN
    > co powoduje, ze gdy zlodziej podejrzy PIN i ukradnie portfel to
    > wyczysci od razu wszystkie karty.

    Wręcz przeciwnie. PIN jak najbardziej należy zapisać na karcie, ale
    zaszyfrowany i lekko zamazany, tak by była duża szansa na kilka możliwych
    popełnionych błędów podczas jego wprowadzania przez osobę nieuprawnioną.
    Wówczas zamist PINu wystarczy zapamiętać sposób jego "przeróbki" z cyfr
    zapisanych na karcie na prawdziwy PIN. Mozliwości jest zresztą więcej takich
    zabaw, ale niestety niewiele to daje, gdy PIN zostanie przechwycony podczas
    pobytu w czytniku, bo tam już trzeba podać ten właściwy.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret