  • 21. Data: 2009-08-10 22:10:58
    Temat: Re: Getin, brak jednodniowej
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h5prfa$2pji$1@news2.ipartners.pl...

    > "MarekZ" <b...@a...pl> wrote in message

    > A co z lokatami 1-dniowymi istniejacymi w GB24? Mam kilka takich, to sie
    > jutro wyjasni, czy zerwa je sami czy pozostana dalej w systemie.
    > Od jutra chyba w Meritum lokata na 6-mies z oproc 6.4% z dzienna
    > kapitalizacja. Powoli chyba wszyscy beda przechodzic na takie twory, takze
    > Getin chyba sobie sam strzela samoboja.

    a już się bałem co będzie z kaską rodziców w getinie
    a tu taka niespodzianka, może jednak eurobank też się utrzyma

    jeżeli getin tak fiksuje to nie ma co czekać, choćby procentu na razie nie
    zmieniali, bo mogą zmniejszyć jak się skończy możliwość zakładania w meritum

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

  • 22. Data: 2009-08-10 22:43:18
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    MK napisał(a):

    > Jasne, ale spadek oprocentowania albo konkurent z wyzszym moglby im dac
    > bodziec. Mam wrazenie, ze czym czesciej sa naliczane odsetki tym
    > baczniej deponenci przygladaja sie swojej kasie. Jak ktos zalozy lokate
    > na 12 m-cy to nie sledzi tak uwaznie tego niz tej ktory ma overnighta :).
    > Oczywiscie sa to moje spekulacje i przyczyny moga byc zupelnie inne.
    > Zastanawiam sie jak taki Eurobank ustawil sobie zarzadzania
    > plynnoscia... moze zalozyli, ze zawsze beda nieco powyzej rynku :).
    >
    > MK

    Podoba mi się to założenie :) A wiesz, jak specjalizujesz się w
    kredytach gotówkowych powyżej 20% to możesz chyba dawać 6,06, co nie? ;)

    PG

  • 23. Data: 2009-08-11 05:05:53
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Valdi.Pavlack napisał(a) w wiadomości: ...
    >"Krzysztof" news:h5pthh$2qbr$1@news2.ipartners.pl

    >http://www.bankier.pl/wiadomosc/Fiskus-nie-chce-pod
    atku-z-lokat-1998789.html

    Obecny rząd puścił kiedyś przeciek o możliwości co najmniej zawieszenia
    belkowego. Były też propozycje zawieszenia "selektywnego". Nie wypada teraz
    ostro zwalczać takich ofert.
    Na polisolokaty już wcześniej przymykano oko.
    Co najwyżej zmiana ordynacji podatkowej czyli zaokrąglanie podstawy i podatku
    do 1gr spowoduje zmianę max wartości takich lokat z 13tys do 130zł.
    A może to niewielka pozycja we wpływach do budżetu?
    A może decyzje o podwyzkach innych podatków już zapadły więc na te drobniaki
    fiskus machnął ręką... :(

    >A i jeszcze jedno. I jeżeli nie jest tak źle to czemu np. Noble czy Getin
    >ograniczyły swoim klientom możliwość zakładania lokat antybelkowych?
    >Zapchali się kasą?

    Niedawna widziałem zestawienie, że Noble był bankiem o najniższej wypłacalności.
    Zapewne się to zmieniło. Inne powody podali koledzy.
    Arek

  • 24. Data: 2009-08-11 06:24:12
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> wrote in message

    > Niedawna widziałem zestawienie, że Noble był bankiem o najniższej
    > wypłacalności.
    > Zapewne się to zmieniło. Inne powody podali koledzy.

    Ten tzw. wskaznik wyplacalnosci jest zwiazany ze stopniem finansowania
    aktywow (kredytow/pozyczek) kapitalami wlasnymi, wiec zebranie dodatkowych
    depozytow nie ma na niego pozytywnego wplywu.

    MK

  • 25. Data: 2009-08-11 07:45:14
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MK" news:h5q1se$lqp$1@news.wp.pl

    > Mam wrazenie, ze czym czesciej sa naliczane odsetki tym baczniej
    > deponenci przygladaja sie swojej kasie. Jak ktos zalozy lokate na 12 m-cy
    > nie sledzi tak uwaznie tego niz tej ktory ma overnighta :)

    Ciągle nie rozumiem co częstsze sprawdzanie naliczonych odsetek ma do tego,
    że OF ubił możliwość zakładania większej ilości lokat optymalnych. Za dużo
    odwołan do ich systemu przez użytkowników, którzy każdego dnia sprawdzają
    ile im pieniędzy dopisali do salda z poprzedniego dnia? ;)

    > Zastanawiam sie jak taki Eurobank ustawil sobie zarzadzania plynnoscia...
    > moze zalozyli, ze zawsze beda nieco powyzej rynku :).

    Może to taka polityka - nałapać klientów i depozytów aby potem zjechać w dół
    :) Ot taka filozofa a'la mBank :) - oczywiście to tylko takie moje luźne
    spostrzeżenia.

  • 26. Data: 2009-08-11 08:28:17
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    Valdi.Pavlack wrote:

    > Może to taka polityka - nałapać klientów i depozytów aby potem zjechać w
    > dół
    > :) Ot taka filozofa a'la mBank :) - oczywiście to tylko takie moje luźne
    > spostrzeżenia.

    Tak, to jest taka polityka,jak wskazałeś. Większy jest % ludzi,którzy nie
    potrafi liczyć swoich pieniędzy niż tych którzy potrafią i to czynią,także
    wychodzą z założenia,że skoro coś jest oferowane w momencie
    zakładania/kupowania tego produktu to już to tak będzie "zawsze" ;-) a tu
    zonk ;-)

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2009-08-11 08:28:31
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 11 Aug 2009 09:45:14 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

> [...]
    > Za dużo odwołan do ich systemu przez użytkowników, którzy każdego dnia
    > sprawdzają ile im pieniędzy dopisali do salda z poprzedniego dnia? ;)

    Z racji tego, że Noble/Getin to jeden właściciel a OF to tylko pośrednik
    ich produktów to wychodzi, że być może w jednej serwerowni kwitną na tym
    samym sofcie - taka jest moja diagnoza ;)

    Xenocide

  • 28. Data: 2009-08-11 16:51:14
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 11 Sie, 09:45, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:

> [...]
    > odwołan do ich systemu przez użytkowników, którzy każdego dnia sprawdzają
    > ile im pieniędzy dopisali do salda z poprzedniego dnia? ;)

    Mialem na mysli raczej to, ze klienci jak zakladaja lokate na 6m-cy to
    do chwili zapadalnosci zwykle sie nia nie interesuja i trzymaja do
    konca. Jak masz lokate na krotszy okres to czesciej sprawdzaja czy
    oferta jest atrakcyjna i przy najblizszym odnowieniu moga rowiazac
    umowe... wiec sa bardziej mobilni.

    MK

  • 29. Data: 2009-08-11 17:27:50
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Raff" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    On 10 Sie, 19:27, "wiatrak" <w...@y...pl> wrote:
> [...]
    anie.html

    >A tu jest:
    >http://www.depozyty.getinbank.pl/jednodniowa7i4.htm

    A guzik . Już nie ma! Jest tylko w tabeli LOKAT WYCOFANYCH. Czyli nie można
    jej już założyć nawet w placówce, nawet jednej, jedynej sztuki, jak
    dotychczas.

    wiatrak

  • 30. Data: 2009-08-11 18:33:30
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MK" news:3a57c49e-a902-4e67-8014-98589fd753c2@r38g2000yq
    n.googlegroups.com

> [...]
    > konca. Jak masz lokate na krotszy okres to czesciej sprawdzaja czy
    > oferta jest atrakcyjna i przy najblizszym odnowieniu moga rowiazac

    Zgadzam się z Tobą w 100%. Ciągle jednak nie rozumiem dlaczego ograniczono
    klientom możliwość założenia tylko jednej lokaty optymalnej. Już nie wymagam
    od OF możliwości zakładania po 1000 lokat optymalnych. Niech dadzą max. 5 -
    10 lokat (i tak statystyczny Polak, niestety nie ma odłożone więcej kasy,
    przy założeniu, że wpłaca na optymalną kwotę maksymalną tj. 13 tysięcy...).
    Nie wiem jak to jest z większością ludzi deponujących pieniądze na lokatach,
    ale domyślam się, że robią tak jak ja - wpłacają i czekają do końca trwania
    lokaty. Zaś zrywanie depozytów/lokat to sprawa marginalna najczęściej
    podyktowana zdarzeniem losowym itp. a więc kasa by sobie leżała (z bardzo
    dużym prawdopodobieństwiem) w Noble przez te 6 miesięcy w przypadku 99%
    klientów - chyba :)

    Kto wie może jakaś mądra głowa z OF/Noble czyta tą grupę i pójdzie po rozum
    do głowy i wzorem np. meritum pozwoli na powrót zakładać więcej niż jedną
    lokatę optymalną.