    From: SQLwiel <WPISZ_TU_NICK@gmail_kropka_com.null.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Inflacja Re: Meritum-lokaty lekko w gore
    Date: Wed, 11 Nov 2009 16:50:49 +0100

    Jarek Andrzejewski pisze:

    > to ciekawa teoria. Ja raczej uważam, że na inflacji jedyni emitent
    > korzysta (i ci, którzy dostają pieniądze od niego), czyli państwo.
    > Wszyscy inni tracą (przedsiębiorcy też!). Przyznam się, że zysk
    > "gospodarki", gdy tracą ludzie (i konsumenci i producenci), to raczej
    > mało zachęcająca perspektywa.
    > BTW: co rozumiesz przez "gospodarkę"?

    Nie chce mi się szperać po książkach, a nie pamiętam. To jest gdzieś
    "opisane w literaturze".
    Inflacja musi być. Jak tarcie.
    Bez inflacji nikt by nie inwestował pieniędzy, nawet nie trzymałby w
    banku i bank nie miałby z czego udzielać kredytu ludziom z inicjatywą -
    bo nie opłacałoby się. Bo po co ryzykować, skoro nie ma inflacji i
    skarpeta nie traci na wartości?
    Inflacja więc MUSI być, aby te betony jednak traciły.
    Idąc dalej - ktoś musi umierać z głodu na publicznym widoku, aby
    patrzący na jego śmierć zrozumieli, że jednak trzeba coś robić, aby przeżyć.

    A co do EUR, to jestem spokojny - "oni" na pewno nas wydutkają.
    Wystarczy porównać wskaźniki "wzrostu" tam gdzie jest EUR i tam, gdzie
    go nie ma.

    --
    Pzdr. SQLwiel.