  • 21. Data: 2009-03-21 11:19:11
    Temat: Re: I ca dalej z usenetem/pl.biznes.wgpw
    Od: mwojc <m...@N...lodz.pl>

    Andrzej Adam Filip wrote:

    > Dopóki nie przeszedłem na Emacs/Gnus to na grupach typu pl.pregierz,
    > pl.soc.polityka, soc.culture.polish potrafiłem wytrzymać góra parę
    > tygodni w "jednym ciągu". Jest kilka innych czytników na
    > Unixach/Linuxach oferujących bardzo podobną funkcjonalność
    > wiec Emacs/Gnus z pewnością nie jest "jedynie słusznym wyborem" :-)

    KNode od KDE na taką funkcjonalność. Ale mam tu inną biedę - kodowanie. Sam
    używam utf8, ale jeśli post przychodzi w iso to wyświetlają mi się
    prostokąty zamiast polskich znaków, dopóki ręcznie nie zmienię ustawień
    wyświetlania... I nie wiem co z tym zrobić.

    Pzdr,
    --
    Marek

  • 22. Data: 2009-03-21 12:29:54
    Temat: Re: I ca dalej z usenetem/pl.biznes.wgpw [kodowania/charset postów]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    mwojc <m...@N...lodz.pl> pisze:

> [...]
    > prostokąty zamiast polskich znaków, dopóki ręcznie nie zmienię ustawień
    > wyświetlania... I nie wiem co z tym zrobić.

    Czy ustawienie domyślnego kodowania na ISO-8859-2 na poziomie grupy
    pomaga? Jak rozumiem jest to kodowanie zakładane gdy post nie deklaruje
    w nagłówkach użytego kodowania.

    [ W Emacs/Gnus można ustawiać domyślne kodowania dla całych hierarchii
    np. dla wszystkich grup pl.*, alt.pl.* i soc.culture.polish dać
    ISO-8859-2 ]

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Przyjaciela poznaje się w trudnym czasie.

  • 23. Data: 2009-03-21 13:06:49
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

    Andrzej Adam Filip pisze:

> [...]
    > Unixach/Linuxach oferujących bardzo podobną funkcjonalność
    > wiec Emacs/Gnus z pewnością nie jest "jedynie słusznym wyborem" :-)

    Och wiesz, ja nie płacze , że nei mam co czytać ;)
    Raczej cieszę się, że nie tracę czasu.

  • 24. Data: 2009-03-21 16:22:51
    Od: mwojc <m...@N...lodz.pl>

    > [ W Emacs/Gnus można ustawiać domyślne kodowania dla całych hierarchii
    > np. dla wszystkich grup pl.*, alt.pl.* i soc.culture.polish dać
    > ISO-8859-2 ]

    Dzięki! Okazało się że w KNode też tak można i problem mam rozwiązany. :)
    Kto pyta nie błądzi...

    Pozdrawiam,
    --
    Marek

  • 25. Data: 2009-03-21 18:22:21
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    mwojc <m...@N...lodz.pl> pisze:

    > Dzięki! Okazało się że w KNode też tak można i problem mam rozwiązany. :)
    > Kto pyta nie błądzi...
    >
    > Pozdrawiam,

    Kto pyta ten błądzi fachowo ;-)

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Nie bierz myśli za perłę.