  • 11. Data: 2003-05-06 11:52:38
    Temat: Re: Fundusze inwestycyjne
    Od: Barman <s...@o...pl>

    On Tue, 06 May 2003 13:23:03 +0200, Kamil Kosinski
    <k...@...tak.dalej> wrote:

> [...]
    [...]
    >To sie wszystko zgadza. Bo choc nabywanie ju w SFI mbanku nie wiaze sie
    >z zadnymi oplatami to mimo wszystko nie musi to byc bardzo przekonujacy
    >argument. Oplaty dystrybucyjne chyba w zadnym funduszu nie przekraczaja
    A jeśli inwestuje się krótkookresowo, albo próbuje 'spekulować' na TFI
    to już ma znaczenie (choć zyski z takich spekulacji przy małych
    kwotach też nie za wielkie).

    >5 proc., a wiec w perspektywie dwoch-trzech lat nie maja zadnego
    >znaczenia. Niemniej na tej grupie dominuje grupa fantycznych milosnikow
    >mbanku, ktorzy uwazaja ze jest on panaceum na wszystko - nie
    Od razu fanatycznych ....

    >dostrzegajac np. klopotow z wiekszymi wyplatami gotowki czy t tego ze
    >bankomaty euronetu sa powszechne tylko w duzych miastach, a co za tym
    Tu akurat bankomaty Euronetu z SFI mBanku mają IMO niewiele wspólnego.
    Zakładamy że korzystamy _tylko_ z SFI i problemu nie ma.

    >idzie dla wielu mbank nie jest wcale tak atrakcyjny jak mogloby sie
    >wydawac po samych oplatach i oprocetowaniu.
    Na pewno jest wygodnie korzystać z SFI mBanku, choć myśle, że mogłoby
    być jeszcze więcej TFI w ich ofercie.... pewnie z czasem się pojawią
    ... na razie chyba ostrożnie TFI podchodzą do takiej supermarketowej
    formy sprzedaży. Czas pokaże. Na razie TFI powolutku będą zdobywać
    rynek lokat bankowych, a co za tym idzie powiększać i rozszerzać swoje
    oferty ....

    Pozdrawiam
    Barman

  • 12. Data: 2003-05-06 15:47:41
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Tomasz Jaszowski" <t...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:b98571$52m$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > i wlasnie dlatego interesuje sie bardziej programem niz konkretnym
    [...]
    > Dodatkowo chce zeby byl obowiazek minimalnych wplat, bo jak nie mam
    faktury
    [...]
    > odpowiedz na pytanie, czy ktos juz korzystal z tego typu programow, jak to
    > wyglada w praktyce, etc.

    Czy ty szukasz idiotoodpornego programu generującego same zyski ????
    Takiego nie ma.

    Kup sobie Pioniera skoro Ci się spodobał, albo SEB4 (mniej stracisz)

  • 13. Data: 2003-05-06 18:29:32
    Od: "Feanor" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > mbanku, ktorzy uwazaja ze jest on panaceum na wszystko - nie
    > dostrzegajac np. klopotow z wiekszymi wyplatami gotowki
    A jakie to są te kłopoty z "większymi wypłatami gotówki" ???

    Pozdr.

  • 14. Data: 2003-05-06 20:03:54
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > [...]
    > faktury
    > [...]
    >
    > Czy ty szukasz idiotoodpornego programu generującego same zyski ????
    > Takiego nie ma.

    naprawde? nie ma? no to co ha biedny teraz zrobie... pewnie bede musial
    przepic to co chcialem oszczedzic ;)

    a powaznie, to z tymi programami to jest pewnie tak jak z innymi ofertami
    bankow, np. bank jest 'fajny', dla ludzi i nastawiony przyjaznie i konto
    jest online, ale sie potem w praniu okazuje, ze co z tego ze pieniadze
    (wplywy) sa ksiegowane natychmiast, skoro mozna z nich skorzystac dopiero
    dnia nastepnego? (eurokonto WWW w pekao), albo ze jako student studiow
    dziennych mimo wplywow na konto sporo powyzej sredniej krajowej (praca na
    caly etat) nie dostanie kredytu w ror, ani nawet debetu, bo wlasnie jest
    studentem i napewno obleje sesje i do woja go wezma i kto potem bedzie
    splacal te kredyty/debety (pko bp). I dlatego prosze o opinie nie na temat
    konkretnego TFI lub funduszu, a na temat Programu Aktywnego Oszczedzania. I
    interesuje mnie czy ktos nie trafil czasami na jakas mine przy okazji
    stycznosci z tym produktem, a moze jest ktos zadowolony z niego bo... i o
    to, i tylko o to pytam ;)

    > Kup sobie Pioniera skoro Ci się spodobał, albo SEB4 (mniej stracisz)

    dziekuje za rade...

    --
    Tomek

  • 15. Data: 2003-05-06 20:13:48
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Feanor wrote:

    > A jakie to są te kłopoty z "większymi wypłatami gotówki" ???

    Limity VE - 1000 PLN gotówki dziennie bodajże i 5000 PLN bezgotówkowych.
    Jak ktoś nie ma konta dodatkowego/karty , to ma problem przy większych
    zakupach.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 16. Data: 2003-05-06 20:53:26
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Tomasz Jaszowski" <t...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:b994g2$foa$1@panorama.wcss.wroc.pl...
    > konkretnego TFI lub funduszu, a na temat Programu Aktywnego Oszczedzania.

    Obawiam się, że na odpowiedź możesz się nie doczekać. Ilu czytelników p.b.b.
    to ma ????
    PAO to nowy produkt przeznaczony do oszczędzania przez wiele lat. Problemy
    mogą się zacząć jak będzie trzeba podjąć po latach gotówkę.

  • 17. Data: 2003-05-06 21:38:11
    Od: "MrMrooz" <m...@U...hoga.pl>

    Użytkownik "Tomasz Jaszowski" <t...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:b9861i$946$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > prosze o sprostowanie jesli cos zle zrozumialem. Przystepuje do Programu,
    > wybieram kilka funduszy (z zestawu oferowanych przez TFI Pioneer)
    > (odpowiednio dobierajac 'wagi' w zaleznosci od korzysci jakie chce
    uzyskac,
    > czyli np. czesc kasy lokuje w f. inwestujace agresywnie, a czesc. w f.
    > inwestujace bezpiecznie), wplacam kase. Jak chce wydac kase, to sprzedaje
    > udzialy i wydaje pieniadze...

    Ostatnio nie interesowałem się szczegółowo, ale wygląda to tak (jakiś rok
    dwa temu tak było):
    wybierasz fundusz (akcji, obligacji lub inny), podpisujesz umowe na PAO,
    dostajesz numer rachunku i wplacasz co miesiac minimalną kwotę. Jak nie
    wpłacisz, to nic się nie dzieje. Po pięciu (bodajze) latach mozesz wyplacac
    bez uzupelniania prowizji - wczesniej dolicza Ci, to Ci odjeli z prowizji.
    Zakladajac, ze wybrales fundusz obligacji, to musisz wplacas po 50 zlotych
    na ten tylko fundusz.
    Jak chcesz miec rowniez np. fundusz akcji lub zrownowazony, to otwierasz
    kolejny rachunek i wplacasz na niego.
    Jak chcesz np. odkladac tylko 50 miesiecznie (minimalna kwota) to nie mozesz
    po 25 na ten i ten. Jak chcesz odkladac wiecej miesiecznie - to pamietaj, ze
    na kazdy musi isc przynajmniej po 50. Ale to juz oznacza np. dwa stale
    zlecenia, lub prowizja (jesli jest) za dwa przelewy.

    Michał M

  • 18. Data: 2003-05-06 21:41:53
    Od: "MrMrooz" <m...@U...hoga.pl>

> [...]
    > PAO to nowy produkt przeznaczony do oszczędzania przez wiele lat. Problemy
    > mogą się zacząć jak będzie trzeba podjąć po latach gotówkę.
    Mylisz Program Aktywnego Oszczedzania z Programem Akumulacji Kapitalu.
    Kiedys PAO zwalo sie chyba PSO - Program Systematycznego Oszczedzania - i
    jest on dostepny od dawna.
    PAK - faktycznie - od niedawna - chyba początki 2003.

    MIchał M

  • 19. Data: 2003-05-06 21:46:16
    Od: "MrMrooz" <m...@U...hoga.pl>

> [...]
    > interesuje mnie czy ktos nie trafil czasami na jakas mine przy okazji
    > stycznosci z tym produktem, a moze jest ktos zadowolony z niego bo... i o

    Na mine nie, bo wszystko jest zalezne od funduszu pioneera, ktory wybierzesz
    (zyski/straty).
    Generalnie chodzi o to, ze podpisujesz z nimi umowe, ze przez 5 lat (od
    wplaty lub od pierwszej wplaty) nie wyplacisz gotowki - jak to zrobisz, to
    dolicza Ci prowizje, tak, jakbys wplacal na fundusz bez PAO.

    Michał M

  • 20. Data: 2003-05-06 21:56:29
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

> [...]
    Oszczedzania.

    > Obawiam się, że na odpowiedź możesz się nie doczekać. Ilu czytelników

    nie wiem ;)

    > PAO to nowy produkt przeznaczony do oszczędzania przez wiele lat. Problemy
    > mogą się zacząć jak będzie trzeba podjąć po latach gotówkę.

    hmm.. nie liczylem ze PAO bedzie jakos super sprawdzone przez grupowiczow,
    ale nie spodziewalem sie ze nikt nie bedzie mial zadnego zdania na ten temat
    (merytorycznego, a nie ... ;) )

    no i nie wiedzialem ze jest to nowy produkt...

    chyba jednak zdecyduje sie na klasyczne rozwiazanie, tzn. co miesiac bede
    pamietal o kupowaniu ju w wybranych TFI/funduszach i tyle ;)

    --
    Tomek