  • 51. Data: 2004-04-22 10:16:13
    Temat: Re: Faktura z terminem platnosci 1.05.2004
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Pete wrote:
    > To jeszcze znajdz definicje dnia _ustawowo wolnego od pracy_

    Niedziele i 12 dni wskazanych przez odpowiednią ustawę. A o czym ta
    dyskusja?

    KG

  • 52. Data: 2004-04-22 10:39:15
    Od: "MONTWA" <m...@h...com>

    > To proszę wskazać w dowolonym miejscu tego rozdziału że chodzi w nim o
    > termin na dokonanie czynności prawnej.
    >
    > KG

    SVP: art 110: ...........czynność prawna oznacza termin nie określając
    sposobu jego
    obliczania, stosuje się przepisy PONIŻSZE ....

    poniższym jest m.in. 115.

    MO

  • 53. Data: 2004-04-22 10:43:58
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    MONTWA wrote:
    > SVP: art 110: ...........czynność prawna oznacza termin nie określając
    > sposobu jego
    > obliczania, stosuje się przepisy PONIŻSZE ....

    art.111 podaje cztery możliwości ustalenia terminu, który spowoduje że
    nie będa miały zasatosowania przepisy kc ("poniższe"). Jest to:
    1. ustawa
    2. orzeczenie sądu
    3. decyzja innego organu państwowego
    4. czynność prawna

    Ale chodzi o ustalenie jakiegokolwiek terminu (np.spełnienia
    świadczenia), a nie terminu na dokonanie czynności prawnej.
    Sformułowanie "czynność prawna" użyte jest w art.111 tylko jako źródło
    ewentualnego odmiennego uregulowania tych kwestii.

    KG

  • 54. Data: 2004-04-22 10:47:36
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 22 Apr 2004 11:00:11 +0200, "MONTWA" <m...@h...com>
    wrote:

    >Jak się z tobą umówie, że oddasz mi pieniądze w niedzielę, to przyjdziesz w
    >poniedziałek bo niedziela to święto???

    tak. Takie jest moje prawo.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 55. Data: 2004-04-22 10:54:27
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Jarek Andrzejewski wrote:
    > tak. Takie jest moje prawo.

    Tu miałbym poważne wątpliwości. Uzgodnienie terminu na niedzielę
    powoduje że wyłączone zostają przepisy kc (art.111 - "Jeżeli...)

    KG

  • 56. Data: 2004-04-22 11:17:05
    Od: "MONTWA" <m...@h...com>

    > tak. Takie jest moje prawo.
    >
    > --
    > Jarek Andrzejewski

    Ta.....
    Ono ma nawet swoją nazwę: Prawo KADUKA.

    MO

  • 57. Data: 2004-04-22 11:21:08
    Od: "MONTWA" <m...@h...com>

    > Ale chodzi o ustalenie jakiegokolwiek terminu

    np. terminu porodu. Jak przypadł w niedzielę, to sie liczy w poniedziałek. A
    wnioskujemy z rozdziału Tytuł IV.CZYNNOŚCI PRAWNE.

    Dla mnie EOT.

    Wasz na zawsze MOnti

  • 58. Data: 2004-04-22 11:23:32
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    MONTWA wrote:

    > A wnioskujemy z rozdziału Tytuł IV.CZYNNOŚCI PRAWNE.

    tyle że jest to Tytuł V Termin

    KG

  • 59. Data: 2004-04-22 11:49:00
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "MONTWA" <m...@h...com> napisał w wiadomości
    > Czy z

    > Bzdura. Absolutnie nie. Bo nie ma NAJMNIEJSZEGO powodu. Jeśli takowy znasz
    > to podaj, zamiast DEZINFORMOWAĆ.

    E? A ty się skąd urwałeś/łaś? Jak to nie ma powodu? A art. 115 Kc, to co?
    Pies?
    Dokładnie jest tak, że termin upłynie 04.05.2004, więc nie dezinformuj.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 60. Data: 2004-04-22 12:05:44
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > To jeszcze znajdz definicje dnia _ustawowo wolnego od pracy_

    Sobota w rozumieniu 115 kc nim nie jest, o czym orzekł ostatnio SN w uchwale
    7 sędziów z dnia 25.04.2003 r. sygn. akt III CZP 8/03.