  • 11. Data: 2005-08-11 05:01:27
    Temat: Re: EuroElixir
    Od: oboista <j...@p...onet.pl>

    AP napisał(a):
    > Mi sie wydaje, ze po prostu przelew miedzynarodowy w EURO w ramach
    > krajow Euro jest rozliczny przez EuroElixir .... i po prostu "panienki"
    > tego nie wiedza. Nalezy tylko wymagane dane.

    Tia, też tego się domyślam, tylko dlaczego opłaty są takie same jak za
    SWIFT. Ponadto Euroelixir wg schematów
    (http://www.kir.com.pl/aktualnosci.nsf/0/b5ebc072e91
    0109ec1256df6003fff2c?OpenDocument)
    punkt 1. ma także umożliwić "normalne" przelewy w Euro pomiędzy bankami
    w Polsce.

    Bez sensu byłby krajowy EuroElixir, który działa prawie identycznie jak
    Elixir z opłatą ryczałtową jak za SWIFT np. w PKO BP "nie mniej niż
    45,00, nie więcej niż 140,00". A tutaj nie nastąpiła wg cenników
    bankowych żadna redukcja opłat po wprowadzeniu EuroElixiru...

    W takim wypadku bardziej korzystne dla krajowych przelewów między
    kontami walutowymi na chwilę obecną są chyba dwie opcje:
    1. przelew przewalutowujący dwukrotnie Elixirem w PLN
    2. operacje kasowe wypłaty i wpłaty waluty w bankach

    ... i na co na EuroElixir ;-))))

    --
    oboista

  • 12. Data: 2005-08-11 07:46:24
    Od: "MacGregor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "oboista" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 45,00, nie więcej niż 140,00". A tutaj nie nastąpiła wg cenników
    > bankowych żadna redukcja opłat po wprowadzeniu EuroElixiru...
    No cóż. Banki same ustalają swoje ceny (może potrzebują super specjalistów
    do wprowadzenia przelewu w EURO ;-)). Banki płacą dużo mniej za rozliczenie
    przelewu w EuroELIXIRze
    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 13. Data: 2005-08-11 08:52:06
    Od: oboista <j...@p...onet.pl>

    MacGregor napisał(a):
    > No cóż. Banki same ustalają swoje ceny (może potrzebują super specjalistów
    > do wprowadzenia przelewu w EURO ;-)). Banki płacą dużo mniej za rozliczenie
    > przelewu w EuroELIXIRze

    taaaaa :-))) a klientowi pozostają duże walizki i noszenie waluty między
    różnymi bankami...

    absurdalnie przy braku dostępu do EuroELIXIRu bardziej opłaca się
    dwukrotne przewalutowanie niż przelew SWIFT w walucie...

    odpowiedź z infolinii PEKAO SA po konsultacjach konsultantki z
    przełożonymi: "nic nie wiemy o EuroELIXIR, za kilka miesięcy chyba
    powinien być dostępny"...
    czyli nawet w PEKAO SA nie wiedzą o własnych zapowiedziach wprowadzenia
    EuroELIXIR w Pekao24 internetowym :-)))))

    oboista

  • 14. Data: 2005-08-11 09:01:03
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Wed, 10 Aug 2005 16:08:41 +0200, na pl.biznes.banki, August w wiadomości
    <news:ddd25u$ngs$1@opal.futuro.pl> napisał(a):

    > Pewnie jest, tylko banki o tym nie mówią, puszczają tym euroelixirem, a
    > kasują tak drogo jak było.
    > Zresztą po co mają mówić, dopóki nie ma między nimi wiekszej konkurencji to
    > trzymają stary cennik.
    > To taka moja ,spiskowa teoria dziejów ;-)

    Taka ciekawostka.
    W opisach kiku aukcji na eBay.de (np.
    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=71
    74714612&fromMakeTrack=true)
    znalazłem taki tekst:

    "ACHTUNG ab 01.07.03 keine Gebühren für Auslandsüberweisung: Innerhalb
    der EU (außer Schweiz) dürfen Banken keine Gebühr verlangen, wenn die
    Überweisung an eine IBAN geht."

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 15. Data: 2005-08-11 19:55:04
    Od: "swiatowid" <s...@n...pl>

    > Mi sie wydaje, ze po prostu przelew miedzynarodowy w EURO w ramach
    > krajow Euro jest rozliczny przez EuroElixir .... i po prostu "panienki"
    > tego nie wiedza. Nalezy tylko wymagane dane.

    wcale niekoniecznie. Może być po staremu.

    Jak popatrzeć na ten cytowany portal kiru to jeśli jego stan jest taki jak
    całego systemu - to są daleko w lesie.

  • 16. Data: 2005-08-12 06:06:07
    Od: oboista <j...@p...onet.pl>

    swiatowid napisał(a):
    > Jak popatrzeć na ten cytowany portal kiru to jeśli jego stan jest taki jak
    > całego systemu - to są daleko w lesie.

    wg info z Banku Millenium od 15.08.2005 EuroElixir ma byc dostepny w
    ofercie dla klientow - widac to taki swiateczny prezent ;-)

    pozdrawiam
    --
    oboista

  • 17. Data: 2005-08-12 10:04:41
    Od: "rusfli" <k...@g...pl>

    Należy zaszwe pamiętać o kosztach dodatkowych Banków: przystąpienia do
    systemu i modyfikacje systemu informatycznego.
    Nie to że bronię Banków - po prostu w celach pełnej informacji
    Piotr

    Użytkownik "MacGregor" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ddevoo$bmf$1@news.telbank.pl...