  • 31. Data: 2009-07-09 16:15:41
    Temat: Re: Faktury dla banku
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 08 Jul 2009 19:00:36 +0200, robercik-us napisał(a):

    > Przecież tak właśnie będzie, bo pracuję siedząc w domu przy własnym
    > komputerze :-). W takim razie dom tak, czy siak będzie siedzibą firmy,
    > którą niebawem otworzę - jak uznam, że to jest uzasadnione.

    Będzie, lokal w którym masz ten komputer. Zatem IMO bezpiecznie możesz
    odliczyć część kosztów w proporcji w jakiej ma się powierzchnia tego lokalu
    do całej powierzchni mieszkalnej domu.

    > docelową siedzibą firmy... To niby jakie prawo łamię korzystając z
    > jednej strony z dofinansowywanego kredytu, a z drugiej odliczam wydatki
    > od przychodu i już tych pieniędzy nie opodatkowuję i... coś tam jeszcze
    > robię z vatem... :-D.

    Ty chyba masz po prostu syndrom "Hurra mam firmę, mogę wszystko
    odliczać!". Poczytasz, ochłoniesz ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 32. Data: 2009-07-09 16:35:52
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Borys Pogoreło pisze:

    > Ty chyba masz po prostu syndrom "Hurra mam firmę, mogę wszystko
    > odliczać!". Poczytasz, ochłoniesz ;)

    Nie nadinterpretuj :-).
    Po prostu dowiedziałem się, że na połowę wydatków związanych z budową
    muszę przedstawić faktury, a co się z tym wiąże... trzeba odprowadzić od
    tego vat. Na to nakłada się taki rozwój mojej działalności, że nadchodzi
    czas otworzenia DG. Może więc można to skorelować i... zoptymalizować :-).

    Wiem wiem... jak ktoś szuka rozwiązań, które nie są rekomendowane
    oficjalnie, to zaraz kombinator... No cóż...

    pozdr
    robercik-us

  • 33. Data: 2009-07-09 17:30:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> writes:

    > "A po co panu w siedzibie firmy trzy łazienki, sypialnia i bawialnia?"

    Normalnie, inwestycja, zeby dalo sie sprzedac za 30 lat.
    Tym to bym sie akurat nie przejmowal.
    Sypialnia i bawialnia to moga byc np. serwerownia i kancelaria tajna :-)

    > Nie obronisz tezy "dom = siedziba firmy, więc odliczam 100%"

    To sie da bez najmniejszego problemu obronic i ludzie to robia, tyle ze
    niekoniecznie w takiej sytuacji jak opisana, z kredytu z doplata, "na
    zaspokojenie wlasnych potrzeb mieszkaniowych" itd.
    --
    Krzysztof Halasa