  • 11. Data: 2007-02-25 18:28:37
    Temat: Re: Fundusz parasolowy AIG w mBanku
    Od: "robert.wicik" <N...@o...pl>

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...net> napisał w wiadomości
    news:ersfbs$run$2@ochlapek.sierp.net...

    > coz, zaprezentuje duza doze ignorancji...
    > czy to oznacza, ze sprzedajac jednostki uczestnictwa zaplace
    > podatek (19%?) od roznicy miedzy tym, za ile jednostki zakupilem,
    > a tym, za ile je teraz sprzedaje?

    tak

  • 12. Data: 2007-02-25 18:37:14
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Feb 2007 14:28:39 +0100, RobertS <r...@x...pl>
    wklepał(-a):

    >bylo o tym na grupie, jezeli interesuja Cie fundusze to...warto, gdyby
    >nie to, ze mam kase w innych (przeniesienie by mnie kosztowalo podatek)
    >to zainwestowalbym w parasol AIG...
    >
    >polecam zwlaszcza FSB AIG...zarabia wiecej niz niektore zrownowazone

    Jedno mnie zastanawia - czy dla tego parasola w SFI opłaty za konwersje są czy
    nie? Bo jeśli są, to przy konwersji jednostek, na których nie było zysku -
    tracimy. Opłaty są przecież określone procentowo od przenoszonej kwoty.

  • 13. Data: 2007-02-25 20:34:32
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Jedno mnie zastanawia - czy dla tego parasola w SFI opłaty za konwersje są czy
    > nie?

    w ramach parasola oplat nie ma

    > Bo jeśli są, to przy konwersji jednostek, na których nie było zysku -
    > tracimy. Opłaty są przecież określone procentowo od przenoszonej kwoty.

    tak czy inaczej podatek placi sie tylko od zysku, jak konwertujesz
    jednostki funduszu, na ktorym straciles to nie zaplacisz podatku

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 14. Data: 2007-02-25 20:52:21
    Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away>

    *Sławomir Szyszło* wrote:

    > Jedno mnie zastanawia - czy dla tego parasola w SFI opłaty za konwersje są czy
    > nie?

    Nie. Taka jest idea SFI. Żadnych opłat. Oprócz tego przy konwersji w parasolach
    nie płaci się podatku.

    > Bo jeśli są, to przy konwersji jednostek, na których nie było zysku -
    > tracimy.

    Patrz wyżej, ale jeśli jest opłata za konwersję to tak.

    > Opłaty są przecież określone procentowo od przenoszonej kwoty.

    Patrz wyżej. Dodatkowo dla funduszy nie-parasolowych przy konwersji jest tak:

    1. płaci się podatek od *zysku* z konwertowanej kwoty. Tu ma znaczenie metoda
    rozchodowania jednostek (FIFO, HIFO, LIFO). W sumie to warto to uwzględnić
    przy wyborze funduszu. Informacja taka jest zawarta w prospekcie emisyjnym,

    2. często jest tak, że przy konwersji z funduszu obarczonego niższą prowizją
    przy zakupie jednostek, do funduszu obarczonego wyższą prowizją coś trzeba
    dopłacić (vide Arka). Nie dotyczy to SFI, bo jak napisałem wyżej jego ideą
    jest niepobieranie opłat za zakup/zbycie/konwersje.

    <>

  • 15. Data: 2007-02-25 20:56:25
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > dopłacić (vide Arka). Nie dotyczy to SFI, bo jak napisałem wyżej jego ideą
    > jest niepobieranie opłat za zakup/zbycie/konwersje.

    w pelni sie zgadzam i dlatego Arki z SFI kupic nie mozna...
    kiedys zapytalem ichniejszego prezesa czy nie przewiduja dystrybucji
    jednostek przez SFI i stwierdzil, ze nie, bo sprzedaja sie one bardzo
    dobrze wiec dodatkowa zacheta nie jest potrzebna...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 16. Data: 2007-02-25 21:04:25
    Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away>

    *RobertS* wrote:

> [...]
    > jednostek przez SFI i stwierdzil, ze nie, bo sprzedaja sie one bardzo
    > dobrze wiec dodatkowa zacheta nie jest potrzebna...

    Dokładnie. Tak samo jest z Pioneerem i kilkoma innymi.

    <>

  • 17. Data: 2007-02-25 21:12:50
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Sierp <s...@n...net> wrote:

    > czy to oznacza, ze sprzedajac jednostki uczestnictwa zaplace
    > podatek (19%?) od roznicy miedzy tym, za ile jednostki zakupilem,
    > a tym, za ile je teraz sprzedaje?

    Zapłaciasz podatek od zysku. 19%
    Chyba że jesteś nierezydentem, wtedy nie zapłacisz go automatycznie w PL.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 18. Data: 2007-02-26 20:33:25
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Przemysław Maciuszko napisał(a):

    > Zapłaciasz podatek od zysku. 19%

    jeszcze pytanie uzupelniajace :-)
    Jezeli banki oferuja lokaty na np. 3% (taka 10-o dniowa lokata
    BPH), to te 3% to jest juz po odliczeniu podatku, czy przed?

    Sierp

  • 19. Data: 2007-02-26 20:42:56
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Zegar systemowy wskazywał 2007-02-26 21:33, kiedy Sierp zdecydował(a)
    się stwierdzić,że:

    Przed

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 20. Data: 2007-02-26 20:58:50
    Od: Sierp <s...@n...net>

    yayco napisał(a):

    > Przed

    czlowiek w niesiadomosci zyje...
    Niby tylko 19%, a to kurde kupa kasy jest w perspektywie wielu lat..

    Jedynym sposobem na unikniecie tych oplat jest tzw III filar?

    Bo teraz trzeba przeliczyc potencjalne zyski z takiego 3 filaru
    w okresie 10 lat na przyklad, i porownac to z zyskami z funduszy
    akcji odliczajac 19% - nadal 3 filar wypada tak blado?
    Czy tez moze powinienem poza oszczedzaniem dlugoterminowym w funduszu
    akcji, wplacac takze na 3 filar? (wiem, ze tam sa jakies limity, choc
    nie wiem czy te 2tys z kawalkiem to rocznie czy miesiecznie)

    Sierp