  • 21. Data: 2006-10-18 22:02:48
    Temat: Re: Fundusze inwestycyjne
    Od: "green" <g...@i...pl>

    Mateusz Papiernik napisał(a):

    > Moze byc za krotki. Nie jestem analitykiem, ba - na gieldzie znam sie
    > jak kura na pieprzu, ale po dlugiej hossie kolejne dwa lata moga nie byc
    > najlepszym okresem na agresywne inwestycje w akcje. Moga, nie musza.

    Wiesz zawsze istnieje ryzyko związane z tego typu inwestowaniem. Ale
    chyba masz rację 2 letni okres może być za krótki aby przy stracie
    nadrobić i osiągnąć jeszcze zakładany zwrot z inwestycji. Ale kto
    nie ryzykuje, ten śpi spokojnie :) Równiez nie znam się na giełdzie
    , to moje poczatki, dlatego też moja zabawę w inwestowanie zaczęłam
    od funduszy, chyba specjaliści na tym znać się powinni. Zobaczę jak
    im pójdzie.

    Pozdrawiam
    green

  • 22. Data: 2006-10-18 22:08:24
    Od: "green" <g...@i...pl>

    swiatowid napisał(a):

> [...]
    > Maluchów to zupełnie inna kategoria, obecnie niemal fundusze zamknięte.
    > Ponadto tabelki nie uważam za odpowiedz na pytanie: jaki fund cenisz. Wyniki
    > za rok to nie wszystko.
    >
    > Podam tylko taki przykład, jakiś czas temu OFE Bankowy dostał jakąś nagrodę
    > jako najlepszy fundusz z wynikami za 3 lata. Faktyczne - % były wyższe, ale
    > tak się złożyło, że akurat 3 lata wcześniej miał porządnego doła, a w
    > trakcie tego okresu dopłacił klientom z racji osiągania kiepskich wyników.
    > Także pochwały i zachwyty były kompletnie chybione i widać to było w

    Na co więc nalezy zwracać uwage przy wyborze funduszu? Jak ocenic
    który jest dobry nie porównując zestawień i tabelek? Czy Lepiej
    poddać analizie tylko np. fundusze akcji. Bo zająć się wszystkimi
    nie można .
    ps Co to jest za fundusz Legg Mason Akcji? Czy wiesz może?

    Pozdrawiam
    green

  • 23. Data: 2006-10-19 06:14:09
    Od: "Anka K." <b...@o...pl>

> [...]
    >nie można .
    >ps Co to jest za fundusz Legg Mason Akcji? Czy wiesz może?

    Dawny CitiAkcji. Nie narzekam, w ostatnich 2 tygodniach +6% :-)
    Pozdrawiam, Anka

  • 24. Data: 2006-10-19 13:32:13
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    18 Oct 2006 14:50:34 -0700, w
    <1...@f...googlegroups.co
    m>, "green"
    <g...@i...pl> napisał(-a):

    > Tak też uczynię , nie wiem czy właściwie - ale myslę nad zakupem
    > AIG Akcji. Co Ty na to?

    Ja bym prześledził wyniki w wybranych okresach czasu, wybrał 3-4 fundusze,
    które radzą sobie coraz lepiej i nie ulokował kasę :).

    Zresztą jeżeli inwestujesz przez mBank lub Multi to w każdej chwili możesz
    zmienić kiepski fundusz na inny.

  • 25. Data: 2006-10-19 17:33:53
    Od: "swiatowid" <cyfrowyja.nospam@na_serwerze.gazeta.pl>

    >Na co więc nalezy zwracać uwage przy wyborze funduszu? Jak ocenic
    >który jest dobry nie porównując zestawień i tabelek? Czy Lepiej

    trudna sztuka, na początek proponuję wczytywać się w lekturę biuletyny
    mbanku oraz zajrzeć na www.bankier.pl zakładka fundusze. Jak chce się dużo
    zarobić, nie uniknie się ryzyka. Sztuka polega na tym, by wybrać fundusz o
    dobrym zysku, ale niskim ryzyku. Nie jestem analitykiem, ale chętnie
    porównuję w mbanku wykresy. Najbardziej mi się podobają takie co pną się w
    góre i nie wygladają jak stara piła. W miarę gładkie.

    I jeszcze jedna złota myśl. Kupuj przyszłość, sprzedawaj fakty.
    Czyli jesli wiesz, co za 2 lata będzie znacznie więcej warte to kupuj.

  • 26. Data: 2006-10-19 20:09:04
    Od: "green" <g...@i...pl>

    swiatowid napisał(a):

> [...]
    >
    > I jeszcze jedna złota myśl. Kupuj przyszłość, sprzedawaj fakty.
    > Czyli jesli wiesz, co za 2 lata będzie znacznie więcej warte to kupuj.

    Dziękuję !
    Czyli proponujesz mieszankę szczęścia plus makroekonomii. Dziekuję
    za wskazówki , zajrzę na www.bankier.
    Pozdrawiam
    green

  • 27. Data: 2006-10-19 20:11:57
    Od: "green" <g...@i...pl>

    Anka K. napisał(a):

    > Dawny CitiAkcji. Nie narzekam, w ostatnich 2 tygodniach +6% :-)
    > Pozdrawiam, Anka

    Dziękuję Aniu. Stawiam pierwsze małe kroczki w inwestowaniu. Kazda
    informacja jest dla mnie skarbem .

    pozdrawiam
    green

  • 28. Data: 2006-10-19 20:22:51
    Od: "green" <g...@i...pl>

    swiatowid napisał(a):
    Rzeczywiście na stronach , które podałeś jest bardzo duzo
    informacji.Więc do pracy ...
    pozdrawiam
    green

  • 29. Data: 2006-10-23 17:18:11
    Od: "swiatowid" <cyfrowyja.nospam@na_serwerze.gazeta.pl>

    Legg Mason Akcji FIO A B 59,7100
    AIG FIO Akcji 54,9500
    Arka BZ WBK Akcji FIO 54,2300
    GTFI FIO Akcji 53,5900
    DWS Polska FIO Akcji Plus 50,1100
    SKARBIEC-AKCJA 47,7900

    własnie oglądam sobie roczne wykresy, porównawczo.
    Polecam. Widac, że Skarbiec stracił punkty stosunkowo niedawno, wykresy
    rozjeżdżają się, a wczesniej były zbliżone. Zaś przewaga DWS to niemal
    ostatnie dni. Jeszcze jeden dowód na to, że fundusze maja różne strategie i
    warto dywersyfikować ryzyko.

  • 30. Data: 2006-10-23 20:52:34
    Od: "green" <g...@i...pl>

    swiatowid napisał(a):
> [...]
    > ostatnie dni. Jeszcze jeden dowód na to, że fundusze maja różne strategie i

    Nie wiem dlaczego, ale stawiam na AIG FIO Akcje . NIe wynika to z
    żadnej analizy któregokolwiek z funduszy. Ryzyko istnieje zawsze
    więc zgadzam się z twoja opinią o jego dywresyfikacji. Wybiorę
    jeszcze dwa fundusze, ale kolejną decyzję oprę już na analizie
    przeszłości. Wiesz bardzo podoba mi się Twoja złota mysl : "kupuj
    przyszłość ......" Sprzedawać nie mam jeszcze co , ale .....
    przeciez nadejdzie taki dzień. Nie mam doświadczenia w inwestowaniu,
    ale mysle że mnie to troszeczkę zaczyna fascynować. Dzieki za te
    adresy stron. Ps. Strategie funduszy- jak je odczytać, na co nalezy
    zwracać uwagę? Chyba muszę zacząć od podstaw.....
    Pozdrawiam serdecznie
    green