  • 1. Data: 2002-08-18 18:55:50
    Temat: Dostęp internetowy do konta sp. z o.o. w BZWBK?
    Od: Michał Rolka <m...@p...onet.pl>

    Witam.

    Jest sobie spółka z o.o. Ma prezesa i wiceprezesa oraz zapis w umowie,
    że spółkę reprezentują te dwie osoby razem (lub jedna z nich i powołany
    przez zarząd pełnomocnik). I ze względu na ten zapis w BZWBK odmówiono
    uruchomienia aktywnego (z tokenem) dostępu do konta przez Internet - bo
    token może mieć tylko 1 osoba. W zamian proponowano rozwiązanie pn.
    Minibank, które nie zostało przyjęte ze względu na swój koszt. Ale co
    mnie intryguje - mimo tego zapisu oboje mieli możliwość otrzymania karty
    VISA BUSINESS ELECTRON - i faktycznie dla jednej z nich ta karta została
    wydana.

    I teraz pytanie: czy rzeczywiście ten zapis o dwuosobowej reprezentacji
    uniemożliwia spółce dostęp do konta z tokenem, czy też pani usiłuje
    sprzedać droższe rozwiązanie, czy też po prostu źle interpretuje
    przepisy (bo osoba, która otrzymała kartę, może jej używać niejako
    reprezentując spółkę sama).

    Michał

  • 2. Data: 2002-08-18 20:55:58
    Temat: Re: Dostęp internetowy do konta sp. z o.o. w BZWBK?
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Michał Rolka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Jest sobie spółka z o.o. Ma prezesa i wiceprezesa oraz zapis w umowie,
    > że spółkę reprezentują te dwie osoby razem (lub jedna z nich i powołany
    > przez zarząd pełnomocnik).

    Czy tak jest tez w praktyce?
    Przeciez mozecie jako dwuosobowy zarzad podpisac karte wzorow podpisow,
    gdzie reprezentacja bedzie jednoosobowa dla dowolnie wskazanych osob.

    > I ze względu na ten zapis w BZWBK odmówiono
    > uruchomienia aktywnego (z tokenem) dostępu do konta przez Internet - bo
    > token może mieć tylko 1 osoba.

    To trzeba sprawdzic.

> [...]
    > mnie intryguje - mimo tego zapisu oboje mieli możliwość otrzymania karty
    > VISA BUSINESS ELECTRON - i faktycznie dla jednej z nich ta karta została

    Tez mam tak w praktyce. Tzn. dysponowanie kontem (przelewy, czeki) jest
    dwuosobowe, natomiast karty platnicze bank wydaje jednosobowo.

> [...]
    > sprzedać droższe rozwiązanie, czy też po prostu źle interpretuje
    > przepisy (bo osoba, która otrzymała kartę, może jej używać niejako

    Z kartami to normalka. Sprawdzales na ich www lub w innym oddziale tę
    informacje o tokenie?

    Karol

  • 3. Data: 2002-08-18 21:03:48
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > przez zarząd pełnomocnik). I ze względu na ten zapis w BZWBK odmówiono
    > uruchomienia aktywnego (z tokenem) dostępu do konta przez Internet - bo

    Tak przy okazji.
    Jak to wyglada w innych bankach, ktore daja dostep internetowy?
    AFAIR Mbank prowadzi tylko rachunki dla DG OF, czyli problem wieloosobowej
    reprezentacji nie musi wystepowac.

    Karol

  • 4. Data: 2002-08-18 21:47:19
    Od: Michał Rolka <m...@p...onet.pl>

    Karol wrote:

    > Czy tak jest tez w praktyce?
    > Przeciez mozecie jako dwuosobowy zarzad podpisac karte wzorow podpisow,
    > gdzie reprezentacja bedzie jednoosobowa dla dowolnie wskazanych osob.

    Odnoszę wrażenie, że zapis w umowie spółki został potraktowany jako
    ważniejszy od regulaminu konta - bo na karcie są podpisy obojga członków
    zarządu i oboje muszą się podpisywać na przelewach :-/

    > Z kartami to normalka. Sprawdzales na ich www lub w innym oddziale tę
    > informacje o tokenie?

    Szukałem na www i nie znalazłem takiego konkretnie zapisu. Zajrzę do
    inego oddziału.

    Michał

  • 5. Data: 2002-08-18 21:50:45
    Od: Michał Rolka <m...@p...onet.pl>

    Karol wrote:

    > Tak przy okazji.
    > Jak to wyglada w innych bankach, ktore daja dostep internetowy?

    Kiedy podczas procedury otwierania konta w BZWBK odmówiono pełnego
    dostępu, poszło zapytanie do Banku Śląskiego - z taką samą odpowiedzią.
    Inne nie były sprawdzane.

    Michał

  • 6. Data: 2002-08-18 22:47:18
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    powołany

    > Kiedy podczas procedury otwierania konta w BZWBK odmówiono pełnego
    > dostępu, poszło zapytanie do Banku Śląskiego - z taką samą odpowiedzią.

    A co to miałby być za "pełny dostęp" ????
    W BSK może to być HomeCash a nie ING BANK Online (bo ten jest tylko dla ROR
    i Konto Zysk), a Konto Zysk NIE jest dla sp.z o.o.

    I niech Pan Prezes nie będzie taki chętny na dostęp internetowy.
    To jest niebezpieczne dla mających na koncie dużą kwotę

    HomeCash , MultiCash jest zdecydowanie bezpieczniejszy, choćby dlatego, że
    połączenie jest z bankiem, a nie całym światem.

  • 7. Data: 2002-08-19 15:57:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Michał Rolka <m...@p...onet.pl> writes:

    > Odnoszę wrażenie, że zapis w umowie spółki został potraktowany jako
    > ważniejszy od regulaminu konta - bo na karcie są podpisy obojga członków
    > zarządu i oboje muszą się podpisywać na przelewach :-/

    No to sie zgadza. Moze wystarczy zmienic karte wzorow podpisow tak,
    by wymagany byl tylko jeden z nich?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator