  • 11. Data: 2008-04-04 06:50:30
    Temat: Re: Gdzie najtańsze przelewy zagraniczne?
    Od: Pete <n...@n...com>

    jonasz pisze:

    > Przy mniejszej ilosci przelewow, tak jak ktos napisal ING. Z tego co sie
    > orientuje, nie ma lepszej oferty. Przy wiekszej ilosci przelewow najtaniej
    > wychodzi Citi - za przelewy SEPA (EUR, do EU) ryczalt 90 zl. Chyba ze ktos
    > zna tansze rozwiazanie, tez chetnie sie dowiem :-)

    Citi Direct - cały świat bezpłatnie. Konto, w zależności od wpływów
    mies. - od bodajże 0,00 (>5000/mies) do 5,99 (chyba <2000).

    --
    Pete

  • 12. Data: 2008-04-05 03:45:33
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > wychodzi Citi - za przelewy SEPA (EUR, do EU) ryczalt 90 zl. Chyba ze ktos
    > zna tansze rozwiazanie, tez chetnie sie dowiem :-)

    czekaj, a ja mam jakoś inaczej w Citi.
    Przelew zagraniczny, bezpłatny * **
    * - tylko via Internet
    ** - nie dotyczy kosztów banków pośredniczących co jak sobie wybiore że ja
    to ja płace

    i do tego
    *** - klienta trzeba sobie zdefiniować w marmurku lub citiphone, ale to jest
    zasadniczo płatne
    w innych jednostkach (telefon/parking).
    Tyle ze taki już raz zdefiniowany przelew możemy użwyać dowoli.

    Tak więc - co to za ryczałt o którym wspominasz ?

    Marcin

  • 13. Data: 2008-04-05 08:13:59
    Od: "jonasz" <j...@p...na.grupe.pl>

    Marcin Kuczera wrote:

> [...]
    > Tyle ze taki już raz zdefiniowany przelew możemy użwyać dowoli.
    >
    > Tak więc - co to za ryczałt o którym wspominasz ?

    Sorry, chodzilo mi o konto firmowe, nie prywatne. Autor oryginalnego posta
    nie sprecyzowal o jakie pyta.

  • 14. Data: 2008-04-07 17:12:49
    Od: Gostecka <d...@e...pl>

    Zephyr napisał(a):
    > a Pani to na usługach BZWBK jest?
    a skad to wnioskujesz?

  • 15. Data: 2008-04-08 08:58:36
    Temat: Re: Gdzie najtansze przelewy zagraniczne?
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Obstawiam, że przelew z konta w EUR na konto zagraniczne w EUR z opcją pobierania
    płatności od beneficjenta będzie po
    prostu darmowy.
    Czyli nie zapłacisz w Polsce, bo taką opcję wybrałeś, i Niemiec czy inny też nie
    zapłaci za przychodzacy przelew w EUR,
    bo takie ma u siebie prawo.

    Jak na razie przecwiczone pozytywnie na jednym przypadku.

    Innymi słowy nasze banki robią nas klientó w bambuko doradzając zwykle dośc drogą
    opcję brania na siebie kosztów (nawet
    jesli ryczałtowo jakiś "europrzelew" i podobne).
    JaC

  • 16. Data: 2008-04-08 09:23:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 08 Apr 2008 10:58:36 +0200, 666 napisał(a):

    > Innymi słowy nasze banki robią nas klientó w bambuko doradzając zwykle dośc drogą
    opcję brania na siebie kosztów (nawet
    > jesli ryczałtowo jakiś "europrzelew" i podobne).

    Być może masz rację w wypadku przelewów "prywatnych". W obrocie
    gospodarczym jest przyjęte, że jeśli umowa między kontrahentami nie
    stanowi inaczej, to za przelew płaci nadawca.

  • 17. Data: 2008-04-08 10:21:56
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Nie zrozumiałeś mnie.
    Mam na mysli to, że w strefie euro banki zwykle nie pobierają opłaty za przelewy
    PRZYCHODZĄCE.
    A tymczasem nasze polskie banki wciskają nam w brzuch usługę, której nie
    potrzebujemy: opłatę za przelew zagraniczny.
    JaC

    -----

  • 18. Data: 2008-04-08 17:18:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    666 pisze:
    > Obstawiam, że przelew z konta w EUR na konto zagraniczne w EUR z opcją pobierania
    płatności od beneficjenta będzie po
    > prostu darmowy.
    Uwaga na nisko przelatujące kwantyfikatory. Nie uogólniasz za bardzo?

    > Czyli nie zapłacisz w Polsce, bo taką opcję wybrałeś, i Niemiec czy inny też nie
    zapłaci za przychodzacy przelew w EUR,
    > bo takie ma u siebie prawo.

    O ile przelew zagraniczny masz w swoim banku za darmo

    --
    Pete

  • 19. Data: 2008-04-10 17:12:40
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Pete napisał(a) w wiadomości: ...

    zapłaci
    za przychodzacy przelew w EUR,

    >O ile przelew zagraniczny masz w swoim banku za darmo

    Zasada jest chyba taka: zagraniczne wychodzące przelewy w EUR do
    krajów UE nie mogą być droższe niż wewnątrzkrajowe przelewy wychodzące
    w EUR.
    Czy to automatycznie rozciąga się na _przyjmowanie_ przelewów w EUR
    z krajów UE?

    No i ew. opłaty za przyjęcie przelewu nie zależą od tego, czy wysyłający
    w swoim banku ma darmowe przelewy. Bo niby co bank przyjmujący obchodzi.

    Arek