  • 1. Data: 2005-08-09 22:58:33
    Temat: Fundusz inwestycyjny - jak wybrać
    Od: "Tomasz H." <p...@i...pl>

    Witam,

    Zastanawiam się mocno nad jakimś funduszem inwestycyjnym coby rozmnożyć
    trochę moje małe zasoby, stąd prośba o poradę do bardziej doświadczonych w
    inwestowaniu:
    1. Jaki bank/fundusz polecilibyście, lub jakimi kryteriami najlepiej się
    kierować wybierając bank/fundusz?
    2. W jakim stopniu ponoszę ryzyko inwestując w taki sposób? (chodzi mi o
    jakieś porady z życia, a nie z definicji, bo te już znam)

    Dodam tylko, że kolega polecił mi Lukasa, bo słyszał, że w Lukasie są jakieś
    atrakcyjne oferty, więc zadzwoniłem na linię firmową do powyższego. Pan
    agitator polecił mi "Lukas fundusz stabilnego wzrostu" i "rejestr
    inwestuję". Mówił logicznie i nie sprawił wrażenia naciągacza, ale takie
    przecież jest ich zadanie. Co sądzicie o tej propozycji? Pytam zwłaszcza
    korzystających z tego funduszu.
    Z góry dzięki za porady ;)

    -----------------------------
    Pozdrawia
    Tomasz H.
    p...@i...pl

  • 2. Data: 2005-08-10 06:32:16
    Temat: Re: Fundusz inwestycyjny - jak wybrać
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Tomasz H." <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Zastanawiam się mocno nad jakimś funduszem inwestycyjnym coby rozmnożyć

    Nie istnieje uniwersalna recepta

    Poczytaj:

    http://tfi.hoga.pl/tfi_podstawy.asp
    Zobacz ranking (stopa zwrotu) za różne okresy różnych funduszy

    Jak forsy mało skorzystaj z mbank SFI
    http://www.mbank.com.pl/inwestycje/fundusze/index.ht
    ml

  • 3. Data: 2005-08-13 22:17:15
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    "SP9LWH" <s...@a...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Poczytaj:
    >
    > http://tfi.hoga.pl/tfi_podstawy.asp
    > Zobacz ranking (stopa zwrotu) za różne okresy różnych funduszy

    Uzywaj mBank/SFI, bo nie biora oplat. Jesli indeksy sa zielone
    posiadaj akcyjne, jesli sa czerwone (albo spodziwasz sie ze wkrotce
    beda) wychodzisz z akcji i w zaleznosci od sytuacji wybierasz:
    - jesli spodziewasz się oslabienia PLN wskakujesz w fundusze USD
    lub EUR
    - jesli nie to fundusze rynku pienieznego
    Wybierajac FI kieruj sie szybkoscia realizowania zlecen nabycia
    odkupienia.

    Naturalnie mozna na tym stracic - jeśli nie akceptujesz ryzyka to
    mnie nie sluchaj. Jak wiemy z wiadomosci powyzej nie istnieje
    uniwersalna recepta!

    --
    Pozdrawiam!
    artur at e.pl