  • 1. Data: 2006-11-05 23:33:36
    Temat: Hipoteczny CHF czy PLN
    Od: "Grzesiek" <g...@p...fm>

    Witam.

    Za kilka dni będę brał kredyt hipoteczny na ok. 95 000 na 30 lat.
    Co sądzicie? Lepiej wziąść we frankach, czy jednak złotówkach?
    Wytłumaczcie czemu, bo mi w biurze nieruchomości doradzał PLN, a to na racie
    jest stówka więcej niż we frankach przez 30 lat.

    Bardzo dziękuję za pilną i konkretną odpowiedź

    Grzesiek

  • 2. Data: 2006-11-06 10:27:36
    Temat: Re: Hipoteczny CHF czy PLN
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Mon, 6 Nov 2006 00:33:36 +0100, Grzesiek napisał(a):

> [...]
    > jest stówka więcej niż we frankach przez 30 lat.
    >
    > Bardzo dziękuję za pilną i konkretną odpowiedź

    W CHF.

    Adam

  • 3. Data: 2006-11-06 14:10:27
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    Grzesiek napisał(a):
    > Witam.
    >
    > Za kilka dni będę brał kredyt hipoteczny na ok. 95 000 na 30 lat.
    > Co sądzicie? Lepiej wziąść we frankach, czy jednak złotówkach?

    Biorąc kredyt we frankach szwajcarskich wystawiasz się na ryzyko
    kursowe. W razie umocnienia się CHF kwota raty rośnie. Taka sytuacja
    jest możliwa miedzy innymi w przypadku kłopotów z polską
    gospodarką lub większych zawirowań w polityce. Biorąć kredyt w
    złotówkach śpisz spokojniej. Generalna zasada brzmi: "zaciągaj
    zobowiązania finanansowe w tej samej walucie co uzyskujesz dochody".

    > Wytłumaczcie czemu, bo mi w biurze nieruchomości doradzał PLN,

    No cóż, czy pracownik biuro pośrednictwa w obrocie nieruchomosciami
    jest ekspertem od ekonomii...?

    pozdrawiam,
    MARIO

  • 4. Data: 2006-11-06 16:44:40
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Nov 2006 00:33:36 +0100, "Grzesiek" <g...@p...fm>
    wklepał(-a):

> [...]
    >Wytłumaczcie czemu, bo mi w biurze nieruchomości doradzał PLN, a to na racie
    >jest stówka więcej niż we frankach przez 30 lat.

    Bierz w CHF, różnicę w racie CHF-PLN inwestuj - ale w euro, a nie złotówki
    (popatrz na wykres kursu PLN/EUR i CHF/EUR). Od ryzyka stopy procentowej tak czy
    inaczej nie uciekniesz, więc musisz się zabezpieczyć długoterminowo przed
    niekorzystną zmianą kursów.

  • 5. Data: 2006-11-06 16:48:22
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Grzesiek" <g...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Bardzo dziękuję za pilną i konkretną odpowiedź

    Konkretnie to bierz w PLN.

    marekz

  • 6. Data: 2006-11-06 19:13:29
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > racie jest stówka więcej niż we frankach przez 30 lat.
    >
    > Bardzo dziękuję za pilną i konkretną odpowiedź

    Na dzien dzisiejszy lepiej w PLN, zlotowka sie caly czas umacnia i moze to
    trwac jeszcze pare miesiecy, ale ryzyko zalamania jest tez coraz wieksze.
    Jak PLN sie znacznie oslabi to wtedy mozesz przewalutowac na CHF.

  • 7. Data: 2006-11-06 22:05:22
    Od: "LSD" <L...@Q...CO>

> [...]
    > racie jest stówka więcej niż we frankach przez 30 lat.
    >
    > Bardzo dziękuję za pilną i konkretną odpowiedź

    Polske bedze stac jeszcze 3-4 lata zeby byc dojona - PLN bedzie
    najmocniejsza waluta swiata , a oprocentowanie obligacji powyzej 3-4%
    powyzej inflacji, potem bedzie mnie rozowo

  • 8. Data: 2006-11-07 21:33:14
    Od: "Bartek" <b...@t...wytnij.tenbit.pl>

    > Za kilka dni będę brał kredyt hipoteczny na ok. 95 000 na 30 lat.
    > Co sądzicie? Lepiej wziąść we frankach, czy jednak złotówkach?

    A bedziesz 30 lat spłacał 95 tysiecy? Bo mi sie wierzyć nie chce. zapewne
    zechcesz spłacic szybciej albo w ciągu 10 lat sprzedac tą norę (bez urazy)
    warta dzis 95 tysiecy i kupic apartament za 500 tysiecy i wziąc nowy kredyt.