  • 11. Data: 2013-11-04 19:28:56
    Temat: Re: Getin Online - zszedł na psy
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 4 Nov 2013 12:31:10 +0100, J.F napisał(a):

    > A teraz jest cos innego ?

    Jest nadal, ale kilka wersji do przodu.

    > Ja mowie o standardzie strony, nie dziurach w przegladarkach.

    Wymuszenie aktualizacji na przeglądarkowym ignorancie wyjdzie mu tylko na
    dobre.

    > Potrzebnych ?

    Jeśli masz stronę która zatrzymała się w roku 2000, to nie.

    > Potrzebnych ? Czy wystarczy trzymac sie powszech standardow.

    "Powszechne" to są standardy zaimplementowane w nowoczesnych
    przeglądarkach, a nie tych zabugowanych zabytkach.

    > Jasne, idzmy do przodu, niech strona gra, buczy, filmy pokazuje,
    > megabajty animacji laduje - bez tego sie przeciez zle przelew wysyla

    W 2000 roku też można było na stronie naładować apletów Javy i animowanych
    GIF-ów. Pretensje tu można mieć tylko do twórców, a nie dostępnych
    narzędzi. 13 lat temu też można było sobie z rozmachem strzelić w stopę.

    Nie protestujesz, że nie robi się już aplikacji zgodnych z Windows
    95/98/Me? Ba, nawet XP powoli znika z listy wspieranych systemów.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 12. Data: 2013-11-04 20:08:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-11-04, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Jasne, idzmy do przodu, niech strona gra, buczy, filmy pokazuje,
    > megabajty animacji laduje - bez tego sie przeciez zle przelew wysyla

    Powtarzasz mity.

    To (te kilogramy zbędnych rzeczy) było kiedyś ze względu na konieczność
    trzymania zgodności z archamizmami w rodzaju IE6. Teraz kiedy można to olać,
    okazuje się że nie trzeba pchać kilotonów grafik żeby zrobić cień, zaokrąglenie,
    żeby wyświetlić placeholder w polu input. Że można przygotować stronę która
    dobrze się przeskaluje i na małe urządzenia, a tym małym urządzeniom nie spoci
    się procek, bo mają sprzętowo wspierane efekty.

    To że specjaliści od UX dostali w mbanku pierdolca i niezbyt się popisali
    nie oznacza, że nowe standardy i nowe rozwiązania są be. Tylko trzeba wyjść
    z modelu zaślepienia i poczytać trochę branżowych pism opisujących _do czego_
    nowe rozwiązania są przydatne.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2013-11-06 23:06:17
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Nie protestujesz, że nie robi się już aplikacji zgodnych z Windows
    > 95/98/Me? Ba, nawet XP powoli znika z listy wspieranych systemów.

    XP jeszcze długo zagrzeje, najbardziej udany
    i ostatni z mniej mulących systemów

  • 14. Data: 2013-11-07 21:01:57
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 6 Nov 2013 23:06:17 +0100, zlotowinfo napisał(a):

    > XP jeszcze długo zagrzeje,

    Koniec wsparcia w 2014.

    > najbardziej udany i ostatni z mniej mulących systemów

    Po prostu komputery przyspieszyły. W swoich czasach wcale takim demonem
    prędkości nie był.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl