  • 21. Data: 2009-03-17 12:21:04
    Temat: Re: EUROBANK-logowanie
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 17 Mar, 12:54, Brzezi <b...@g...com> wrote:

    > Ale ja patrze na to jako programista, programuje w Javie, kiedys w Java ME.
    > Nie ma mozliwosci polaczenia sie z zewnatrz z midletem, jedyne co to midlet
    > moze polaczyc sie z serwerem z wlasnej inicjatywy, ale nie ma takowej opcji
    > w tokenie, wiec nie ma opcji odnosnie synchrnizacji.

    klamali?

  • 22. Data: 2009-03-17 12:23:50
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 13:20:01 +0100, kisio napisał(a):

    > Hmm, ciekawi mnie jedno. Podczas definiowania zaufanych odbiorców w
    > komórce wyświetla się informacja do potwierdzenia mniej więcej takiej
    > treści (piszę z pamięci):
    > Czy akceptujesz odbiorcę nr konta 42..........0900.
    > Czy to nie dowodzi, że jakieś informacje są dosyłane do aplikacji tokena?

    Nie, to dowodzi tylko, że te informacje wpisujesz tokenowi w zaszyfrowanej
    postaci.

    --
    Kojer

  • 23. Data: 2009-03-17 12:33:13
    Od: kisio <k...@o...pl>

    Robert Kois pisze:

    > Nie, to dowodzi tylko, że te informacje wpisujesz tokenowi w zaszyfrowanej
    > postaci.

    Kto wpisuje tokenowi? Przecież ja te informacje wpisuję na stronie
    internetowej.

  • 24. Data: 2009-03-17 12:36:37
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 17 mar 2009 o 13:33 GMT, kisio napisał(a):

    > Kto wpisuje tokenowi? Przecież ja te informacje wpisuję na stronie
    > internetowej.

    i potem wprowadzasz kod wyswietlony na stronie www do tokena, na podstawie
    ktorego on generuje pytanie dla Ciebie, czy potwierdzasz taka transakcje, i
    jezeli tak, to generuje z tego token ktorym potwierdzasz ostatecznie
    transakcje na www

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ brzezi:~# uptime ]
    [ Ekg: #3781111 ][ 13:35:28 up 1 day, 20:30, 3 users, ]

  • 25. Data: 2009-03-17 12:39:15
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 13:33:13 +0100, kisio napisał(a):

    > Kto wpisuje tokenowi? Przecież ja te informacje wpisuję na stronie
    > internetowej.

    A potem parocyfrowy numer, zawierający te "zaszyfrowane" dane, wklepujesz w
    token.

    --
    Kojer

  • 26. Data: 2009-03-17 12:39:56
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 17 mar 2009 o 13:21 GMT, k...@w...pl napisał(a):

    > klamali?

    Wierzysz w kompetencje ludzi nietechnicznych na infolinii? oni nie maja
    pojecia co sie dzieje od strony technicznej, na szkoleniu ktos im powiedzial
    ze "synchornizacja", ale oni nie maja pojecia o programowaniu i o sieci...

    Przeciez ludzie z banku, nawet nie wiedza co to jest podatek belki, takie
    wnioski mozna wyciagnac z tego co ludzie wypisuja tutaj na grupie.

    Ja Ci pisze jak to wyglada od strony mozliwosci technicznych, ktorych nie
    da sie zmienic, bo to jest 0 albo 1, klamie?

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ piotrek_z [w...@e...com.pl] has ]
    [ Ekg: #3781111 ][ joined #linuxpl ]

  • 27. Data: 2009-03-17 13:24:14
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 17 Mar, 13:39, Brzezi <b...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Ja Ci pisze jak to wyglada od strony mozliwosci technicznych, ktorych nie
    > da sie zmienic, bo to jest 0 albo 1, klamie?

    Nie wiem.
    Pamietam dlugie dyskusje na forum komputery, ktore prowadzilem z
    informatykiem wyzywajacym mnie od roznych, gdy twierdzilem, ze kwestia
    czasu jest pojawienie sie wirusow infekujacych bios i pamieci flash.
    Wg niego tez to bylo niemozliwe z powodow technicznych.

    Po prostu zapamietam ta dyskusje i gdy kiedys zdazy mi sie koniecznosc
    synchronizacji tokena Eurobanku, zwroce uwage na szczegoly i odszukam
    ten watek, zeby albo przyznac ci 100% racje, albo przeciwnie.

  • 28. Data: 2009-03-17 17:26:36
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:

    > No coz - gdy mialem problemy z logowaniem, babeczka z Eurobanku
    > najpierw spytala sie czy mam prawidlowo ustawiona w komorce date i
    > godzine - potem synchronizowala.
    > Pytala dla zmylki? Byc moze.

    Następnym razem dzwoń aż będzie facet.
    Ten zapyta się jaki jest numer hasła w opcji "info".
    I wg tego "zsynchronizuje" Eurobank.

    > natomiast, sam proces synchronizacji, obojetnie czego dotyczy w
    > bebechach, wiaze sie z przesylaniem danych - i tu moze byc, jak
    > wspomnialem, odpowiedz na przyczyne polaczen, za ktore placi autorka
    > posta.

    Nie. Synchronizacja polega na tym, że Eurobank przez konsultanta
    dowiaduje się jaki jest numer hasła. Ten z kolei wpisuje w eurobankowy
    komputer ten numer. I od tej pory Eurobank i token generują hasła
    "synchronicznie". BTW - nie ma to nic wspólnego z czasem.
    Jeżeli sądzisz że jest inaczej to wygeneruj np. 10 numerów do logowania.
    Token się "rozsynchronizuje" i najbardziej auktualny czas nie pomoże.

    > Nie mam checi grzebac w opcjach, daltego nie sprawdze, czy jest
    > mozliwosc ustawienia automatycznej synchronizacji co jakis czas.

    Nie ma takiej opcji.

  • 29. Data: 2009-03-17 17:32:49
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 17 mar 2009 o 18:26 GMT, Bogdan B. napisał(a):

    > Jeżeli sądzisz że jest inaczej to wygeneruj np. 10 numerów do logowania.
    > Token się "rozsynchronizuje" i najbardziej auktualny czas nie pomoże.

    To akurat nie stanowi problemu, mozesz sobie wygenerowac kilka tokenow na
    sucho, potem kolejny dopier wpisac na www i wszystko bedzie ok, jak juz
    pisalem, ale widac nie doczytales, numer licznika w telefoni z tym w
    systemie eruobanku nie musi byc zsynchronizowany co do dokladnej wartosci

    > Nie ma takiej opcji.

    Zgadza sie, o tym tez juz pisalem ze sprawdzilem dswiadczalnie

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ ]
    [ Ekg: #3781111 ][ ]

  • 30. Data: 2016-05-15 16:00:30
    Od: r...@w...pl

    W dniu poniedziałek, 16 marca 2009 18:41:42 UTC+1 użytkownik Anna R. napisał:
> [...]
    > operatora sieci jako połączenia z internetem - bo jak tak to ja pierdziele
    > taki interes - to wg mnie wcale nie jest darmowe konto w eurobanku.
    >
    > Jak to jest - token łączy sie z java u mnie - czy jest to juz połączenie z
    > internetem?
    >
    > Jak to macie u siebie? a jak to jest w przypadku pre-paid? czy ktoś
    > sprawdzał stan konta po zalogowaniu sie do eurobanku?
    >

    > __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów
    3832 (20090206) __________

    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.

    Mam konto w Euro Banku. Mam w komórce aplikacje tokena Euro Banku do logowania i
    zatwierdzania transakcji. Komorka jest bez karty SIM, wykorzystują ja w zasadzie
    tylko jako token.
    Pozdrawiam, Rysiek