  • 11. Data: 2009-10-22 18:28:12
    Temat: Re: Dziura budzetowa
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Thu, 22 Oct 2009 11:13:47 +0200, Patryx napisał(a):

    > Opodatkowac kosciól i dziura zniknie.

    Przy okazji, dzisiaj osoba wierząca powiedziała mi że kościół płaci jakiś
    podatek "od głowy" w danej parafii (nawet jak tylko 10% chodzi....)
    Ktoś wie o tym coś więcej? Chciałem zweryfikować....

  • 12. Data: 2009-10-22 18:52:06
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    XXL wrote:

    > <t...@W...gazeta.pl> napisał(a):
    >

    > Jestem ciekaw jaki jest Twój pomysł na wyjście z obecnego zadłużenia
    >
    > Znacznie mądrzejsi, od nas wszystkich na tym forum razem wziętych, już
    > dawno to powiedzieli i napisali - wpływy do budżetu muszą przewyższać
    > wydatki a od wielu lat jest dokładnie odwrotnie :-)
    >
    > Tylko żadna z rządzących partii ani koalicji od 1989r. (za wyjątkiem
    > reform przeprowadzonych przez rząd T.Mazowieckiego) nie udowodniła, że
    > umie to zrealizować w praktyce.

    Tak tu piszecie jakbyście nie rozumieli rzeczywistości. Politycy robią to co
    chcą wyborcy. Polska i jej mieszkańcy w swojej większości jest
    socjalistyczna w przekonaniach. Widać to na każdym kroku. Nawet tu był taki
    co chciał zakładać nową partię. Młody człowiek. Też skupił się jak podzielić
    lepiej nie swoje pieniądze. Liczenie czyichś pieniędzy to nasz narodowy
    sport. Z kim się nie porozmawia to wszyscy dookoła zarabiają za dużo tylko
    rozmówca za mało. No i wszyscy, którzy mają więcej od rozmówcy to złodzieje.
    Bardzo powszechne jest przekonanie, że za wszystko odpowiedzialne jest
    państwo. To jest socjalizm czystej wody. Jeszcze raz powtórzę, że w każdej
    demokracji jest tak samo, są te same zależności. Żeby coś zmienić to trzeba
    mieć większość w parlamencie. Żeby mieć większość w parlamencie to trzeba
    reprezentować poglądy większości aktywnych wyborców. Jak się pamięta o tych
    zasadach to mniej głupot się wypisuje. Polska będzie się zadłużała tak długo
    jak długo będzie chciała tego większość. Żaden Tusk czy Balcerowicz nie jest
    w stanie tego zatrzymać. Balcerowicz jak coś mógł to próbował to zatrzymać.
    Skończyło się tym, że teraz nic nie może. utyskiwanie na polityków nic nie
    da. Należałoby przekonać wyborców do oszczędzania w skali państwa. Ostatnia
    zadyma stoczniowa to czego dotyczy? Jest wielkie oburzenie o to, że państwo
    chce się pozbyć interesu, który przynosi straty. Wszystko jest ważne tylko
    nie to, ze utrzymywanie tych stoczni powiększa nasze długi. Tak samo jest z
    kopalniami, z elektrowniami i z czym tam jeszcze chcecie. Jaki był
    powszechny pomysł na wyjście z kryzysu? Pomóc tym, pomóc tamtym. Generalnie
    dosypać pieniędzy tym co sobie nie radzą. W produkcji, w handlu,
    gdziekolwiek. Za co? Z długu oczywiście. Nie wiem o czym tu deliberować. Tak
    chce większość i tak będzie i tyle.

  • 13. Data: 2009-10-22 20:55:47
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 22-10-2009 o 11:35:57 <t...@w...gazeta.pl> napisał(a):

    > jaki jest Twój pomysł na wyjście z obecnego zadłużenia

    jakby tak zerwać z dotowaniem Krus i zus na obecnym poziomie - wiem
    nierealne - to
    dziura byłaby niemal zerowa. Inna możliwość to eksterminacja emerytów,
    komornicy już pomagają.

    a płace w administracji, utrzymanie jej?
    gdzieś czytałem, że kiedyś nauczyciele zarabiali jak wojewodowie. Teraz to
    niemożliwe, niby dlatego że nauczycieli jest dużo więcej. Ale nie ma
    przeszkód by wojewodowie zarabiali jak nauczyciele.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 14. Data: 2009-10-22 20:59:49
    Od: Tomasz Znakimo <t...@p...wp.pl>

    ALGI wrote:

    > Przy okazji, dzisiaj osoba wierząca powiedziała mi że kościół płaci jakiś
    > podatek "od głowy" w danej parafii (nawet jak tylko 10% chodzi....)
    > Ktoś wie o tym coś więcej? Chciałem zweryfikować....

    Mniej wiecej. Za to ksiądz płaci za wszystkich. Za niewierzących i
    innowierców też.

  • 15. Data: 2009-10-22 21:02:34
    Od: Tomasz Znakimo <t...@p...wp.pl>

    W ciągu jednego dnia:
    + zlikwidowac powiaty
    + zlikwidować wszystkie panstwowe przychodnie (jak w Poznaniu) i zrobic
    prywatne.
    + zakazać zadłużac się samorządom (nie ma rolowania trzeba spłacać)
    + można wprowadzić podatek od tranzytu i turystów (10-20zł za przejazd,
    wjazd)

    Reszta wymaga jakiś 3miesięcy do roku.

  • 16. Data: 2009-10-22 21:03:58
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Tomasz Znakimo <t...@p...wp.pl> pisze:

    > Mniej wiecej. Za to ksiądz płaci za wszystkich. Za niewierzących i
    > innowierców też.

    Drą [...]? NIE => czyli widać taki "ryczałt" im się per saldo opłaca.

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Mężczyzna, który zabił niedźwiedzia, w nagrodę może nie

  • 17. Data: 2009-10-22 21:06:38
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisał w wiadomości

    > jakby tak zerwać z dotowaniem Krus i zus na obecnym poziomie - wiem
    > nierealne - to
    > dziura byłaby niemal zerowa. Inna możliwość to eksterminacja emerytów,
    > komornicy już pomagają.

    Albo każdemu emerytowi wstawić do mieszkania "jednorękiego bandytę" do
    pobierania "podatku"
    BTW:" U Chlebowskiego proponuje 200 sztuk, Tuskowi 5000 (Kaczyńskiemu 20000
    a Millerowi 80000)

    --
    marfi

  • 18. Data: 2009-10-22 21:09:01
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Zbyszek wrote:

> [...]
    > niemożliwe, niby dlatego że nauczycieli jest dużo więcej. Ale nie ma
    > przeszkód by wojewodowie zarabiali jak nauczyciele.

    Wojewodowie powinni być z łapanki za darmo. Wtedy województwa byłyby
    najlepiej zarządzane. Ty byś się sprawdził jako wojewoda wolontariusz.
    Opłaca się. Miałbyś cały dzień darmowy dostęp do netu.

  • 19. Data: 2009-10-22 21:09:44
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Znakimo" <t...@p...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:hbqhdp$k1s$2@atlantis.news.neostrada.pl...

    > + można wprowadzić podatek od tranzytu i turystów (10-20zł za przejazd,
    > wjazd)

    Tylko dla Poznania czy dla Łodzi również można?

    --
    marfi

  • 20. Data: 2009-10-22 21:11:32
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Znakimo" <t...@p...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:hbqh8k$k1s$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Mniej wiecej. Za to ksiądz płaci za wszystkich. Za niewierzących i
    > innowierców też.

    Za jakich niewierzących? Przecież wszyscy są wierzący.

    --
    marfi