  • 21. Data: 2009-05-17 10:58:13
    Temat: Re: JKR: 70 mld zl transfer do Polski
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomości
    news:gunb4r$gf4$1@news.interia.pl...

    > Przeanalizuj sobie ustawy budżetowe za czasów PiS-u - a znajdziesz
    > odpowiedź....

    Niezależnie jak się bedzie analizować budżet to jest tylko przekładanie
    dochodu z kieszeni do kieszeni a nie generowanie PKB tak jak w przypadku
    transferów od emigrantów.

    Anatol

  • 22. Data: 2009-05-17 12:05:38
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Endriu <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał(a):

    Przeanalizuj sobie ustawy budżetowe za czasów PiS-u - a znajdziesz
    odpowiedź....

    Ponieważ któryś raz z rzędu powtarzasz błędną tezę, że Z.Gilowska jakoś
    cudownie "wyczarowała" dla budżetu jakiś gigantyczny przychód muszę sprostować
    Twój nieprawidłowy sposób pojmowania tego problemu.
    Minister Finansów nie ma właściwie wpływu na wysokość przychodów do budżetu.
    Te są zależne wyłącznie od dynamiki PKB a Minister Finansów bazując na
    najbardziej prawdopodobnych prognozach przychodów przygotowuje projekt budżetu
    na przyszły rok.
    Dla zakładanych przychodów opracowuje plan wydatków, dzieląc je przede
    wszystkim na tzw. wydatki sztywne (m.in. dopłaty do ZUS, wykup papierów
    skarbowych) i pozostałe wydatki.
    Ponieważ koalicja PIS-Samoobrona-LPR trafiła na szczyt cyklu koniunkturalnego
    i dynamika PKB wynosiła wtedy 6-7% mogła sobie pozwolić na obniżenie składki
    rentowej.
    Obecnie kiedy dynamika PKB za 2009r. może spaść w okolice zera lub nawet być
    ujemna w budżecie państwa zabraknie kilkadziesiąt miliardów zł a nikt nie chce
    obniżki świadczeń dotychczas otrzymywanych.

  • 23. Data: 2009-05-17 12:14:36
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    XXL <d...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    chce
    > obniżki świadczeń dotychczas otrzymywanych.

    Sławku, odpocznij od pisania, Żeby robić budżet, trzeba bazować na
    najbardziej prawdopodobnych prognozach, jak napisałeś. A co zrobił twój
    rząd? Bazował na najmniej prawdopodobnych prognozach.

    kc

  • 24. Data: 2009-05-17 12:23:32
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    kc <k...@g...pl> napisał(a):

    Sławku, odpocznij od pisania, Żeby robić budżet, trzeba bazować na
    najbardziej prawdopodobnych prognozach, jak napisałeś. A co zrobił twój
    rząd? Bazował na najmniej prawdopodobnych prognozach.

    Jeśli Polacy będą rozczarowani rządami PO-PSL wówczas mają kilka innych partii
    jako alternatywę w przyszłych wyborach.
    M.in. UPR