  • 11. Data: 2009-03-24 10:49:56
    Temat: Re: Handel swiatowy spadnie o 9% w roku 2009
    Od: doniu <d...@p...fm>

    > "i gdyby ktos sie wczuwal w te prognozy dzisiaj ktore ciagle snujesz to
    > nei zarobilby grosza"
    >
    > Znasz ludzi, którzy dorobili się na giełdzie i od kilkunastu lat żyją
    > głównie z giełdy?
    > Ilu takich geniuszy znasz?
    > Imprezują z insiderami, czy tylko im odpalają dolę?
    >
    > --
    rzecz nie byla o zyciu z gieldowych zyskow, bo to zupelnie inny temat,
    w tej chwili nie zastanawiam sie nad poziomami docelowymi, bo nie
    potrafie diagnozować, to wyzsza szkola jazdy,
    a liczby z kapelusza kazdy glupi potrafi wyrzucic,
    pokonanie 1600 w najblizszym czasie byloby dla mnie sygnalem sily
    rynku i tyle, a czy to sie stanie czy nie decyduja o tym wieksi,
    staram sie wsztrzelic w trend i tyle,
    gielda to nie tylko sposob zarabiania,
    to takze wyzwanie intelektualne (analizy),
    wyzwanie osobiste (trzeba nad soba panowac)
    Pester splyca temat na maksa,
    a to ze insiderzy/pociotki skubia cywili jest jasne jak slonce

  • 12. Data: 2009-03-24 10:54:09
    Od: " kc" <k...@N...gazeta.pl>

    x <l...@p...fm> napisał(a):

    > mozesz rzucic sto razy, za kazdym razem wypadla szostka i teraz
    > przwdopodobienstwo w 101 rzucie dla kazdego wyniku od 1 do 6 jest jednakowe
    Dla jednej kostki. Ale mówimy o dwóch kostkach (budkach). Dla jednej kostki
    masz 6 wyników, ale dla 2 już 36.

    kc

    PS. Nie ciągnę tego dalej, bo nie jestem mocarny w prawdopodobieństwi, ale
    może ktoś rozstrzygnie?

  • 13. Data: 2009-03-24 11:02:34
    Od: " kc" <k...@N...gazeta.pl>

    kc <k...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    Ta sama historia np. z jednorękim bandytą. Niby prawdopodobieństwo za każdym
    razem to samo, ale im dłużej nikt nie wygrał, to nie wzrasta?

    kc

  • 14. Data: 2009-03-24 11:03:03
    Od: x <l...@p...fm>

    kc pisze:

    > To akurat jest antyreklama, bo jakie jest prawdopodobieństwo dwóch szóstek w
    > tej samej budce?
    >
    > kc

    co zrobic zeby w czasie podrozy lotniczej nie trafic do samolotu z
    terrorystyczna bomba?
    Wziasc swoja na poklad bo przeciez na zdrowy rozum dwie bomby w
    samolocie sie nie zdarzaly :-)

  • 15. Data: 2009-03-24 11:13:12
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "x" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
    > co zrobic zeby w czasie podrozy lotniczej nie trafic do samolotu z
    > terrorystyczna bomba?
    > Wziasc swoja na poklad bo przeciez na zdrowy rozum dwie bomby w samolocie
    > sie nie zdarzaly :-)

    Za Wikipedią:
    Paradoks Monty Halla

    Zawodnik stoi przed trzema zasłoniętymi
    bramkami. Za jedną z nich (za którą - wie to tylko prowadzący program) jest
    nagroda (umieszczana całkowicie losowo). Gracz wybiera jedną z bramek.
    Prowadzący program odsłania inną bramkę (co istotne - anonsując, że jest to
    bramka pusta) po czym proponuje graczowi zmianę wyboru.

    Intuicyjnie nie ma znaczenia, czy zawodnik pozostanie przy swoim wyborze,
    czy nie. Okazuje się jednak, że jest inaczej. Przy wyborze strategii
    pozostawania przy swoim pierwszym wyborze prawdopodobieństwo wygranej wynosi
    1/3. Natomiast przy wyborze "strategii zmiany" wynosi 2/3.

    Oznacza to, że zawodnikowi opłaci się zmienić bramkę, ponieważ ma wtedy dwa
    razy większe szanse na wygraną. Paradoks wynika z niedocenienia informacji
    jaką "między wierszami" przekazuje prowadzący. Informacją tą jest wskazanie
    (zawsze!) pustej bramki.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 16. Data: 2009-03-24 11:37:38
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > Ta sama historia np. z jednorękim bandytą. Niby prawdopodobieństwo za każdym
    > razem to samo, ale im dłużej nikt nie wygrał, to nie wzrasta?

    Ironizujesz, czy piszesz poważnie?

    --
    eost.

  • 17. Data: 2009-03-24 11:41:57
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > Paradoks Monty Halla

    Zwykłe prawdopodobieństwo warunkowe. Nijak sie ma do podanych
    przykładów (dwie bomby w samolocie, wygrana w totolotka). To są
    zdarzenia niezależne.
    Tak pani w liceum opowiadała..

    --
    eost.

  • 18. Data: 2009-03-24 11:56:53
    Od: " kc" <k...@N...gazeta.pl>

    eost <eost[NOSPAM]@o2.pl> napisał(a):

    > Ironizujesz, czy piszesz poważnie?

    Jak najpoważniej. Widząc reklamę, że w tej kolekturze padła tydzień temu
    szóstka, ominę ją szerokim łukiem i pójdę do innej, najlepiej w innym
    mieście, bo to że zdarzy się to znowu w tej samej kolekturze jest
    nieprawdopodobne.
    Nie gram na automatach, ale czasem obserwowałem. I wygląda to tak jak
    opisałem. Nie zagrałbym na automacie, na którym przed chwilą ktoś zgarnął
    grubą wygraną. Może matematyka mówi co innego. Jeżeli tak, to jest to basic
    probability paradox.

    kc

  • 19. Data: 2009-03-24 12:05:02
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

> [...]
    > szóstka, ominę ją szerokim łukiem i pójdę do innej, najlepiej w innym
    > mieście, bo to że zdarzy się to znowu w tej samej kolekturze jest

    Nie wierzę, po prostu nie wierzę..

    --
    eost.

  • 20. Data: 2009-03-24 12:05:19
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    " kc" <k...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > No dobra, nie liczyłem tego. Z prawdopodobieństwem bywają czasem dziwne
    > rzeczy. Ale na zdrowy rozum: rzucam kostką dwa razy. Co jest bardziej
    > prawdopodobne : dwie szóstki , czy szóstka i inna cyfra?
    >
    > kc

    Dowolna inna cyfra czy konkretna inna cyfra? To jest bardzo wazne!

    Pester