-
1. Data: 2002-03-20 15:26:16
Temat: Inteligo 140 tys klientow? i Intelipay :)
Od: "AMRA" <a...@a...com>
Nie e-portfel i nie karta - Intelipay
Dziś Inteligo udostępnia użytkownikom swojego rachunku nową usługę płatności
przy zakupach w Internecie. Pierwszych zakupów użytkownicy konta mogą przy
wykorzystaniu Intelipay dokonać w sklepie internetowym Wirtualnej Polski.
Szymon Augustyniak
Przebieg samej transakcji jest dla użytkownika Inteligo sprawą prostą: nie
wymaga dodatkowych haseł, konieczności podawaniu numeru karty płatniczej czy
rachunku. Po dokonaniu wyboru artykułu i sposobu płatności przy
wykorzystaniu Intelipay, przechodzi do serwisu Inteligo, gdzie finalizuje
transakcję w formie przelewu zwykłego - w gotowej formatce przekazu,
uzupełnionej automatycznie na podstawie danych ze sklepu. Pozostaje wybór
rachunku, który ma zostać obciążony i podanie kodu operacji, stosowanego
standardowo przy wszystkich transakcjach w Inteligo. Potem użytkownik może
wrócić ponownie na zakupy. Przelew ma charakter transakcji z opóźnioną datą
realizacji - na sumę zakupu na koncie założona jest blokada, do czasu
potwierdzenia przez sklep realizacji transakcji (sklep WP ma na to
standardowo do 10 dni). Do momentu potwierdzenia ze sklepu zablokowana kwota
pozostaje na oprocentowanym rachunku, sam przelew jest dla użytkownika
Inteligo bezpłatny.
Ikonka "Płacę w Inteligo" powiadamiająca użytkownika o możliwości
zrealizowania transakcji tą drogą pojawi się na początku w sklepie
internetowym Wirtualnej Polski, którego udział w obrotach rynku B2C w ub.
roku szacowany jest na 16%. Dotychczas w Wirtualnym Sklepie WP istniała już
możliwość zapłaty przelewem BZ WBK, jednak według Izabeli Słomczewskiej z
WP, Intelipay stanowi zdecydowane rozszerzenie możliwości dokonywania
zakupów online. W dalszej kolejności spodziewane jest wprowadzenie płatności
Intelipay w sieci pizzerii PizzaHut. Inteligo przewiduje podpisanie umów z
kolejnymi partnerami, w tej chwili toczą się rozmowy z kilkoma firmami.
"Myślimy o partnerach z branży ubezpieczeniowej, turystycznej, mamy też
pomysł na wprowadzenie kilku partnerów specjalizujących się w niszach
rynkowych" - powiedział Jarosław Augustowski, business development director
w Inteligo.
Obecnie Inteligo obsługuje rachunki 140 tys. klientów i zarządza depozytami
w wysokości 350 mln zł. Do końca roku Inteligo chce pozyskać 200 tys.
klientów. Przedstawiciele firmy unikają odpowiedzi na pytanie o szacunki,
ilu klientów będzie korzystać z usługi. We wcześniejszej rozmowie z IS
Tomasz Kaźmierowski z Inteligo podał natomiast konserwatywną prognozę, która
przewiduje, że w ciągu 18 miesięcy 75 tys. klientów konta będzie
wykorzystywać usługę.
Niemal równolegle z Intelipay wprowadzona została usługa kredytowa, od
pewnego czasu Inteligo wspomina też o chęci wprowadzenia do sprzedaży
jednostek funduszy OFE i ubezpieczeń. Ostatnie niepotwierdzone informacje o
zainteresowaniu przejęciem od Bankgeselschaft Berlin spółki zarządzającej
kontem - IFS oraz polskiego oddziału banku przez Commercial Union,
potwierdzałyby ten kierunek rozwoju usług. "Nie możemy jeszcze na razie
powiedzieć, czyje ubezpieczenia będziemy sprzedawać. Na pewno nie będzie to
usługa polegająca na "wpuszczeniu klienta do hipermarketu" - chcemy dać po
określeniu przez użytkownika potrzeb dać przejrzystą, konkretną ofertę" -
powiedział Konrad Korobowicz, członek zarządu Inteligo.
za Internetstandard
--
------
Amra the Freelancer
www.amra.pl