  • 31. Data: 2011-12-06 07:55:12
    Temat: Re: Ewentualne wyjście ze strefy euro- DLACZEGO?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 01.12.2011 16:25, witek wrote:

    > tak właśnie (prawie) było, kiedy kraje miały swoje waluty a euro było
    > tylko przelicznikiem. I wowczas wszystko ładnie funkcjonowało.
    > Tylko przelicznik niekoneicznie powinien być sztywny.

    Nalezy przypomniec, ze rowniez amerykanskie banki i instytucje dostaly
    troche po dupie (cos tam nawet zbankrutowalo) przez Greckie obligacje.

    Zapominalskim przypomne, ze stalo sie to mimo tego, ze to dolar jest
    waluta w US&A, nie euro.

    Naiwnoscia jest sadzic, ze gdyby Grecja miala swoja wlasna walute, to
    europejskie banki nie kupowalyby jej dlugu i nie mialyby teraz strat z
    tego powodu, i ze nie byloby kryzysu.

    Argument, ze nie kupowalyby dlugu tak chetnie, rowniez mnie nie
    przekonuje: zadluzenie grecji w roku 2000 (a wiec na rok przed
    zwiazaniem drachmy z euro), bylo w okolicach 103%; do roku 2005 spadlo
    do ok. 100%.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 32. Data: 2011-12-06 09:21:14
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 06 Dec 2011 08:55:12 +0100, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:

> [...]
    >troche po dupie (cos tam nawet zbankrutowalo) przez Greckie obligacje.
    >
    >Zapominalskim przypomne, ze stalo sie to mimo tego, ze to dolar jest

    Amerykańskie banki to zdaje się na CDS-ach popłyną (popłynęły?)
    http://dwagrosze.com/2011/12/chodzi-euro-tarp-ie.htm