  • 11. Data: 2005-04-06 14:59:14
    Temat: Re: Haracz
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    Nie widzę różnicy pomiędzy zakupem wycieczki za 3000zl a zrobieniem zakupów
    w sklepie spożywczym za 100zl.

    W jednym i drugim przypadku sprzedawca nie dostaje kasy od razu. To w takim
    razie dlaczego mam placic
    za wycieczke 3% wiecej ?
    To sie kupy nie trzyma i wyjasnienie tego dyra było kompletnie bez sensu.

    Ale jest rozwiazanie. Intercharge mozna przeciez wliczyc od razu w koszt
    uslugi = wycieczka za 2060zl,
    a przy platnosci gotowka dostajesz rabat np. 2%...i nikt sie nie moze
    przyczepic.

    pozdrawiam
    Robert

  • 12. Data: 2005-04-06 14:59:19
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > to się dogadaj z biurem, że prowizja 4% jest dla ciebie nieopłacalna, bo
    > klienci płacą kartą iż chcesz 6%, a nie 4%.
    > A jak dokładasz do sprzedaży gazet, to przestań je sprzedawać, bo marny
    > z tego interes.
    To może założysz biuro porad gospodarczych
    ... tak łatwo Ci to przychodzi, może skonfrontujesz
    na rynku ile warte są Twoje rady? ;-P

  • 13. Data: 2005-04-06 16:53:16
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Robert <r...@a...pl> wrote:
> [...]
    > takim razie dlaczego mam placic
    > za wycieczke 3% wiecej ?
    > To sie kupy nie trzyma i wyjasnienie tego dyra było kompletnie bez

    Jestes taki pewien? A co powiesz o kredycie kupieckim?
    Sklep spozywycz taki dostaje, a posrednik juz nie musi.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 14. Data: 2005-04-06 17:27:07
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    A możesz podać jakieś podstawy prawne, że to jest legalne i zgodne ?? Bo
    mnie ich ubezpieczenie nie interesuje, ja kartę ubezpieczoną mam i czuję się
    bezpieczny, a jak oni się boją czegoś to niech się ubezpieczą, ale mnie tym
    dodatkowo nie obciążają.

    pozdr
    nod

    To chyba coś nie tak. Jeśli ktoś uważa, że coś jest nielegalne to niech da
    podstawę prawną, a nie na odwrót.

  • 15. Data: 2005-04-06 18:35:32
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    S.T. wrote:

    > To może założysz biuro porad gospodarczych
    > ... tak łatwo Ci to przychodzi, może skonfrontujesz
    > na rynku ile warte są Twoje rady? ;-P

    Oczywiście, że łatwiej jest wyciągnąć kasę z klienta.
    Chore zachowania stają się powoli powszechnością i zaczynają być normą.
    I to jest właśnie najgorsze.

  • 16. Data: 2005-04-06 23:10:45
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > A możesz podać jakie? podstawy prawne, że to jest legalne i zgodne ?? Bo
    mnie ich ubezpieczenie

    Ok, podaj podstawe ze jest nielegalne... Przyklad - aukcje i uzaleznianie
    oplaty za przesylke od rodzaju wplaty - np. wplata na konto 1 zl, wplata za
    pobraniem 2 zl. 2 zl poniewaz wysylajac za pobraniem to ja ponosze koszty na
    poczcie (oplaty za usluge pobrania). Oczywiscie w/g Ciebie jest nielegalne.
    Sprzedawca ponosi koszt - w przypadku wysylki za pobraniem wiekszy niz
    zwyklej - i dlaczego nie moze zaznaczyc ze w takim przypadku chce wiecej
    otrzymac aby nie doplacac?

    >nie interesuje, ja kartę ubezpieczon? mam i czuję się bezpieczny, a jak oni
    się boj? czego? to niech się >ubezpiecz?, ale mnie tym dodatkowo nie
    obci?żaj?.

    Skoro nie chcesz "ubezpieczenia" - czy ktos cie zmusza do tego zebys to
    kupil wraz z tym "ubezpieczeniem"? Nie pasuje - do widzenia...

    Jak widze niektorym wolny rynek do glowy uderzyl... Najlepiej zeby wszystko
    bylo super i za darmo...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 17. Data: 2005-04-06 23:16:34
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > facet wmawiał mi, że kiedy płacę kartą, to on jest stratny, gdyż musi
    swoje
    > pieniądze wyłożyć (zanim moje otrzyma) i w ogóle od tego musi się

    Oczywiscie ze jest. Sprzedaje towar za 1 zl, jade do hurtowni, kupuje
    kolejny, sprzedaje - i zarabiam bo duzo sprzedaje. A tak - sprzedaje za 1 zl
    i czekam az fizycznie dostane aby znow zakupic towar... Czyli jestem stratny
    bo nie mam gotowki na obrot...

    > ubezpieczyć. zabezpieczenie realizacji umowy to jedno, a zabezpieczenie

    A skad wiesz? Moze ca zada ubezpieczenia ktore tez kosztuje? W usa jest to
    praktycznie obowiazkowe.

    > Moja konkluzja jest prosta dla firm z taką "moralnością", nie masz kasy,
    nie
    > bierz się za biznes i nie wmawiaj klientom bzdur. boisz się, że po
    > autoryzacji karty, bank i tak ci nie zapłaci - nie przyjmuj kart.

    Hmm... najwidoczniej nie wiesz o czym piszesz...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 18. Data: 2005-04-06 23:17:51
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > to się dogadaj z biurem, że prowizja 4% jest dla ciebie nieopłacalna, bo
    > klienci płacą kartą iż chcesz 6%, a nie 4%.

    Rotfl...

    Pozdr.,
    Potr

  • 19. Data: 2005-04-06 23:26:35
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > klientowi ... prawdę. Dwa razy zdarzyło mi się tylko w ciągu roku, że ktoś

    No i tu problem - 2 razy... a co gdyby 2 razy dziennie?

    > pomimo moich wyjaśnień, uparł się na płatność kartą w przypadku dołowej
    > sprzedaży. Straciłem raptem kilka złotych,

    Kilka zlotych na rok - ok... i co dalej? A gdyby to bylo kilka zlotych na
    dzien? Ok - stac cie - swietnie, zysklales w oczach innych klientow za
    bohaterstwo. Innych - nie stac na strate kilku zlotych - czy jest to dziwne?

    Pozdr.,
    Piotr

  • 20. Data: 2005-04-06 23:36:44
    Od: nod <n...@o...pl>

> [...]
    >Sprzedawca ponosi koszt - w przypadku wysylki za pobraniem wiekszy niz
    >zwyklej - i dlaczego nie moze zaznaczyc ze w takim przypadku chce wiecej

    Powiedz mi tylko jedno - co oni ubezpieczają w przypadku transakcji
    kartowych, że ja jako klient muszę ponieść za to dodatkową opłatę ? Bo
    jeżeli chodzi o przerzucenie kosztów prowizji, które merchant płaci
    eCard'owi to zgodnie z zapisami umowy jest to nielegalne. Dowiadywałem
    się w eCard'zie. Na stronach pstryk.pl nie ma słowa o przedmiocie
    ubezpieczenia. Podawany przez Ciebie przykład kosztów przesyłki jest w
    tym przypadku błędny - oni różnicują koszty przesyłki w zależności od
    formy dostarczenia, więc nijak się to ma do "ubezpieczenia".

    pozdr
    nod