  • 11. Data: 2006-06-01 15:04:18
    Temat: Re: Re: Fundusze inwestycyjne, gdzie najłatwiej, najta niej?
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:pan.2006.05.31.22.10.20.857238@wp.pl

    > 2%(od 10kPLN, 1,5% od 50kPLN) ) za
    > nabycie, przy odkupieniu po normalnym okresie
    > inwestycji prowizji już nie ma. Jak ktoś chce, kupowac w dołku i
    > sprzedawac za chwilę to Arka faktycznie nie jest dla niego.

    ani dla osoby aktywnie pilnujacej kapitalu. Znajoma "wychodzac" w
    odopwiednim momemcie w maju urchoniła w SEBie 14%. Fakt, mozna to
    przeczekac i liczyc ze straty fundusz odrobi. Kwestia podejscia.

    Jestem zwolennikiem swobody wyboru metody zarzadzania kasą. A w
    takim wariancie opłaty odkupienie JU czy konwersje, OPROCZ (co
    i tak uwazam ze niesmaczne) oplat za nabycie dosc skutecznie do
    tego zniechęcają. Fakt z punktu widzenia funduszu to lepiej, ale
    niekoniecznie z punktu widzenia klienta i jego aktywow.

    PS. Sam korzystam (choc sa to kwoty erhm drobne) z DWSu, Skarbca
    Citi, korzystalem z SEBa.

    --
    Oświadczenia/Informacje: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na
    adres użyty do/podczas wysłania tej wiadomości.

  • 12. Data: 2006-06-01 15:31:41
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

> [...]

    > inwestycji prowizji już nie ma. Jak ktoś chce, kupowac w dołku i
    > sprzedawac za chwilę to Arka faktycznie nie jest dla niego.

    .. ani dla osoby aktywnie pilnujacej kapitalu. Lub aktywnie
    inwestującej (w dołkach) Znajoma "wychodzac" w odopwiednim
    momemcie w maju urchoniła w SEBie 14%. Faktycznie, mozna to
    przeczekac i liczyc ze straty fundusz (kiedyś) odrobi.
    Kwestia podejscia. Tak, wiem, dluga perpsektywa czasowa itp
    przy inwestowaniu w FA, tylko jesli zachowujac zdrowy
    rozsadek mozna miec 60% zysku zamiast 45% robiac konwersje
    w odpowiednim momencie?

    BTW: pisałem o cudach z wyceną, no cóż, polecam lekture:
    http://fundusze.wp.pl/OID,11468469,POD,7,a,2,b,3,wid
    ,8328401,opinie.html?T%5Bpage%5D=2&T%5Bpage%5D=2&red
    ir_url=http%3A%2F%2Ffundusze.wp.pl%2FPOD%2C7%2Ca%2C2
    %2Cb%2C3%2Ctyp%2C3%2Cwid%2C8328401%2Cindex.html%3F

    7dni poślizu od zlecenia do dnia WYCENY.. Bez komentarza..

    PS. Sam korzystam (choc sa to kwoty drobne) z DWSu, Skarbca
    Citi, korzystalem z SEBa.

  • 13. Data: 2006-06-01 19:55:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski napisał(a):

    [...]

> [...]
    > przy inwestowaniu w FA, tylko jesli zachowujac zdrowy
    > rozsadek mozna miec 60% zysku zamiast 45% robiac konwersje

    Tyle że fundusze się nie bardzo nadają do spekulacji. O ile komuś się uda
    'wstrzelić' z konwersją przed głębszą korektą, czy dołkami, to ok. Jednak
    jeżeli nie, to tak naprawdę nie przewidzisz, czy wycofasz się przed głębszym
    dołkiem, czy wręcz odwrotnie - tuż przed odrobieniem strat. :)

    Mi się też raz udało trafić konwersją tuż przed dużymi stratami, ale to był
    przypadek raczej. :)

    --
    Wojciech Bancer

  • 14. Data: 2006-06-01 22:04:30
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:slrne7uhho.k85.proteus@ender.elsat.net.pl

> [...]
    > przewidzisz, czy wycofasz się przed głębszym dołkiem, czy wręcz
    > odwrotnie - tuż przed odrobieniem strat. :)

    Z tym odrabianiem strat owszem jest sporo racji, jesli one juz
    nastapily. I dlatego w takiej sytuacji mozna sie zastanawiac
    nad zacisnieciem zebow, zeby nie "zrealizowac straty", tj. nie
    wyjsc przy niskiej wartosci jednostek uczestnictwa.

    > Mi się też raz udało trafić konwersją tuż przed dużymi
    > stratami, ale to był przypadek raczej. :)

    Mnie tez* znajomej tez, ale to bylo poprzedzone analiza tego
    co sie na gieldzie dzieje(hurra optymizm, hossa, hossa itp),
    analizy wskaznikow, zachowania ludzi itd. Wiec nie byla to
    kwestia przypadku.

    * wysiadlem czesciowo, czesc swiadomie zostawilem, jestem
    teraz mniej niz 3% do tylu po tym "kataklizmie" majowym..

  • 15. Data: 2006-06-01 22:40:52
    Od: "A" <...@o...eu>

    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> napisał
    w wiadomości news:e5noa9$bti$1@news.onet.pl...
    > * wysiadlem czesciowo, czesc swiadomie zostawilem, jestem
    > teraz mniej niz 3% do tylu po tym "kataklizmie" majowym..

    Co może cię skłonić do ponownego zakupu funduszy akcyjnych ?
    Jak często dokonujesz konwersji, umorzeń ? Co tydzień, miesiąc, rok ?
    Nie będziesz żałował, gdy pociąg spekulantów odjedzie w górę ?

  • 16. Data: 2006-06-01 23:12:58
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Użytkownik "A" <...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Co może cię skłonić do ponownego zakupu funduszy akcyjnych ?

    Wyraźna zmiana wskaznikow / zachowania gieldy, oraz ogolnej
    (Europa/Azja/USA, notowania surowcow [ropa, miedz]) sytuacji.
    Sporo mozna (i to nawet w miare trafnie) probowac zgadywac
    co będzie, na podstawie przebiegu sesji u nas, na swiecie,
    notowan, obrotow, obronienia lub nie tzw wsparc, przelamania
    lub nie oporow. Jak na razie jest niewyraznie, sa co prawda
    szanse na wzrosty, ale pod pewnymi warunkami, wiecej jest na
    spadki, a rownie dobrze mozemy sie jeszcze pokisic na mniej
    wiecej stalym poziomie. Trzymam reke na pulsie i staram sie
    w miare na bierzaco przewidywac co bedzie sie dzialo. Nawet
    skutecznie.

    > Jak często dokonujesz konwersji, umorzeń ? Co tydzień, miesiąc,
    > rok ?

    Zalezy od okolicznosci i oceny sytuacji, bywa ze po +-2 tyg
    "odwracam" konwersje (czyli ze w sumie w tym okresie sa dwie
    jedna tam, druga z powrotem), a bywa ze to robie po paru
    miesiacach.

    > Nie będziesz żałował, gdy pociąg spekulantów odjedzie w górę ?

    nie odjedzie beze mnie, na czas uslysze gwizdek ;) a raczej
    zakladam ze zobacze go w kreskach, swiecuszkach itp. Poza tym
    jedną noga, a nawet nieco wiecej (jakies 54%) w tym pociągu
    nadal siedze. Nieco ryzykowne, no ale..

  • 17. Data: 2006-06-02 06:37:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

> [...]

    > co sie na gieldzie dzieje(hurra optymizm, hossa, hossa itp),
    > analizy wskaznikow, zachowania ludzi itd. Wiec nie byla to

    Tyle że takie nastroje panują już od dobrych kilku miesięcy.
    Też obserwuję sytuację na rynku, ale bardziej pobieżnie. Jakbym chciał robić
    analizy wskaźników i szczegółowo się tym zajmować, to na giełdzie bym grał.
    I zyski większe, i - co ważniejsze - możliwość dużo szybszej ewakuacji. :)

    > * wysiadlem czesciowo, czesc swiadomie zostawilem, jestem
    > teraz mniej niz 3% do tylu po tym "kataklizmie" majowym..

    Ja podobnie (straty w okolicy 3.5%). I powoli ładuję coraz więcej kasy
    w akcyjne. W końcu zaczną odbrabiać te straty, a ja skorzystam na tym
    że kupuję jednostki w cenach "promocyjnych" ;)

    --
    Wojciech Bancer

  • 18. Data: 2006-06-02 09:49:50
    Od: "DMX" <d...@o...eu>

> [...]

    > w akcyjne. W końcu zaczną odbrabiać te straty, a ja skorzystam na tym
    > że kupuję jednostki w cenach "promocyjnych" ;)

    Jak widziałeś dzisiejsze notowania WIGu to chyba promocje się skończyły.

  • 19. Data: 2006-06-02 09:59:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    DMX napisał(a):

    [...]

    > Jak widziałeś dzisiejsze notowania WIGu to chyba promocje się skończyły.

    Śledzę, ale dzień się jeszcze nie skończył... ;) Jak się promocja skończy,
    to też się będe cieszyć, bo te udziały które już mam zakupione, zaczną
    szybciutko odrabiać straty. :)

    --
    Wojciech Bancer

  • 20. Data: 2006-06-03 14:04:36
    Od: "DMX" <d...@o...eu>

> [...]
    > Śledzę, ale dzień się jeszcze nie skończył... ;) Jak się promocja skończy,
    > to też się będe cieszyć, bo te udziały które już mam zakupione, zaczną

    A co masz? Bo ja Arkę Stabilnego wzrostu, kupioną po jej najniższym kursie
    od paru miesięcy, ale zobaczę co będzie w poniedziałek i może zmienie na
    zrównoważony, albo co małoprawdopodobne na akcyjny. gdybym nie był takim
    pesymistą, miałbym dzisaj parę procent więcej na koncie. Przy Arce dużym
    plusem jest darmowa konwersja i to w dzień złożenia zlecenia, jeżeli zrobi
    się to do 9.00.